Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1081 ggr
ellen1960
2012-01-22 11:30

Avtaler/fri vilje

God søndag!

Jeg er en person som funderer mye, og i det siste har jeg fundert en del over avtaler og den frie vilje-

Før vi reinkanerer på jorden så har vi gjordt avtaler for dette livet, i mange av avtalene inngår jo også andre mennesker.

Hvis jeg f.eks har avtale om å gifte meg med en spesiell person men hopper ut av alle planer og tar mitt liv, så vil jo dette få konsekvenser for fler enn meg selv…..hvordan vil dette ordnes slik at den andre personen fortsatt kan leve sitt "planlagte" liv og beholde sin frie vilje?

Annons:
[Lady-Oona]
2012-01-22 11:58
#1

Dina frågor och tankar är intressanta och jag själv tror inte på att vi gör sådana där avtal, det skulle innebära ett styrt liv och inte av fri vilja.

Jag tror att vi ska  nog vara lite försiktiga med att lita på att vi har förutbestämt vad som ska hända och vad vi ska göra eller inte göra.

Allt som sker har inte heller en mening om vi inte ger det en mening. Livet och dess mysterium är inte enligt mej statiskt eller ett diagram som ska följas, allt sker pga av att något annat har hänt, orsak och verkan, tingens naturliga följd. Men inte av en planerade anledning, för det vet vi ju att vi kan plandera i oändlighet hur vi vill att livet ska vara/se ut men hur ofta säjer vi inte "nej det blev inte så" vilket innebär att allt sker så som det ska utan planering.

Jag tar det lungt och bekymmrar mig inte det minsta, jag är stunden, nästa stund är jag i något annat. Glad

Ha en fin dag

ellen1960
2012-01-22 12:18
#2

Det er nettopp det jeg tenker, at det går ikke ann for da blir det ikke frihet og puslebitene passer ikke sammen om noen "hopper av"

Men at det er spesielle ting en skal lære i livet for å komme videre som sjel, det tror jeg på

Jane-Lyzell
2012-01-22 12:45
#3

Vist kan vi göra dessa avtal ochh det har inget med fria viljan att göra-alls- på jordeplanet - utan det är då en fri vilja som vi redan bestämt själva i innantillvaronGlad

däremot om du skulle ta dit liv - så är det redan förutbestämt det med- kanske inte just som den handlingen - men när det är dags gå tillbaka till andra sidan så är det det oavsätt på vilket sätt!

så sannorlikheten att det du beskriver ellen är nog lika med noll.

Är et möte bestämt på denna sidan så blir det så!- innan personen går över till andra sidan!

Min övertygelseFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ellen1960
2012-01-22 21:10
#4

Jane, dette er for komplisert for min enkle hjerne…håper jeg er klokere som ande enn som menneske

[Lady-Oona]
2012-01-22 21:46
#5

Ellen det finns så många olika tankar, tro och teorier om allt det häör och det viktigaste är väl att du tar till dig det som du tycker fungerar i din vardag och som gör dig lugn och kanske lycklig….det andra kan man ibland strunta i och ta tag i när man väl går över till andevärlden.

ellen1960
2012-01-23 12:51
#6

Jo det er sant lady, men det er ikke lett å strunte i saker når mann har mitt hode. Jeg liker liksom å ha over sikten over hvordan ting henger ihop….kanskje noe å jobbe med

Annons:
Upp till toppen
Annons: