Annons:
Etikettoff-topic
Läst 995 ggr
Jane-Lyzell
1/22/12, 12:37 PM

Forskare: Rött kött orsakar cancer

Vi äter allt mer kött.
Samtidigt kommer allt fler larm att kött orsakar cancer och andra sjukdomar, skriver Dagens Nyheter.
- När det gäller tjock- och ändtarmscancer är sambandet klart bevisat, säger professorn Alicja Wolk till tidningen.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2686715/forskare-rott-kott-orsakar-cancer

Detta har jag alltid hävdat att äta kött inte är bra- nu är det bevisat!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
skotty
1/22/12, 12:38 PM
#1

ALLT leder till cancer.. Vad man än gör, äter eller dricker så får man cancer utav det.

[NeferNefer]
1/22/12, 1:11 PM
#2

Det står i DN också. Folk äter mer och mer kött, och aldrig tidigare i historien har det ätits så mycket kött. Speciellt inte på stenåldern, för då kom den absolut största delen av födan från det som samlades in av frön, nötter, rötter, blad och annat. Någon enstaka gång blev det kött. Jag tror det har med den enorma köttindustrin att göra, att köttätande har blivit så billigt och lättillgängligt. På bekostnad av djuren, såklart.

millam
1/22/12, 2:31 PM
#3

Vilken tur då att jag föredrar fisk i olika former! Ytterst sällan det blir kött, och då bara lite..

Sjukdomar.. men känslan av att äta kött.. som om man uppfattade de plågor stackars djuret gått igenom när det slaktades.. då tappar jag aptiten.

Jane-Lyzell
1/22/12, 2:49 PM
#4

2 Ja vi har ju en rstprodukt ifrån dåtiden  vår Blindtarm som var mera verksam då och tog hand om dessa nötter och rötter och korn med mm- idag blir den inaktiv och troligen kommer den försvinna på framtidens folk om  denna produktion fortsätter med kött ätande!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/22/12, 2:51 PM
#5

3 Ja djuren får verkligen lida - tyvärr idag - och sen när kan människan självskriva sig som en gud att ta dessa liv för egen vinningRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/22/12, 2:51 PM
#6

så länge som människan beter sig som vildjur - kommer inget förändras!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
millam
1/22/12, 3:01 PM
#7

På nått sätt är det självklart att naturen "hämnas" på oss.. den slår tillbaka på oss människor för att vi beter oss så okänsligt. Är inte ett dugg förvånad av de nya cancer-rapporterna..

Kerstina-61
1/22/12, 3:38 PM
#8

Vilken tur att sonen är yrkesfiskare och förser sin mor med gös, abbore och lax mm Tungan ute
Jag har  varit en stor köttälskare, men på senare tid smakar det allt sämre…korv äter jag nästan inte alls längre.  Men i nyår var jag hos min söta kuson som hade köpt hjortfilé från en gård utanför Mariefred. Hjortar som lever i frihet och stödmatas. Det köttet var riktigt gott!

Så…det beror väl väldigt mycket på vilket kött man äter, hur djuren levt osv.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

KaiPon
1/22/12, 4:29 PM
#9

Tja, enligt olika forskare de senaste tio åren så ger allt oss cancer trots allt.. Obestämd

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

ellen1960
1/23/12, 12:56 PM
#10

# 9

Det har du rett i!

Jeg pleier å si, minst 99% av de som døde har drukket vann daglig hele livet, er vann farlig da?

Selv lever jeg på lavkarbo, som mange sier er veldig veldig usunt. Men for meg er det riktig det holder meg frisk, og da holder jeg meg til den dietten

JereMina
1/24/12, 12:48 AM
#11

Intressant för senast igår tänkte jag på det med tjocktarmscancer och ätande av mycket rött kött. Jag har grannar som både han och hon fick denna cancer, hon dog 2010 och han har just blivit opererad.

De har alltid ätit en massa kött så länge jag kan minnas!

Jane-Lyzell
1/24/12, 12:51 AM
#12

11 HualigenRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JereMina
1/24/12, 12:58 AM
#13

#12 Ja, en gång då vi var på husvagnssemester med dem 1994 så köpte dem 10 stora biffar som vi skulle äta upp på 4 personer. Gubben och jag höll på att svimma, han kanske åt en och jag en halv. Jag älskar nämligen grönsaker och rotfrukter. Men detta par åt bara onyttiga saker som mycket kött och vitt bröd och lite grönsaker.

Men de var/är underbart goa och snälla människor och hon gick bort hastigt då det tog bara 6 månader från diagnos till döden kom.

Denna kvinna har jag haft kontakt med flera gånger sedan dess och hon brukade varna mig då hon levde för att ta kontakt med andra sidan. Det kan komma onda andar sa hon. Undrar vad hon säger nu Förvånad

Annons:
Jane-Lyzell
1/24/12, 1:06 AM
#14

13 oj då mycket kött detFlört

Ja man kan undra vad hon tycker nu då - du får fråga henne nästa gång Glad

nä nu är det sängen! go natt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JereMina
1/24/12, 1:08 AM
#15

Jane….jag ska fråga henne och natti då Glad

[NeferNefer]
2/10/12, 12:45 PM
ellen1960
2/10/12, 5:29 PM
#17

ikke formeg nefernefer

Upp till toppen
Annons: