Annons:
Etikettspiritualism
Läst 2407 ggr
Nattuggla
2012-01-16 17:52

Vad är skillnaden?

Hej! Jag undrar…

När man känner av "energier" andar, spöken, de på andra sidan.. så vissa gånger är det varmt och ibland kallt..

Är det någon skillnad? Jag har hört båda delar…

Att det är skillnad, och att det inte är det.

När jag började känna av de på andra sidan så va jag jättekall och fick rysningar på ett speciellt sätt över hela framsidan av kroppen. Minns även vid ett tillfälle så blev jag otroligt varm över mitt vänstra öra och över kinden. Lika när jag hade varmt på en fläck i sängen i flera dagar, som att någon satt eller hade suttit på sängkanten. Jag satte mig bredvid, och då blev jag varm på låret, som när man känner kroppskontakt/värme.

Hoppas någon kan ge mig svar! :)

//Nattuggla

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Annons:
Hellas
2012-01-16 18:30
#1

Visst kan man känna både kyla och värme, det beror egentligen på hur andevärlden väljer att visa sig.
Det har ingenting med att de är jordbundna eller inte eller rättare sagt, det är inte ett "tecken" på att en ande är jordbunden.

Ibland hjälper temperaturskillnaden + vart den känns på din kropp även dig att förstå vem det är eller kanske vilka krämpor denne hade medan h*n levde på jorden.

Fråga nästa gång du upplever stark värme eller kyla, förmodligen vill anden berätta någonting med det.

Kyla i händerna kan tex. betyda dålig blodcirkulation i just händerna eller så kan det ha varit signifikant för just den här anden att ha varit en riktig fryspropp eller tvärt om, denne kanske älskade kyla och snö.

Man får nysta och fråga anden vad denne menar ;).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-01-16 23:15
#2

Håller med Hellas härGlad - vist kan andar ha en kallare energi ibland eller varmare - beror på, många olika faktorer - tyvärr har nog Tv - marknasdsfört kall energi som jorbundet - vilket inte alls behöver vara fallet!

När det gäller dina egna nära o kära brukar dom kännas varma - medans andra som inte har kärleksbanden kan uppfattas som kalla!

Likadant med dina guider etc - de som arbetar nära dig oftast en värmande kärleks känsla och de man har kanske som hjälpaare /inspirerare - lite mer kylslagna!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2012-01-18 01:40
#3

Då jag suttit med bordet och kanaliserat så har jag känt både värme och kyla, även om det varit besök från egna och kära.  Vissa gånger har det nästan känts som det har blåst på mina händer som då blir kalla , vilka jag oftast är väldigt varm om. Vissa gånger har mina händer blivit varma och svullna att jag inte kan få på mig mina ringar mer den dagen.

Jag har också funderat varför detta är olika. Jag vet det har varit andar om gått över, nära och  kära och ändå kan det variera med kyla och värme.

En jättebra fråga tycker jag! GladGlad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Lady-Oona]
2012-01-18 10:36
#4

Min åsikt är att det är skillnad…men att den skillnaden skulle betyda att det bättre/sämre eneriger/andar/besökare är bara en myt som skapats av författare/filmskapare och har inget med verkligheten att göra.

Temperaturskillnaden är väldigt vanligt och indikerar på att "nu är något på gång" men det är allt. Att öva upp känsligheten och lära sig lyssna/känna in vad och vem som kommer skulle ju hjälpa dig att förstå mer.

Ghosthunter
2012-01-18 19:07
#5

En faktor är att anden är varm och dess omgivning blir kall för att anden drar energi ur luften….ganska enkelt om man tänker efter och dessutom hjälper elektrmagnetismen som anden avger också till att det känns kallt…..Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: