Annons:
Etikettguider
Läst 5596 ggr
[skymningsaga]
2/4/12, 11:24 PM

Råd och tips om bättre kontakt med guide?

Jag undrar om det är någon som kan komma med tips och råd om hur jag får större kontakt med min guide. Har stött på min huvudguide och ibland dyker han fram. Men det finns ingen kommunication,

Jag har funnit övningar tidigare och en jag har provat är pehr trollsvedes guidade meditation. Men fungerar inte med guidade meditationer för mig.

Så hade blivit glad om tips på övningar och gärna råd.

Det jag vet är att han i ett tidigare liv var mitt livs kärlek och jag hans, då jag under en meditation tappade kontrollen och fick en flashback om tidigare liv. Och att han varit med mig från födseln. Han kom då för att berätta att han fanns där. Och kort efter det så hade jag en rätt så enkel men bra kontakt med honom då jag kände att han fanns där.

Men sen har jag inte känt av honom. Och jag känner en viss saknad.

Så blir jätteglad för alla tips jag kan få.

Annons:
Hellas
2/4/12, 11:48 PM
#1

Bokmärker Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-C
2/5/12, 12:14 AM
#2

Följer med spänning! :)

Fjäril
2/5/12, 10:59 AM
#3

Saga,

Jag tror som vi har pratat om tidigare att det händer mycket runt dig och du samlar på dig för mycket intryck, utan att sålla och rensa bort dem.

Detta gör dig blockerad i att lyssna, känna och tro på det du får till dig. Det blir lite som en sköld runt dig så att man inte når ditt inre.

Jag fick också känslan kring en oblans i ditt halschakra, vilket enbart inte bara står för en kommunication i sig, utan att det även kopplas til hjärtat. En känsla av att man samlar på sig gamla besvikelser och till slut litar man inte på något, knappt på sig själv.

Jag skulle rekommendera dig att be universum och änglarna om att frigöra dig från gamla cellminnen och att du själv ser hur allt gammalt som kan tynga ner dig, försvinner.

Jorda dig och be Moder Jord dra detta ut ur dig. Lägg ett ljus runt dig själv och tala högt eller inom dig själv till dina vägledare. Be dem hjälpa dig ur situationen och att du önskar komma dem närmare (känna av dem mer)

Det är inte det att de inte kan komma oss nära, men då det faktiskt är vi själva som styr, så kanske du omedvetet stänger dem ute.

Glöm inte att vi har en fri vilja. Be att få trappa ner på alla intryck runt omkring ett tag så att du lär dig kontrollera det. Sedan kommer du känna en skillnad på intryck, vägledning och andra budskap.

Kram

Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

[skymningsaga]
2/5/12, 1:46 PM
#4

fjäril jag vet att vi har gått igenom det flera ggr. Men har oftast känt att det inte hör ihop. Det är något som inte stämmer om man säger så.

Sen så vill jag höra fler utsagor och fler råd och tips och gärna" egna berättelser" det kan även hjälpa mig finna pusselbitar.

Fjäril
2/5/12, 1:48 PM
#5

Det är klart. Jag tror du kommer fram till en lösning och det är bra med olika tankar Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

Hellas
2/5/12, 4:37 PM
#6

Jag har nog gjort de flesta felen man kan då det handlar om att ta kontakt med min Huvudguide men idag känner jag mig lugn i vetskap om att vi börjat lära känna varandra.

Jag tillhör en av de som fick guiden beskriven från ett medium, jag fick till och med namnet presenterat.
Under flera års tid byggde jag i sinnet upp en bild av min guide på grundval av det mediumet en gång berättade men om sanningen ska fram så kände jag ändå inte att jag verkligen träffade min guide på riktigt.
Å andra sidan, jag visste ju inte hur det skulle kännas eller fungera så jag antog att den bilden och det namnet jag såg framför mig var rätt och det var så det skulle vara.

Idag vet jag att ovanstående bild endast var en uppbyggd fantasi, min guide såg inte ut som den jag fått beskriven och namnet…..ja namnet har jag inte full klart för mig ännu, jag förnimmer det ibland men av någon anledning så suddas det sedan ut, lite som en dröm som sakta tonar bort.

Mina starkaste möten med min guide sker då jag mediterar i en mycket lätt meditation där man är fullt närvarande.

Första gången jag fick det där mötet med stort M var så otroligt starkt att jag grät under hela meditationen.
Det var en lyckokänsla som kanske mest går att jämföra med då man ser på sitt nyfödda barn och ens modershjärta svämmar över i en enorm kärlek.

Hur kan man då göra om man inte har hjälp med att bli guidad i meditationen?

Nu vet jag att det finns mycket att tillägga i nedanstående beskrivning men det är i grova drag så jag själv har gjort.

Förbered dig för en lugn stund i en lättare meditation.
Ta fram en stol, sätt på lite finstämd musik.
Sätt dig ner på stolen med händerna löst liggande i ditt knä med handflatorna mot dig. Jag föredrar alltid att ha bägge fötterna i golvet men sitt i en sådan ställning att det känns bekvämt för dig.
Fördelen med att sitta på en stol är att risken minskar att man går ner i för djup meditation eller somnar.
Här ska vi vara vakna och aktiva :).

Sitt så en stund och var i din egna ande.
Visualisera att Du har ett litet ljus i magchakrat som du sakta ökar styrkan på tills ljuset sträcker sig utanför din kropp och omringar hela dig.
Känn in ljusets helande kraft och låt det cirkulera och värma din aura.
Ljuset är till för dig idag.

Be nu din Huvudguide att närma sig dig, sitt avslappnad och flyt bara med i flödet.
Känner Du någonting?
En flyktig beröring, en sockerdrickspirrande känsla eller kanske killande i huvudet?
Be din guide komma närmare och närmare till du känner guiden.
Jag brukar känna en stark värme och ett pirrande på kroppens baksida, ibland slår det även lock för öronen. Man kan få lätt hjärtklappning och det blir lite tyngre att andas.
Känns det obehagligt ber du guiden att backa, vill du ha tydligare signaler ber du guiden komma närmare.

Guiden kan även visa sig genom ett pill på ett öra så om du känner någonting, be då guiden sluta och sedan att h*n ska upprepa "pillandet" allt för att du ska kunna känna dig säker på att det inte är vanligt killande.

Guiderna ser oss som ljus och vet inte hur nära de är eller om vi upplever det obehagligt vilket gör att det är vi som måste kommunicera ut om de kan komma närmare eller om de behöver backa.

Det man nu kan göra är att be dem visa sig (visuellt) eller kanske kan du fråga efter Guidens namn.
Det är inte säkert att du får se guiden eller får några namn men allt är ändå som det ska vara.

När Du känner dig färdig med ditt första möte tackar du guiden för att h*n kommit till dig och ber sedan denne att sakta och försiktigt dra sig tillbaka.

Dra tillbaka ditt ljus genom att dimma ner det så att det endast blir en liten ljuspunkt kvar i ditt magchakra.
Har du problem med Dicsiplinen kanske du kan finna tips här:
http://spiritualism.ifokus.se/articles/4d713665b9cb46223904e71c-disciplinera-dig?articles-2

Ja det är så här jag gjorde till att börja med när jag hade mina möten med min Huvudguide.

Observera!
Var noga med att endast bjuda in din Huvudguide så att Du först lär dig att bli riktigt säker på dennes energier.
Bjuder man in andra ledare har man tillslut inte en aning om vem som gör vad och vem av dem som är Huvudguiden.

Bli inte förvånad om det kommer en helt annan Guide än vad du kanske trott är din Huvudguide. Det är väldigt vanligt att man får en Aha upplevelse :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[skymningsaga]
2/5/12, 5:10 PM
#7

oh, ack så mycket hellas för det du delar med dig. ska ta mig till denna övning. Och sätta mig upprätt och testa detta.

Så skall jag även återkomma med hur det gick. Och uppmärksammade även detta med att fått extra information från någon annan om sin guide. det fick ju även jag. Om jag endå såg honom och var med om tidigare liv upplevelse och att han finns där så betyder ju inte det att han är min huvudguide.

Tack åter igen

Elpida
2/6/12, 9:15 AM
#8

#7 Det är en mycket bra övning du fått av Hellas och det var den som fick mig att uppleva min första "date" med min huvudguide när jag var på Ramsberg. Lycka till!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[skymningsaga]
2/6/12, 10:31 AM
#9

Oh. Intressant

[skymningsaga]
2/6/12, 8:37 PM
#10

De dras till mig när jag minst anar det.

Han heter Mikael.Glad

satt här och skrev och hade huvudvärk.Så skall jag till och be om healing. Men hinner knappt tänka tanken förens det blir aldellens varmt och jag lutar mig tillbaka och det är varmt och huvudvärken försvinner.

säger tusen tack.

Och så återgår jag och sen skriver jag mer här inne och så kommer det in något och jag blundar automatiskt och omfamnar känslan.

Och jag lutar mig tillbaka och slappnar av och ber min huvudguide komma närmre och närmre. Upprepar närmre och närmre.( tänkte då på det hellas berättat)

det pirrar och det piper m.m

sen så börjar jag se vargar . arga vargar även ibland. Men känner mig inte rädd utan lugn och säker. Så frågar jag vad min huvuguide heter.

Mikael hör jag svagt och ser namnet svagt för mitt innre.

så frågar jag…Heter du mikael? och då svarar det genom solarplexus med glädjekänsla. som JA!!! YEYY!! typ.

Sen upprepar jag namnet mikael. Och jag känner en närhet som är aktiv.

Sen frågar jag om han har ett budskap till mig och får till mig "vakta" och "kärlek"

Så ber jag honom visa sig för mig och då ser jag massa vargar igen samtidigt som jag känner hur min näsa och käke dras ut. som en varg. Jag känner alla tänder och hur jag har en nos där framme.

Jag säger att jag är glad att han kom till mig och att vi utvecklar vår kontakt då får jag en kärlekskänsla . Ren kärlek, som när man är kär.

Så frågar om jag kommer fortsätta utvecklas medialt.

Och får känslan att jag har varit jätte duktig. så hör jag.

"vi är ett"

Och känner åter en stor kärlek.

Jag tackar för att han visat sig och säger att jag vill gärna lära känna honom bättre. han backar naturligt . Men jag känner att han finns där.

Kan man ha en varg som huvudguide? eller är det bara ett sätt han visar sig på?

Han heter allafall mikael och känner mig helt plötsligt så glad. Jag behövde inte sätta mig ner och be honom komma. Han kom till mig. Och som sagt så kommer alltid allt när jag minst anar det.

Fjäril
2/6/12, 8:44 PM
#11

Åå, vilken upplevelse Saga, tack så jättemycket för att du delar med dig! Underbart!

Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

Tuva-C
2/6/12, 8:46 PM
#12

Får lyckokänslor själv när jag läser din berättelse! Grattis, Gud vad roligt för dig! :D Hoppas att jag också får en sådan aha-upplevelse snart med min guide. :)

[skymningsaga]
2/6/12, 8:48 PM
#13

Oh, fjäril. ja jag hinner aldrig be om kontakt de kontaktar alltid mig först. hahaha

Annons:
Fjäril
2/6/12, 8:48 PM
#14

Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

[skymningsaga]
2/6/12, 8:52 PM
#15

Är tacksam hellas

Jag tror att din berättelse om att föreställa sig sin huvudguide innan man vet om det är ens huvudguide kan ha varit en blokering för mig.

Jag var ju så säker. Men de var ju en helt annan.

Det är det bästa med dessa forum. Man kan ställa frågor och få svar och man hittar nya vägar och hittar till slut rätt.

Hellas
2/6/12, 9:19 PM
#16

Ryser och ler, tack för att du vill berätta skymningssaga, det gör ju även att Du bidrar med att föra budskapet vidare, ljusbärare som du är.

Man har inte djur som huvudguide vad jag vet men det din guide visade dig är viktigt och en del av honom eller er.
Du kommer få reda på vad han menar så småningom tror jag.

Kram och njut nu vidare av ditt möte.
Det här kan du nu med fördel göra en stund varje dag för att stärka dina band med din guide.
Likaså om du gör annat medialt arbete så kommunicera alltid med din huvudguide först, han finns alltid där som en Doorkeeper.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[skymningsaga]
2/6/12, 9:29 PM
#17

oh det ska jag göra.

nu vet jag hur han känns vid och vet att det är han som gör de där konstiga pipen ibland.

[skymningsaga]
2/6/12, 9:32 PM
#18

oh tuva C

visst kommer du möta din guide en dag. Och tro mig det är helt underbart

[skymningsaga]
2/6/12, 10:24 PM
#19

Nu har jag en liten fråga som jag blir lite svag för.

När jag släppte honom nära så känner jag honom nu. Han är här hela tiden. för några minter sen så kände jag hur jag nästan gick in i en transform fast väldigt medvetet då.

men mitt huvud började röra sig utan att jag valde det. Och kände hur jag fick långt svart hår och ett otroligt stort halsmycke kring min hals och det kändes lite läskigt.

Kan de göra så. jag känner fortfarande det kalla halsmycket kring min hals. Och han är väldigt närvarande.

Hellas
2/6/12, 10:31 PM
#20

Be den energi du känner att ta ett steg tillbaka.

Tacka för besöket och tala om att denne är välkommen tillbaka vid ett annat tillfälle då du arbetar.

Blunda, fokusera på ljuset som Du tidigare tände upp.
Dimma sakta ner ditt ljus så att det endast återstår en liten ljusprick.

Har du problem med att stänga ner ditt ljus kan du kanske hämta tips här:

Dicsiplinera dig

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[skymningsaga]
2/6/12, 11:05 PM
#21

tack hellas.

TezzD
2/17/13, 7:51 AM
#22

Puffar upp!
En underbar tråd!
Även jag ska ta till mig tipset som du gav Hellas! 
och Skymningssaga, hur har det gått?
Har du fått mer kontakt från din vägledare? 
Har du kommit på vad vargen kan stå för? 
Är grymt nyfiken! 😃

Jag måste testa detta :) 
Kram på er!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

imke
2/17/13, 12:30 PM
#23

Nyfiken jag med! :-)


Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

[lillalollo]
2/17/13, 8:22 PM
#24

Nej, allt det där ledde mig bort och förvirrade mig. Jag var ute och dalade på andra vägar än den rätta. Det är inte så svårt att få kontakt med sin guide…eller tjaaa. nu hade jag ju det redan. 

Men det är inte den vägen. De jag fick kontakt med och såg. var inte mina guider. För ens guide känner man igen på den stora kärleken man känner . tryggheten som är outgrundlig och ej komplicerad. Denna guide är lika nära en som en syster eller bror. En mamma eller pappa. Och ni klickar väldigt bra.

Jane-Lyzell
2/18/13, 6:16 PM
#25

24 bra skrivet - gillar 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Trollvind
2/19/13, 10:59 AM
#26

Vilka starka berättelser du delar Skymningssaga (läste din andra tråd också)

Ville dela med mig av en spontan tanke jag fick om vargarna.
De kanske ville säga dig symboliskt att släppa kontrollen och våga vara mer vild och inte ha förväntningar på hur det borde vara. Gå mer på instinkt och magkänsla och sluta vakta för att i stället släppa in kärleken när den kommer, oavsett att den inte såg ut som du trodde.

[lillalollo]
2/19/13, 3:11 PM
#27

trollvind…kanske det kunde vara det de ville säga kanske

Annons:
Upp till toppen
Annons: