Annons:
Etikettandlighet
Läst 1236 ggr
Jane-Lyzell
1/16/12, 2:27 AM

Den Nya frälsningen!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är Ängla troendet en ny frälsning istället för Jesus- Har människan en undermedveten rädsla för Jordens undergång 2012 som Maya förespråkar - så människor söker sig till Änglar!?? Jag tror det - Vad tror du det beror på? Är änglatroende ett sätt att nå solvation för sina synder innan syndafloden kommer, eller vad!?? Jag finner det mycket märkligt denna explosion - som förekommer nu ! - det tragiska är ju att det dyker upp dessa som ska tjäna på andras rädslor! - Se bara på Fb grupperna var inne och kållade på en i kväll det var 4000 c.a medlemmar …..Är det bra? eller dåligt?

Jag kan tycka det är bra människor får en tro - men inte en övertro för att andra ger dem den((

Jag tvivlar inte på ett Ängla ministerie men att de ska föras fram som en peninga industri är jag mycket tveksam till! Änglar är personliga har inget ego och vill inte framträda eller synas - vad tror du själv?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
chik
1/16/12, 11:03 AM
#1

Vad tror Jag!! Inte att Jorden går under..

Sen så har vi ju fått daton o då blir det mer o mer människor som blir uppmärksammade på vad som finns..

O människan är en sökare..

Sen så är det ju mer o mer människor som tillbeder den stora PengaGuden..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
1/16/12, 5:28 PM
#2

I någon av radions livsåskådningsprogram så talade man om att denna rörelse är en medveten en utstickare från den amerikanska kristna högern mot New Age!???

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
1/16/12, 9:19 PM
#3

För mycket änglar.. allt är änglar.. vad det beror på, svårt att veta. En del tjänar säkert på andras tro och rädsla.. Änglaindustrin har fullkomligt exploderat!

Klart det finns änglar, men att de ska marknadsföras på alla möjliga sätt, det känns då inte rätt!

nyfiken51
1/16/12, 11:52 PM
#4

Har alltid trott på änglar..För mig är det inte något nytt.Blir lite trött på häxjakten på dom som tror på änglar..Varför skulle det var så konstig..När medium i tv flera år prata om Guider..För mig är änglar en energi..Änglar finns omnämt i många religioner..Inger som Nev Age hittat på.Där emot har dom plockat upp det(som mycket annat,gjort det till sin grej)

Däremot är jag inrligt trött på allt änglar prat,ängla kort/kurser ect..

Jordens undegång tror jag heller på.Att jorden en gång "gå under" vet vetenskapen om..Inget är ju för evigt.Allt är ju förändligt..

yamher
1/17/12, 8:12 PM
#5

trist att det ska vara en sak till att tjäna pengar på som tex en summa i mån. för att få budskap från sin guide…

Däremot tycker jag det är trist och har ingen som helst erfarenhet av att änglar ego. Snarare tvärtom, de har liknande personligheter som oss, en del med andra knappt ingen osv. De har handlingsfrihet lika mycket som vi.

Oavsett orakel , medial eller vad man vill kalla sig, att det är trist att inte våga se personen bakom namnet ängel, eller vingar/auran. Jag lovar och rekommenderar att det blir avsevärt mycket trevligare att veta vem man jobbar med som person än som DET!!

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
1/17/12, 8:35 PM
#6

läse på ett annat forum om att en teolog som var säker på att det var amerikanska, extremkristna lobbyister som låg bakom framgångarna inom änglaindustrin. Vad man känner till om dessa är att de ofta även är kopplade till extremhögern. Som bekant saknas det inte pengar i dom kretsarna. Vad betr. sanningshalten i detta vet jag inte något om däremot.Obestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
stina63
1/17/12, 10:02 PM
#7

Jag håller med dej jane de du har skrivet i inlägget * 0

Tror männskan försöker hitta något nytt att tro på ney age istället för kristendomen gå i kyrkan,

För tro måste vi göra för att känna och må bra inom bords,
Många går ur kyrkan men försöker hitta annat istället. Just änglar dom finns i kyrkan också. Dom bara är där.

Tror också att många är rädda för jordens undergång, Själv är jag inte de,

[markac601@hotmail.com]
#8

Hej, jag undrar om nån har hört av Yamher,för att det var länge sen hon var online?

M

[skymningsaga]
3/7/12, 7:10 PM
#9

nja jag vet inte riktigt. Anledningen till att jag började tro var väl för att jag mötte en ängel och sen rullade det på.

Jag trodde inte på änglar tidigare.

sven-g
3/7/12, 9:02 PM
#10

Hmm tror nog att om dessa sk högstående varelser varför skulle dom bry sig i bara ett fåtal mäniskor, det är detta som jag uppfattar som mycket skumt i den typen av tro.
Dvs att vissa personer skulle få upphöjelse och själva bli gudomliga, även det som säljes som genvägar till kontakt.
Om det gick att köpa biljett till himelen, skulle nog jorden se helt anorlunda ut.
Det säljs ju även andra saker med mirakel verkan, som stenar och fjädrar och annat som påstås ha energi, detta är saker som åtminstånde jag kastar i soptunnan.

Jane-Lyzell
3/7/12, 9:05 PM
#11

8 Nej jag vet inte vart Yamer tagit vägen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[markac601@hotmail.com]
#12

har ni ingen kontakt med varandra eller känner du någon annan som vet nånting om henne?

Tack

Jane-Lyzell
3/7/12, 10:08 PM
#13

12 Nej tyvärr - har du försökt Pm a ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[markac601@hotmail.com]
3/7/12, 10:35 PM
#14

Nej,jag har skickat meddelande bara via den här sidan. hur ska jag göra?

Tack

Tuva-C
3/7/12, 11:52 PM
#15

Kan ju bara svara för mig själv men änglar är en DEL av allt annat jag tror på (som andar, guider, naturväsen, osv). Och det är inte så att änglar har ersatt en annan tro för mig som tex kristendomen. Har aldrig känt mig helt bekväm med hela den biten men den andliga "tron" passade mig som handen i handsken eftersom det satte ord på det jag trott på och känt av hela livet. :) Jag tackar och ber änglar om hjälp precis lilka mycket som jag gör till mina guider och anhöriga på andra sidan, så det är inte så att jag har en tro med inriktning på änglar. Däremot är jag väldigt noga med att tacka för all hjälp och allt stöd för det tycker jag att dom minst sagt är värda och det blir ju så mycket trevligare då. ;)

Jane-Lyzell
3/8/12, 12:06 AM
#16

14 tryck dej in på yamers/namn! Avatar så hittar du dens pm sida så kan du skicka Pm !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: