Annons:
Etikettvägledning
Läst 5136 ggr
dragonstar
2012-01-25 17:31

Trötthet som inte går över

Jag vet att det finns massor med medecinska förklaringar och jag håller på att utreda men skullle vilja se vad ni har ätt säga om detta.

JAg har sen jag kom in i tånåren haft problem med trötthet. Jag sover en normalnatt 12 timamr och sover ofta mer.

Jag är sjukskriven pågrund av min trötthet och dåligt mående, har varit väldigt deprimerad haft panikångest och även fysiska problem med muskelsmärtor och Tarmvred som resulterat i IBS ( ospecifiserad magvärk)

Det mästa har stabliserat sig och jag har för över ett år sen slutat må så dåligt och vill sikta framåt, jag är intreserad av schamanism och vill studera till djursjukötare och kunna få ett jobb då ajg alldrig kunnat jobba.

Men tröttheten är kvar och tar över, vad kan jag göra?  Har ni några förslag? Jag kan inte hålla ett spår längre utna hoppar mellan alla ideer, planer och Drömmar och allt slutar i pankaka pågrund av min trötthet.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Jane-Lyzell
2012-01-25 18:03
#1

Hej dragonstar

blir ju svårt att säga exakt på ett forum och jag tycker du gör bra i att vara under utredning - kan ju vara hur många olika brister som helst som gör dig trött!

är man medial vist kan det trötta en också men……

Det låter mer som du behöver läkar hjälp att komma fram till vad det är - sen är ju schamanismen bra på det sättet att det har ju mycket med naturen och hur man mår att göra - så en bra ide´tycker jag

Har de kollat din a hormoner typ sköldkörtel och B12- brukar vara ganska vanliga bovar till trötthet- eller Järnbrist eller annan vitaminbrist!

finns ju mycket att läsa där om schamanismen en som jag kallar "vivaldi" - ska försöka ta reda på rätta namnet - alberto heter han i förnman!

Tror faktiskt det är Alberto vivaldo!

Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

dragonstar
2012-01-25 18:05
#2

Kan lägga till att jag gjort alla blodprover redan flera gånger de senaste åren ch de visar perfekta värden, Har försökt påvärka med bra mat vaner regelbundne sömn och motion men det funkar värkligne inte. Har även haft hjälp utifrån med detta och det har inte funkat.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[NeferNefer]
2012-01-25 18:09
#3

#1 Villoldo Skrattande

Kolla vitaminerna är ett bra förslag, men har du redan kollat dem vet jag inte … Jag anfäktas av perioder av fruktansvärd trötthet (just nu till exempel), och kommer att följa tråden för att se om du får några förslag som kanske kan passa mig med.

Jane-Lyzell
2012-01-25 18:18
#4

3 ha ha ha tack:-))

http://www.thefourwinds.com/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-01-25 18:26
#5

Personligen påverkas jag enormt av just hur moderjord mår - så kan ju vara så med er med!!

När det är mycket vulkaniska aktiviteter eller som nu i från solen - ja då mår jag inte så skojigt!

trött har jag varit hela livet och känner igen mig i att sova 12 och fortfarande vara trött!!!(inte kul)

Även om läkarna hittat för låg ämnesomsättning, och kronisk B12 brist och jag äter medecin är den förbenade tröttheten där - så för mig har det blivit ett sätt att lära sig leva med tyvärr!

Har nog prövat det mesta för att bli pigg - inget funkar!

så kan nog inte ge så bra råd tyvärr-Jag själv relaterar det till amalganet i mina tänder och har varit riktigt dålig i just amalganförgiftning(dog nästan) för en massa år sedan - har sanerat - blev bättre men fick ju då földsjukdomm med sköldkörteln som så klart tagit stryk av allt kvixsilver.

så har ni amalgan i munnen kan de vara en orsak!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2012-01-25 18:36
#6

#5: Du sa något där. Amalgam. Sånt har jag en del i munnen. Dragonstar, har du det också?

Annons:
dragonstar
2012-01-25 20:23
#7

Vet att min morfar hadde likande problem som jag någon fomr utav deprsijon som återkomm under hela hans liv han var inlagg på sjukhus perjodvis.

Jag äter Seratonihöjande i minsta dos 20 mg och det har tagit bort problemen när det gäller jup deprisjon Panikongest, apatiskt men jag tröttheten sitter i lika hårt och det försör hela mitt liv rent ut sagt.

Jag har flera gånger gjort omaffande blodprover och de är perfekta. Jag har även pratat med min läkare på psyjriatrin och hon anser att det är något fysiskt problme och inte psykiskt så jag ska nu börja utreda vad det kan vara.

Jag har även förökt ära och träna och såva regelbundet med hjälp utifrån men det har inte hjälpt.

Känner nog att jag bar vill skriva av mig men vill äve veta om någon annan kan ha några likande problem eller förslag vad jag kan göra.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-01-25 20:24
#8

Vad är amalgan? Är det de man lagar tänder med så har jag det, har lagat 2 hål och har tandskena bakom tänderna eftersom att jag har haft tandställning.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Jane-Lyzell
2012-01-25 21:15
#9

amalgan är dåtidens tandfyllnadsmaterial! sim inehåller bla kvixsilver!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-01-25 21:19
#10

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

dragonstar
2012-01-25 21:20
#11

Ja vist ja det silvriga, (min syster tyckte mormor var cool som hade guldtänder)  Nej jag jag ha bara de nyare vertionenera av lagnin den vita massan.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Jane-Lyzell
2012-01-25 21:23
#12

ok -Ja du då för du söka vidare - har inga fler uppslag - önskar dig verkligen lycka tillGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

dragonstar
2012-01-25 21:27
#13

Tack så jättemycket =) Jag ska söka vidare.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Kenzo
2012-01-25 21:43
#14

Hej Dragonstar

Undrar bara om dom har kollat triggerpunkterna kan ju vara fibromyalgi. Det är nämligen så att det visas inte på några prover om man har fibromyalgi alla prover visar bra.

Jag fick äntligen fått klassat mitt för några år sen fick även reda på att jag även har kronisk trötthetssyndrom ingår för det mesta i fibron har även nickelallergi sa läkaren men inte mycket med smycken utan i maten visste inte ens att det fanns i mat men all min exem försvann när jag drog ner på detta som det fanns nickel i. Bara en tanke. Läs om det på olika sidor sök på googel finns massor om fibromyalgi och kronisk trötthetssyndrom. Hoppas att dom kommer fram till vad det kan vara. Ta hand om dig kram Tove

dragonstar
2012-01-25 21:48
#15

Kronsik trötthetsyndrom har jag läst lite om ohc viss delar passar andra inte. Men Jag tror du slog huvet på spiken de är såna här saker läkarna inte kolla upp och det är det jag vill att de ska kolla.

Ska googla lite om det =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-01-25 21:57
#16

Hittade en lista med symtom för Fibromyalgi understök de som passade in på mig eller har passat in vid några tillfällen.

GENERELLA SYMPTOM

  • Fördröjda reaktioner på fysisk ansträngning eller stressande händelser
  • Svettningar
  • Feberkänsla
  • Kalla händer och fötter
  • Ökad törst
  • Låg kroppstemperatur
  • Nedsatt immunfunktion
  • Lågt blodsocker
  • Lågt blodtryck
  • Insulinresistens
  • _Kraftlöshet
    _
  • Oförklarlig viktuppgång eller viktnedgång
  • Sug efter kolhydrater och choklad
  • Huvudvärk och migrän

MUSKEL- OCH VÄVNADSRELATERADE SYMPTOM

  • Lätt till svår smärta som flyttar sig runt i kroppen
  • Stelhet (speciellt morgonstelhet är vanligt)
  • Muskelkramper/-spasmer
  • _Diffus svullnad i kroppen (synlig svullnad el. en känsla av svullnad)
    _
  • Ländryggssmärta

BIHÅLE- OCH ALLERGIRELATERADE SYMPTOM

  • Baksnuva
  • Rinnande näsa
  • Känslighet för mögel och jäst
  • Andfåddhet/andningsrubbningar
  • Öronvärk och kliande öron
  • Tinnitus
  • Tjockt sekret i bihålorna

SÖMNRELATERADE SYMPTOM

  • Lätt eller avbruten sömn, icke välgörande
  • Trötthet/utmattning
  • Känsla av "fallande" vid insomnandet
  • Krampande muskler nattetid
  • Tandgnissling

FORTPLANTNINGSSYMPTOM

  • Menstruationsproblem
  • Minskad sexlust

MAG- OCH MATSMÄLTNINGSRELATERADE SYMPTOM

  • Uppblåsthet och illamående
  • Magkramper
  • Bäckensmärta
  • Täta urintömningar/urinträngningar

KOGNITIVA SYMPTOM (FIRBRODIMMA)

  • Svårigheter att hitta ord
  • Förvirring
  • Minskad förmåga att urskilja olika färgtoner
  • Försämrat närminne
  • Koncentrationssvårigheter
  • Helt blankt i hjärnan innan den "sätter igång"/börjar fungera
  • Oförmåga att känna igen välbekanta omgivningar

SENSORISKA SYMPTOM

  • Känslighet för lukter
  • Känslighet för tryck, temperatur och fuktighet
  • Ljuskänslighet
  • Ljudkänslighet
  • Försämrat mörkerseende
  • Sensorisk överbelastning (när sinnena ger för mycket information)
  • Parestesi (onormala känsloupplevelser) – känslor av domningar, stickningar och sveda i armarna

NEUROLOGISKA SYMPTOM

  • _Taktil allodyni (överkänslighet för beröring)
    _
  • Yrsel
  • Dåligt balanssinne

KÄNSLOMÄSSIGA SYMPTOM

  • Panikattacker
  • Lätt för att falla i gråt
  • Odefinierad ångest (som inte har samband med en situation eller ett objekt)
  • Häftig ångest
  • Humörsvängningar
  • Oförklarlig irritation

HJÄRTRELATERADE SYMPTOM

  • Snabb, orolig och ojämn hjärtrytm
  • Smärta som liknar den vid hjärtattack - (ofta beroende på inflammation mellan bröstben och revben)

HUD-, HÅR OCH NAGELRELATERADE SYMPTOM

  • Tydliga, markerade nagelvallar
  • Naglar som böjer sig nedåt
  • Fläckig hud
  • Lätt för att få blåmärken och skärsår
  • Tillfälligt håravfall
  • Hastig vävnadstillväxt (icke-cancerogena tumörer kallade lipomer, inåtväxande hårstrån, tjocka och kluvna nagelband)

ÖVRIGA SYMPTOM

  • Hemorrojder
  • _Näsblod
    _
  • Läkemedelskänslighet
  • Intolerans mot alkohol

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

white lady
2012-01-25 22:38
#17

Jag va i kontakt med en kuckelemuck gubbe från norra landet.

Han gjorde en distans hälsoprofil,då läkarna kört fast.

Det visa sig att bakterier och parasiter kan ställa till det,,,har man dessutom lågt PH värde= sur miljö i kroppen blir muskelmassan ansträngd.

Så vill någon ringa kan jag leta upp nummret.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

dragonstar
2012-01-25 22:41
#18

Älskar ordet Kuckelemuck =)

Jag ska fundera lite på det.

Just nu känns det mest som att jag måste få en läkare att tro på mig och vilja hjälpa.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Jane-Lyzell
2012-01-25 23:15
#19

16 dessvärre skulle jag vilja säga att fibro är orsak av något annat i botten -likt många sjukdommar!

Handlar ju om att ändra sin livstill mycket!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

jaerven
2012-01-25 23:16
#20

dragonstar. Jag var för många år sedan sambo med en tjej som sov ovanligt mycket. Hon kunde sova 12-13 timmar per natt, men var ändå trött hela dagen. En läkare upptäckte slutligen att hennes serum-järn var mycket lågt, så hon fick medicin mot det. Serum-järn kollas normalt inte vid blodprovs tagning.

Kolla gärna serumjärn på google.

Annons:
dragonstar
2012-01-25 23:26
#21

Okej det får jag kolal om dom kollade, dom tog typ 3 afyrasidor med täster…. Men ska be dom kolla om det var med på listan.

tack för tippset.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-01-26 02:01
#22

Hejsan

Jag har liknade problem. Trött sedan 15 års ålder ca, kan sova hur lite/mkt som helst är lika trött när jag vaknar. Problem med magen sen 8 års ålder. senare år panikångest, depretioner efter och förre (ifs) min mamma försökte ta livet av sig.

Inga av läkarna har tagit min trötthet eller mage på allvar. Hade jag inte haft det jobb jag hade (tills nu, pluggar till elektriker) så kanske jag skulle vara tvungen att sjukskriva mig. Varit när att köra av vägen mm.

Oxå ätit serotinhöjande, men gick upp i vikt å blev så…"avstängd" brydde mig inte.. Läste om Voxra och testade den, men till stor besvikelse blev jag mest agressiv av den.

Till slut gjorde jag en anmälan till patientnämnden efter de slarvat bort mina remisser å liknande. DÅ blev det fart på dem! Fick en ursäkt och erkännande på brev ifrån vårdcentralens chef.

Så nu ska slangar in i alla hål (hehe) å testas och tittas, återuppta kontakt med soc pskyk teamet (efter min pskykolog sa upp sig) inte på grund av mig hoppas jag;) Sen ska jag få sova på sjukhuset och testa snarkning, och göra test för ADHD.

Så äntligen händer det saker! Hoppas nu bara att det inte blir till svar: "vi hittar inget fel på dig"

Jag har varit pappa i ett år nu och snart kommer vårat andra barn. Så jag VILL verkligen vara en pigg Pappa som orkar leka med sina barn. En Pappa som kan jobba och försörja sin familj. Och för mig själv, kunna känna mig pigg igen.

Nu ska jag inte ta upp hela tråden;)

Gonatt!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Jane-Lyzell
2012-01-26 12:03
#23

22 Intresant

Ja man får ligga på sjukvården och som du gjort nästan hota dem för att få den sjukvård man faktiskt har rätt till!

Lyckopiller som jag kallar det för - är ju endast läkarnas sätt att bli av med problmet "Patienten" när de inte hittar något fysiskt felRynkar på näsan

Förstår att många inte orkar vara sjuka- jag är en ev dem - Har gett upp nu under många år att få hjälp sjukvården och sökt det allternativa istället!

vilket gjorde att jag tillsist kan fungera- och nu käänner jag mig redo ta upp kampen igen med sjukvården!

snarkning är ju en stor bov til trötthet och jag snarkar men har fått Snarkskena (prövat dessa elefant masker med) blev lite bättre - men forfarande dena förlamande trötthet skulle jag kalla den- ja hua!

Men man lär sig leva med det tyvärr!!!!

du som man be dem kolla din skölkörtel med - då de nog gärna missar det just på män!

Lycka till och hoppas du ska få bli en pigg pappaGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

dragonstar
2012-01-26 14:04
#24

#22 Känner värklinge igen mig.

Jag har haft turne att min Seratonimedecin funakr bra för mig, men trötthetne är ju där endå.

Jag har fått läkartid till nästa fredag och ska åd be dom börja undersöka mig ordentligt.  Be att få åka till sömnlabb, det vill ajg att dom kollar hur min sömnkurva ser ut.  Kan ju vara så att du alldrig får någon djupsömn och det är ju då man vilar upp sig.

sen ska man ju se till att ma ngjort blodpriver och sånt ochså.

Berätta gänra hur det går här i tråden.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Jane-Lyzell
2012-01-26 14:48
#25

24 Lycka till!!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Smålänning
2012-01-30 23:11
#26

Hej igen, Tack #23 o #24 för era ord:) Varit så där trött och inte "orkat" gå in på sidan på några dagar.. Men nu ramlar remiserna in:s Fick en tid till EEG idag.. Hoppas att det ska visa nåt. Det är lite som Jane sa att läkaren skriver ut lyckopiller för bli av med en..typ. Vill ju att det ska vara något "fyskiskt" känns ju som om det är mer accepterat.

Allt sker nu i feb månad…så det är ju en stressfaktor i sig. Påverkar så klart min fru och sonen oxå och studierna såklart.. Men nu har jag fått det jag ville så det ska bli skönt att bli utredd. MEN tänk om de inte hittar några "fel"?! Orkar inte med tröttheten och mage som är ett mindre helvete.(om man inte tar diarretabletter varje dag)

Men jag ska försöka skriva om hur det går.

Hur fungerar ert minne? Kan ni oxå glömma saker som någon sagt till er och är säkra på att de inte har sagt det. Elller gjort något och sen glömmer att ni gjort det, tills någon påminner er och då minns lite om det? Lite flummigt skrivet men men.

Nu ska jag nog sova, ska försöka skriva prov imorgon;) Håll tumarna! Det behöver jag.

#23 o #24 det är skönt med personer som vet vad man talar om. Vissa kan uppfatta det som flummigt..inte riktigt tro att det är så farligt/jobbigt.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Jane-Lyzell
2012-01-31 01:22
#27

26 Hualigen förstår dig - det där med magen känner jag igen - förmycket gallsalter troligen och - allt hör ju ihop med hormoner och sämre ämnesomsättning!

Hjärnan är tuggumi iblan brukar jag säga - inte kul!

Håller alla tummmar för dig- lycka till!

pst - det är skitjobbigt jag vet - stå på dig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
dragonstar
2012-01-31 23:18
#28

Jag glömmer nog inte bort saker så att jag inte mins dom alls, snarare att det liksom blir luddigt, jag har svårt att minnas tider eller hela händelser.

Jag känenr helt igne mig i rädslan at de inteh ittar något, man är rädd att var sjuk men samtidigt ennu mer rädd att bli friskförklarad fast man själv känner sig sjuk.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-02-01 01:10
#29

#28 exakt! Skönt med er som förstår! Ja, det kan vara lite luddigt oxå, men med Zoldiem(insomningpiller) jag äter, de gör ju inte det bättre.. Men mest då när man inte har somnat av dem utan fortsätter vara vaken. Vill inte vara sjuk men vill vara sjuk för att jag behöver medecinsk hjälp. Rörigt men du sa det bättre;) Gonatt:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

Hellas
2012-02-01 17:43
#30

Jag kan inte göra några fler fina tillägg än de råd som redan givits i tråden.
Men en litet uppmuntrande kram kan jag sända.
Det är fruktansvärt jobbigt att ständigt känna sig dränerad på ork och energi.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

dragonstar
2012-02-03 14:21
#31

Idag hadde jag läkartiden, Hadde tor och träffade en trevlig läare som verkar veta vad hon gör.

Jag ska in på provtagnign på mondag och sen ska hon remitera mig så att jag får göra ett ultraljud på hjärtat och se att allt där är dom det ska.

Desuto mtar hon en del blodprover hon kollade på de som tagits innan och konstaderade att hjärnhalten var bra men att man inte kollt sjävla järnföråden bara att mängden i blodet var bra. Sen var tydligne mina kättlar nogt över normala så det ska vi kolla närmare på.

Får se vad vi får fra mmen känns skönt att någon äntligne tar mig på allvar.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

white lady
2012-02-03 17:29
#32

Låter bra dragonstar. Skönt med läkare som bryr sig och tar en på allvar.

Detta känns bra Glad

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Smålänning
2012-02-03 17:50
#33

Ja, hoppas de hittar något dragonstar…om du förstår:)

Bra att du skriver vad de gör, det kan ju ge tips till oss andra att kanske fööreslå samma sak till våra läkare?

Var hos en kurator idag..tyckte inte om det så mkt, blev skickad vidare.. till "manvården" eller vad det hette. De har hand om att behandla sin ilska. Har alltid haft kort stubin, men annars väldigt lugn. Men men…får väl kolla det, men vill ju inte tas som någon kvinnomisshandlare bara:(

På tisdag blir det tarmundersökning och fredag EEG..

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-03 22:37
#34

#33 Vad är EEG?Hoppas det går bra för dig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
dragonstar
2012-02-03 22:44
#35

#33 googleade på det så vet vad EEG är nu..

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-02-07 17:30
#36

Jag har nyligen pratat med läkarne på telefånen.
Följade täster gjordes
Bakt Lab:
Anti-Borrelia IgG
Anti-Borrelia IgM
Klin kem:
Järn-P
CRP-P, PNA
Hb-B, PNA
Glukos-p, PNA
SR-B ,PNA
NT-pro BNP-P, PNA
Kreatinin-P
Kalium-P
ALAT-P
ASAT-P
Kobalamin-P
Ferritin-P
Tureotprotin (TSH)-P
Tyroxin, fritt-P
Calcium, total-P
Samt EKG

När hon ringde hade hon nyligen pratat med Kardeologer som också tagit del av mina prover och dom hade då konstaterat att all provsvar var bra och tyckte inte man behövde göra mer undersökning gällande mitt hjärta eftersom att proverna var så bra att de andra prover inte skulle visa något annat en bra. Dock skulle dom kolla ingeom mina gamla sjonaler men dom trodde inte att jag skulle remiteras till dem.
Min läkare sa även att hon inte kunde komma på vad som skulle göras härnäst, hon bad at få skicka en remiss till Psykriatrin och ta kontackt med dom som jag haft kontackt med och på så sätt kunna komma på vad hon skulle göra.
Så snälla om någon har några förslag, för min läkare vet inte riktigt vad nästa steg är och jag känner mig ledsen och vilse.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-02-07 18:59
#37

Gjorde en undersökning idag..vågar man säga vad:/ Ja, de kollade tjocktarmen och då kan ni gissa hur det gick till:( Men de hittade INGET…det jag befarade:( Fick bara diagnosen IBS och att jag ska äta bulkmedel resten av mitt liv så jag slipper springa på toa 3-4ggr dag…Blir så trött!

#36 Vad vill du ha förslag på? Men det är trötthet som är ditt stora problem oxå va?? Jag skulle vilja ha diagnosen kronisk trötthetsyndrom. fast neurologerna skrattar väl när de hör den… Min läkare sa det nästan så, fast det ÄR en sjukdom. Bara för det inte är forskat på den så mkt.

Jag göra EEG på torsdag, kan berätta hur det gick, men det kanske är något?

Jag sa att jag misstänkte att jag hade någon sorts form av adhd och ville göra testet. Mot min läkare, som tror att jag inte har det. Men svårt att få cantralstimulerande medel om man inte har en stark diagnos.

Man kan inte gå omkring å vara trött hela livet.

Pskyk kan ju hjälpa, men inte helt,  det är ju ändå fysiskt oxå enligt mig.

Ge mig tio års betald semester så kanske jag är piggare efter det?

Vet inte heller vad jag ska göra om de inte hittar något av ALLA tester de ska göra, kommer bryta ihop.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-07 19:07
#38

http://hem.passagen.se/l8.bjork/_private/adhd.htm

Läste detta och det passar jättebra in på mig kanske du känner igen dig med.

JAg har faktiskt själv IBS, Äter bulkmedel och det hjälper för mig.

Jag får se vad min läkare säger men ska gå till läkarnen på psykriatrin ohc säga att dom moste börja kolla mig igen för detta är juu helt sjukt. bar skickas fram och tillbaka.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-02-07 19:15
#39

Jag sitter föreste noch funderar på att starta Trötthet iFokus, OM någon finner detta intresat, eller kanske vill vara medhjälpare så skriv till mig.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-02-07 19:54
#40

#38,39 Ja det var jättebra skrivet! Jag är själv väldigt irriterad över att jag inte får utskrivet centralstimulerande, jag har försökt o försökt för att jag vill kunna vara pigg nu när jag fått familj och inte bara har mig själv att tänka på.

Puh, kan skriva mkt om det.

Så jag hoppas nästan att jag kan få diagnosen adhd för att få testa medecinen, kommer slåss för att få rätt hjälp. Inte BARA medecin, men denna kommer hjälpa mig mkt, det tror jag starkt på. Kan få tag på amfetamin om jag vill, nära kontkter. men jag vill inte ha det så(!) Jag Vill ha en diagnos. Utredd.

Jaja ska sluta beklaga mig nu, men jag är på trötthet ifokus;) Men det skall sägas att jag ibland blir så trött att jag inte orkar vara inne så ofta på iFokus.. men tycker det vore roligt och att fler behöver hjälp och stöd för att få hjälp i detta ….. Sverige.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-07 20:46
#41

Känner igne mig, ärligt talat har jag börjat förstå dom som känner att dom inte har någon anna utväg en att ta dråger. För har ma nsådanproblme och inte får hjälp när man gång på gång söker hjälp… då måste man försöka själv eller gå under.

MEn håller med dig vill ha en diagnos vill ha det på papper veta exsakt vad som kommer hända.

Jag har inte  blivit erbjudan att tästa medecinen, men det vore ju ett sätt att få veta om man behöver utredas… me nvi får se.

Och alla klagar, jag gör det massor, det är vårat sätt att handskas med detta.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Smålänning
2012-02-07 22:09
#42

Ja jag förstår oxå de som tar droger IBLAND, jag var mkt emot droger när jag var ung. Men nu har jag en annan syn på det och som i länken du skickade så går många som inte får hjälp medeciniskt (pga fega Sverige) på alkohol och hasch istället. Jag klandrar ingen, jag använder morfinliknande medecin för att jag ska orka varje dag. Varför inte ge mig rätt medecin ist??

Jag har bett om att få testa medecinen till min läkare, han förstår varför jag vill ha den. men det är jättesvårt att få amfetaminliknande utskrivet. Borde inte vara svårare än skriv ut insomningstabletter och morfin?!

Klagar ja, på rätt sätt. Annars kommer man ingen stan i vården om man inte står på sig…så känns det som iaf.

Jag själv har tagit upp saker med läkare som jag har läst mig till på internet, t ex medecinen voxra som inte heller skrivs ut så ofta. Föreslog den och sa att den verka passa för mina behov.

Nu blev jag väldigt aggresiv av den, men funderar på testa den igen, kanske med ssri. Voxra kanske vore något för dig ifs? Kolla det.

Allt gott!

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-07 22:36
#43

Tack för tppset ska läsa på om den medecinene, vad för medecin har du fått tästat / vill sätsta?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-02-08 18:13
#44

#43 Det är ju meningen oxå, att vi ska ge tips:) Voxra, vad jag har läst används oxå av vissa som har ADHD. Så vem vet, den kanske funkar.

Jag har testat mot min depression, citalopram, fluoxetin,voxra,lyrica,stesolid,Tramadol,koffein, losec,nexium,omeprazol, dimor, zolpdiem…och vissa bulkmedel…

Detta är det de har gett mig mot mina besvär med mage och pskyke, trötthet.

Lyrica är det senaste, testat det i två veckor, känner ingen skillnad så dosen kommer nog höjas.

Tramadol som är morfinliknande (smärtstillande) får mig att orka mer, dämpar min trötthet. (dock beroendeframkallande) Änvänds ej i pskykiska syften vad jag förstått men men…

Zolpdiem sover jag på när det behös.

Stesolid är snabbt lugnande vid akut oro/ångest.

Koffein fick jag utskrivet, (receptfritt i mindre mängd) som extra uppiggande… Ja, inget som håller i längden :S

Dimor äter jag varje dag mot akut diarré…IBS :(

Omeprazol mot halsbränna mm… (vill dock göra om operationen med magmunnen istället)

Ja, kanske inte vad du frågade om, men skrev lite extra ändå:/

Vill ju mest testa Ritalin, amfetamin mot min kroniska trötthet. Magen verkar de inte kunna göra något emot.

Tror att min depression kan grunda sig i tröttheten, blir man kvitt den så är jag på god väg.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-08 18:21
#45

Det var en rejäl lista, Stesolid åt jag vid tarmvredet, Överdosera det med Morfin och kroppen stänger ner. (läkarne var inte smart)

Jag håller på och planerar sajten trötthet iFokus. Du får jättegärna skriva om din erfarenhet och ad du gott igneom provat. Vore nog en bra artickel.

Ska nog föröka skriva omde medeciner som kan rekomenderas mot trötthet, eller som oftast skrivs ut.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
2012-02-08 18:23
#46

vad för bulkmedel har du ätit föresten. Själv äter jag LUNELAX  Tycker den har funkat bra.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-02-09 03:31
#47

#45 Ja jag kan skriva lite om det jag gått igenom…finns ju de som haft det mkt värre men jag är på. Menar du att jag ska starta trådar då eller hur ska det skrivas? Nu såg jag som en artikel, jag kan ju skriva min personliga historia, den innehåller pskyisk trötthet som fysisk. Vi kan ju höras lite om det i PM kanske?

Bulkmedlet kommer jag inte ihåg, men var nån sorts frön som man blandade med vatten och drack. Men jag har dålig diceplin så hade svårt att göra det varje dag… tabletter är l'ättare förmig personligen.

Men jag har lovat läkarna att testa igen och något nytt pulver… som jag skulle testa i två veckor.. kommer inte ihåg namnet, skriver det när jag vet:)

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-09 16:10
#48

Håller på att planerar hur sajten ska se ut så jag kommer återkomma om vad mer exsakt som kan skrivas.

Men som en interjuv eller livsberättelse vore kul.

Ska även föröka få articklar om de olika medeciner, benahdlnigar och undersökningar man kan få hjälp av.

ME nsom sagt återkommer nog med det.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
Smålänning
2012-02-10 18:40
#49

# 48 skickade ett PM om det istället för skriva här:)

Jo, jag skulle göra EEG  och igår så var jag på sjukhuset.

Man skulle bära en mössa med elektroner på (sladdar med metallplatta som sätt mot huden på huvudet) Men jag hade så tjockt långt hår,hehe så de fick sätta ut varje elektron för sig..tog ett tag.

Sen skulle jag somna.. tog en halvtimme innan jag somnade. Vaknade när hon tände itaket. Fick blunda och öppna ögonen några gånger. Sedan klart.

Hon sa inget om att det skulle användas som underlag för ADHD utredning.. som jag hade talat om med läkaren :S

Detta var sömnregestring..Jag hade problem med sömnen hade hon på papperna.. Ifs har jag det, jag sover tungt, men är ALDIRIG pigg när jag vaknar.

Nu skickas EEG rapporten upp till Lindköping, där ska några titta på det sedan kommer svaret till min läkare.

Som jag sagt innan.. HOPAS DE HITTAR NÅGOT! SÅ trött på vara trött!

Trevlig helg alla!

Fråg gärna om ni vill

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-10 18:43
#50

Vilken historia! jag har ennu inte kåmmit så långt. Men hadde telefånmöte med läkarne på psyk nu idag och hon skulle ta upp på tisdagsmötet vad ma nkunde göra för mig. Tror hon vart lite chokad bröt nästan ihopp i telefånene över att jag får Ångest av min trötthet och att ingen gör något och jag levet med det i flera år.

Hon verkade i allafall ta det mer på allvar denna gång.

Det är skönt.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Smålänning
2012-02-10 18:50
#51

#50 Det kan vara bra att "bryta ihop" i telefon. Det är ju så lätt (känner jag) att man alltid ska vra/ låta så pigg i telefon när det är läkare mfl.

Man lägger på en sorts mask.

Inte bra alls, man ska ju vara på sitt sämsta "humör"/tillstånd så de Verkilgen SER vad man går igenom.

Hoppas nu de gör något! Har du fått göra "sömndagbok"?

Alltid skönt när de tar en på allvar, inte så ofta tyvärr.

"Allt har sin tid"

Sajtvärd på Trötthet i Fokus

www.trotthet.ifokus.se

dragonstar
2012-02-10 18:55
#52

inte sömndagbok. men matdagbom. ska faktiskt börja med det i dag och hålla på farmöver och skriva allt om mat och sömn får se om det hjälper läkaran att komma på något.

Känner presis inge mig, när jag går till läkaren så är jag liksom glad posetiv och driven, för "jag kanske får hjälp idag" och då tror ju läkarna att det är så jag alltid är.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: