Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2580 ggr
Jane-Lyzell
2012-01-17 16:51

UKU?

Sista halvåret ungefär har jag haft flera uku- kan säga en mång dubbling av dem sen förut- är det andra som har samma upplevelser nu!???

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
millam
2012-01-17 21:22
#1

Nej, tyvärr.. önskar jag hade. Har inte haft så många över huvudtaget totalt sett, såklart önskar jag att det blev som du haft det, Jane!

stina63
2012-01-17 21:53
#2

Jag har försökt men de har inte hänt då jag har varit medveten om de. Ibland så känns det som jag ska iväg, Tänker Nu nu sticker jag iväg men tji jag ligger där jag liggerSkrattande

Bullrar och har sig massa höga ljud och jag känner att kroppen vill iväg men de händer inget, Antar att jag inte är mogen för de ännu

Jane-Lyzell
2012-01-17 23:02
#3

1 o 2 tack för svar - Det händer både i meditation och vid sömn - men inget jag själv kan framtvinga - det bara skerFlört tycker det är väldigt intresant - ja vi får se vad det betyder och ifall fler har haft som jag just nuTungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-01-18 01:32
#4

Jag skulle gärna vilja vara med om UKU, men det händer inget alls Rynkar på näsan
Allt slutar sen med att jag somnar….
Hur gör man?? jane, du skriver att det bara händer i meditaio och sömn,,men tänker du innan att du vill få en UKU?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2012-01-18 14:12
#5

4 nej absolut inte tänker jag på att det ska bli UkU- det bara sker- och det är så det ska vara anser jag - man ska inte forsera dessa tillståndGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Trollvind
2012-01-18 16:35
#6

Jag har inte haft några UKU:er på ganska länge nu. Men när jag hade dem kom de alltid flera stycken under en intensiv period och alltid när jag minst anade det. I själva verket tog det väldigt lång tid innan jag ens fattade att det var UKU jag varit med om.

Du kanske går igenom en stark utveckling just nu Jane. Så har det i alla fall varit för mig när jag haft mina svärmar av UKU:er.

En gissning så god som någon Skrattande

Annons:
[MargaretaA]
2012-01-18 17:28
#7

För ett år sedan hade jag en tre - fyra under en mycket kort period. Sedan dess har det inte hänt mycket på den fronten. Det är häftigt när det händer, men samtidigt lite läskigt. Jag har varit på väg några ggr på senare tid - men det har spruckit därför att t ex en arm somnar, jag får kramp i ett ben eller det börjar klia i näsan i det kritiska ögonblicket…. Obestämd

stina63
2012-01-18 17:34
#8

Jag kanske är för hialös Skrattande Vill iväg och har inte tid att vänta, Därför som inget händer.

[MargaretaA]
2012-01-18 17:45
#9

#8

Man får inte vilja för mycket. Blir man bara det minsta exalterad blir det platt fall redan innan det blir något. Flört

Trollvind
2012-01-18 17:50
#10

Själv har jag aldrig lyckats med "vilje" utan det har bara hänt, helt spontant.

Däremot har jag lagt märke till att UKU:n avbryts direkt om jag blir rädd eller överraskad eller orolig. Så min teori är att man dras tillbaka in i kroppen när adrenalinhalten går upp.

Så det gäller VERKLIGEN att vara riktigt lugn och avslappnad. Att vilja för mycket är nog inte till hjälp då.

Jane-Lyzell
2012-01-18 23:04
#11

6 Ja kanske det Flört (tar de aldrig slut)

du har nog rätt - för vid dessa tillfällen dyker en ny andevän upp- och när han kommer bär det ivägGlad

Intresant - ja vi får se vad som sker!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-01-18 23:05
#12

Jag blir skiträdd när jag känner att jag drar iväg men det är jättespännande att höra hur ni som vågar släppa taget upplever det hela.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[MargaretaA]
2012-01-18 23:13
#13

#12

jag tycker det är läskigt innan det händer och när jag tänker på det efteråt. Men när det väl händer just där och då är jag inte rädd alls - då flyger jag med en viljeansträngnig ut ur "mig själv" som korken ur en champagneflaska. Plopp säger det bara… Förvånad

Annons:
Jane-Lyzell
2012-01-18 23:48
#14

9-10 Nej man får nog inte vilja för mycket - har aldrig sökt dessa upplevelser det har bara kommit!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2012-01-18 23:52
#15

#14

nej just det - det bara kommer. Ett bra tips är när man ligger i sängen mitt emellan sovande och vaken - och man känner sig som ett stillsamt  glas vatten som någon plötsligt kastar en brustablett i. då är det något på gång… Flört

stina63
2012-01-19 17:08
#16

Maggan de händer varje kväll med mej.,., När jag ligger där nästan somnat är lite vaken lite sovand, Då känner jag hur de bubblar har sig på huvudet,  sen sover jag. Om inte en klocka eller annat börjar ringa har sig, För då vaknar jag upp och är klarvaken igenSkrattande

Jane-Lyzell
2012-01-19 17:23
#17

Jag brukar vara medveten om att jag soverFlört hur skumt låter inte det - men så är det!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Trollvind
2012-01-19 17:27
#18

Du är en riktig skummis Jane Flört hihihi
Nej, jag vet precis vad du menar. Jag brukar också vara medveten om att jag sover.

Jane-Lyzell
2012-01-19 17:29
#19

18 PhuuFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-01-19 17:40
#20

jag har ju vakendrömmar nästan jämt där jag är ute och fixar lite…..
Skulle det kunna vara UKU?

Hur tar jag reda på det?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2012-01-19 17:49
#21

20 - det är nog Uku- känner du en vibbration eller hör antingen då du klibver ur eller tillbaks - så är det troligen detFlört förklara vad du menar med vakendrömmar föresten!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Angel3
2012-01-19 18:05
#22

Det hade jag för nån vecka sedan. Jag flög iväg, såg skogar och sjöar under mig, helt plötsligt så ser jag in i ett fönster, där sitter en man vid köksbordet och ser ledsen ut. Tyvärr så minns jag ej hur mannen såg ut. Sedan ruskade jag på mig och var tillbaka i rummet.

Hellas
2012-01-19 18:05
#23

#21 Jag är vaken fast jag sover Obestämd
Jag styr medvetet hela drömmen men jag vet samtidigt att det är natt och att jag ligger och sover.

När jag vaknar minns jag allt i detalj och kan nästan känna att jag varit vaken hela natten men ändå är förvånansvärt pigg.

Det är inte ovanligt att jag natten därpå fortsätter drömma där jag slutade och det gör jag på ett medvetet plan dvs. jag bestämmer medvetet att jag ska fortsätta där jag slutade.

Men jag vet ingenting om vibrationer eller att det låter, jag får vara observant på det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-01-19 18:07
#24

23 skumt - kan nog vara så, vet faktiskt inte!

Men är det undervisning du får då eller bara konstiga saker som Drömmar!?

22 KulGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-01-19 18:16
#25

#24 Jag har sett dessa Drömmar som undervisning, det är klardrömmar där jag själv är delaktig på ett vaket sätt.
Det är inga konstiga flummdrömmar utan det här är på riktigt.
Jag kan tex. befinna mig i en stad och gå runt på gatorna och möta andra människor eller uppleva olika saker som jag absolut kan ta till mig i efterhand.
Jag tror inte att det är UKU mer att jag har besök i mina drömmar

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Trollvind
2012-01-19 18:29
#26

#25

Hellas, det du beskriver liknar det som kallas Lucid Dreaming.

Det är ett aktivt drömtillstånd, där du är medveten i drömmen om att du drömmer och du kan styra händelserna. Det finns flera varianter på den här typen av drömmande, en där man passerar en slags "drömbro" eller "regnbågsbro" och går över in i en annan dröm.

Är man duktig på detta kan man välja själv vilka "drömrum" man går in i. Men kan också stämma träff med en vän som då på natten ska ta sig till samma "drömrum" som du.

"Undervisningsrum" finns det förstås också Flört

Det här går att träna upp medvetet, men det låter som om du har en särskild fallenhet för det tycker jag.

Hellas
2012-01-19 18:50
#27

#26 Ah, ja det låter kanske mer som det jag upplever.
Fallehet vet jag inte, det bara blir Flört.
Men jag kanske ska försöka göra någonting mer av det och se om det fungerar Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2012-01-19 19:05
#28

Intresant!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Trollvind
2012-01-19 19:57
#29

Ett tips till den intresserade:

Det finns en utmärkt bok i ämnet som heter "Drömmen som redskap" och är skriven av Robert Moss.

Jag upplever hans bok som praktiskt, inspirerande och jordnära även om ämnet är en smula abstrakt.

Hellas
2012-01-19 19:58
#30

#28 Jag får försöka besöka dig då en natt Flört, jag lovar att vara taktfull och först knacka på ditt rum Cool

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

millam
2012-01-19 22:24
#31

Jag tror man kan göra en hel del medvetet i drömmen.. Själv har jag tidigare tagit fasta på japanska läror, om man är rädd för någon, blir jagad, i drömmen, medvetet vända sig om och möta den som följer efter och döda den. Då är man fri från den rädslan..

Ganska brutalt, men efterhand funkade det faktiskt, jag var medveten om att jag drömde just i de situationerna och kunde agera medvetet, men ändå med fantasins hjälp. Kanske att man skulle kunnat gå vidare och använda detta till att t.ex. besöka olika platser?

Jane-Lyzell
2012-01-19 22:28
#32

30 Ja gör det - min syrra och jag brukade roa oss med det - då vi hadde telepatisk kontakt som tvillingar(det har vi fortfarande)

vi förflyttade oss till varandra och gjorde alla möjliga hyss)))Cool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-01-19 22:29
#33

29 tack för tippsGlad

31 Javist kan manFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-01-20 00:20
#34

Oj, vad ni är med om mycke kul! GladGlad
Jag har flera gånger försökt, vilket jag nu förstår är fel,men alla gånger så har jag somnat.

#25. Hellas, detta kan jag känna igen..och jag VET på något konstigt sätt att jag drömmer..och kan fortsätta drömma från ungefär samma ställe där jag vaknade. dessa Drömmar har jag oftast om jag varit vaken en stund och sedan somnat om Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
[MargaretaA]
2012-01-20 19:27
#35

#16

"Hemligheten" är att hålla hjärnan vaken medans kroppen "sover". Och enligt min erfarenhet så är det hela kroppen som ska "bubbla" och inte hjärnan(tänk dig ett stillsamt glas vatten som man kastar i en brustablett i) så ska det kännas.

millam
2012-01-20 19:45
#36

Precis som om en motor har startat i hela kroppen och går på tomgågng innan man lyfter…

[MargaretaA]
2012-01-20 19:46
#37

#36

japp precis så…

Jane-Lyzell
2012-01-20 21:50
#38

exsakt såFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2012-01-20 21:57
#39

Det "roligaste" jag har varit med om i den vägen var en tidig morgon när jag låg med armen om gubben när det började "brusa" i kroppen. Den "resan" som blev då fick han också åka med på. När vi "landade" igen så sa han "wow" - inget han minns i vaket tillstånd efteråt - men jag minns Skrattande

Jane-Lyzell
2012-01-20 22:01
#40

39 Häftigt - det får jag prova nån gång om jag blir en van UKU areFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2012-01-20 22:16
#41

#40

jag är inte "van" så om  jag har lyckats några ggr kan vem som helst göra det Flört

Annons:
Mads
2012-01-21 16:28
#42

# 0 Jag far iväg mer eller mindre varje gång jag halvsomnar på rygg. Därav ligger jag mer eller inte aldrig på rygg :) Men nu händer det ibland och då blir det spännande resor :)

Amor Vincit Omnia

Jane-Lyzell
2012-01-21 17:07
#43

42 oj dåFörvånad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mads
2012-01-21 18:15
#44

Slutade vila & sova på rygg för många år sedan långt innan jag förstod vad som hände.Men ikväll är jag nu nerbäddad på rygg,får se om det bär av någonstans :) Är dock så trött så kanske inte bara för det…:)

Amor Vincit Omnia

Jane-Lyzell
2012-01-21 19:15
#45

44 spännandeFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2012-01-21 21:32
#46

De få gånger det hänt mig har jag faktikt legat just på rygg..

Jane-Lyzell
2012-01-21 21:42
#47

46 intresant!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
2012-01-21 22:11
#48

Kanske där som är felet med mej, För jag ligger mer på sidanSkrattande

Annons:
Kerstina-61
2012-01-22 13:03
#49

#48 Samma här, Stina63. Jag ligger alltid i fosterställning innan jag ska sova..får testa med ryggläge då Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

JereMina
2012-01-24 01:01
#50

#36 Det där brummande ljudet och känslan i kroppen menar du?

millam
2012-01-24 01:03
#51

#50¤ precis. Småskakigheten, som om helas kroppen vibrerar och liksom brummar, precis det!

JereMina
2012-01-24 01:09
#52

Det känns så äckligt och jag vet inte om jag varit på någon sådan färd men motorn brukar starta med jämna mellan rum *hihi*

Upp till toppen
Annons: