Annons:
Etikettandlighet
Läst 3102 ggr
Legaata
2012-01-15 12:47

Tidigare liv på andra planeter?

Hej alla.

Jag undrar om det finns någon här som har levt tidigare liv på andra högre utvecklade planeter, och som är nya här på Jorden, eller åtminstone inte "nyligen" har någon erfarenhet av livet på Jorden?

Annons:
Jane-Lyzell
2012-01-15 13:22
#1

Om det tvista dom lärde - du talar om reinkarnation eller andra inkarnationer - Det har vi nog alla mer eller mindre - men om det vore meningen att vi skulle minnas dem så gjorde vi det - nu är det ju inte så …….

så det viktigaste är ju det medvetna livet du lever nu!Flört som är summan av alla dina existenser vart dom en må ha varit!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2012-01-15 13:26
#2

tyvärr, min reinkarnation håller sig till denna planet ca 2000 år.

Vad är det du söker? Jag är nyfiken på vad du är ute efter?!

Alis volat propriis Oskyldig

Legaata
2012-01-15 18:40
#3

Vad jag är ute efter? Precis det jag skriver i inlägget, alltså personer som är nya här på Jorden, och som är äldre själar och levt sina tidigare liv på högre utvecklade planeter.

Jag vet att det finns människor som minns tidigare liv, och jag vet att det finns människor som minns att deras tidigare liv inte varit på denna planeten.

Jag tror att alla har levt tidigare liv, men det jag eftersöker är alltså människor som "vet" att de inte "kommer" härifrån Jorden.

Jane-Lyzell, du säger att detta livet är det viktigaste, men samtidigt som du säger är det ju delvis summan av alla tidigare liv. Därmed faller ju indirekt viss vikt även på tidigare liv.

Jane-Lyzell
2012-01-15 19:40
#4

3 Njae - i min värld lever du ett liv och det lever du förevigtSkrattande, du är du i alla olika existenser av hölje du kommer bära - men det som är du är din själ/ande kärnan av digFlört

Jag vet jag kommer åvan ifrån - det tror jag de flesta mediala känner- och har alltid haft en dragning ut i universum upp bland stjärnorna - så ja nog är jag ett stjärnbarn alltidFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Legaata
2012-01-15 20:11
#5

Snälla Jane-Lyzell, måste du förstöra tråden genom att hänga upp dig på mina ordval? Det du kallar "tidigare inkarnationer" kallar jag "tidigare liv", låt mig göra det och håll dig till ämnet, tack!

Tack för att du delar med dig av din upplevelse att komma "uppifrån", det är dock inte det tråden handlar om, utan som jag nämnde, att ha en medvetenhet att man inte har någon tidigare erfarenhet av livet på Jorden utan att man i tidigare liv/inkarnationer levt på andra planeter, som befinner sig på en högre utvecklingsnivå än Jorden.

Jane-Lyzell
2012-01-15 20:30
#6

5 Jag är inte ute att förstöra tråden - jag ger dig min syn Glad

Du får kalla precis vad du vill för det du tror på , inga problem- liksom jag själv får ha min åsikt!

Du har ställt en fråga och jag svarar!- kallas för att diskuteraGlad

vi får se om någon annan svarar på din fråga- ska vara tyst nu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Trollvind
2012-01-15 21:54
#7

Hej Legaata,

Jag har minnen av flera olika liv, från både den här och andra planeter. Det tror jag inte jag är ensam om heller, utan jag tror säkert det finns fler med minnen.

Hur länge sen jag levt på andra planeter har jag däremot ingen aning om, likaväl som jag inte har någon aning om antalet liv på jorden. Det tror jag ingen kan veta eller ens gissa.

Vad är det egentligen du undrar över?

yamher
2012-01-15 21:57
#8

absolut och de flesta har gjort tidigare liv på andra planeter men det är svårt nog att acceptera för de flesta att det överhuvudtaget finns något mer än vårt liv här.

Jag var nyfiken på vad med de andra liven du var ute efter. Även om man inte minns betyder inte att det inte finns kunskap om platser ändå :)

Alis volat propriis Oskyldig

Legaata
2012-01-16 16:52
#9

yamher, visst har du rätt i att alla har levt på andra planeter någon gång, långt tillbaka. Det är dock endast ett mindre antal som i i sina senaste liv levt på andra planeter, och av dessa är det en ännu mindre andel som är medvetna om det. De som är medvetna om det har ofta valt en mycket andlig livsväg. Det är denna lilla grupp människor tillhörande vilken jag efterfrågar.

Hej Trollvind, och tack för ett intressant inlägg!

Vad har du för minnen av de andra planeterna? Vad sysslade du med där? Hur utvecklade var de andligt/teknologiskt? Fanns det negativa/obalanserade krafter på någon av dem, av det slag vi ser på Jorden?

Har du någon aning om ungefär när du började reinkarnera på Jorden? Du tror inte det skulle kunna vara som så att de liv på Jorden som du minns är s.k. imprinter? En imprint innebär att man lagrar i sin egen själ, livserfarenheterna från ett liv som någon annan har levt. Det kan vara värdefullt om man ska leva ett liv i en kultur som man inte har någon tidigare erfarenhet av.

Jag har själv träffat personer med minnen från liv på andra planeter. De flesta har dock inte fötts med dessa minnen, utan de har ofta kommit till medvetandets yta under tonåren. Var det kanske så för dig med?

yamher
2012-01-16 18:03
#10

Jag syftade inte på att alla har levt på andra platser.. Det har med ålder att göra på själen så detta kan vara det första livet. Och visst strömmar det hit nya själar hela tiden. En av de första själarna här på jorden, lever sitt sista liv här som människa. Det är också sensationellt för oss naturligtvis ;)

Jag undrade varför det krävdes medvetna liv på andra platser? För att jag som medial kan känna till (tex) minst lika mycket om andra platser som jag kan idag besöka. Det var därför jag undrade…

Alis volat propriis Oskyldig

Trollvind
2012-01-16 18:55
#11

#9

Hej Legaata,

Jag ska svara dig så gott jag kan, men ingen kan ju med bestämdhet säga vad som är verkligt och vad som är min upplevelse. Min upplevelse är naturligtvis att detta är verkligt, men jag är ändå öppen för att det kan handla om något annat.

Hur som helst… så här mycket "vet" jag… mina minnen är inga imprints utan de kom som svar på frågan "varifrån kommer jag". Jag minns ingen teknologi, men vattnet, bergen, luften … hela naturens enorma klarhet minns jag. Och lugnet som fanns där. Som om det inte fanns någon brådska och själva luften bar på en slags visshet som är svår att beskriva.

Där fanns flera olika folkslag och jag tror det fanns något slags samarbete mellan olika grupper av dessa.

Den här planeten låg/ligger i stjärnan Aldebarans system, men jag har fått uppgiften att jag inte kom hit till jorden direkt utan kom "genom" plejadsystemet. Har ingen aning om vad det betyder och har inte frågat. Det känns inte viktigt.

För mig är dessa minnen personliga och förklarar mycket av mina underliga upplevelser under åren. Jag har haft märkliga upplevelser sedan jag var ganska liten, medan just minnena från att ha levt på en annan planet kom när jag var 33 år.

Kanske är det så att vi lever ömsom på jorden och ömsom på andra planeter. Jag upplever i alla fall inte att jag har varit BARA på en planet och SEN på en annan, utan det känns mer som om det har växlat mellan liven.

[Lady-Oona]
2012-01-16 22:28
#12

Jag har oxå minnen från andra planetsystem….kanske inte ens i den här Galaxen.

Jag har minnen av humanoida väsen, väldigt tunna sin struktur, långa och för mig gulaktiga i sitt skinn. Dessa humanoider talade inte som vi gör här, utan var mera telepatiska till sin natur.

Det fanns väldigt stor skillnad på olika områden på planeten vad det gällde hur dessa väsen levde, i våra termer skulle jag kalla det för extrem fattigdom contra rikedom. Men det underliga var att det inte fanns någon avundsjuka så som viser det eller någon nervärdering.

Plasten sett från vår stjärnbildskarta där planeten ligger är i riktning Karlavagnen men extremt långt borta.

Det finns mera att säja men minns inte så mycket just nu, det är kanske 22 år sedan  jag hade den här upplevelsen.

Nu pratar jag om fysiska liv på en fysisk planet och inte i någon annan dimension eller parallell värld/Universum.

Intressant ämne och det finns en bok av Kristina Wennergren som tar upp det här, minns inte vad den heter och det är massor av berättlser som personer skrivit efter reggessioner de gjort för Kristina W. Intressant bok lästen den för kanske 15 år sedan.

Jane-Lyzell
2012-01-16 23:17
#13

själv kommer jag från Planeten OrinCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Legaata
2012-01-17 01:47
#14

Trollvind, har du någon familj, man, barn? Har du berättat om dessa minnen för dem och vad tycker/tror de? Har du kanske fått indikationer på att de skulle ha samma erfarenhet som du själv?

Vad för märkliga upplevelser är det som du haft sedan din barndom?

Du säger att du haft svårt att passa in. Innebär det också att du haft det svårt att umgås med andra människor?

Hur tycker du det är att hantera all destruktivitet, ignorans och den ytlighet som genomsyrar stora delar av detta samhället?

men jag har fått uppgiften att jag inte kom hit till jorden direkt utan kom "genom" plejadsystemet

Det som avses med ovanstående kanske är att du först genomgick några reinkarnationer i pleiaderna innan du kom hit til Jorden? Bara en teori från min sida…

Intressant att du fick reda på det just vid 33 års ålder… Enligt kosmologen Martinus så ägnar vi hela första delen av vårt liv från 0 - 33 år åt att gå igenom alla tidigare inkarnationer, och först vid 33 års ålder börjar livet egentligen…

Det kan nog stämma att man byter planet emellanåt, skulle ju bli långtråkigt annars, men man håller sig nog till planeter med ungefär samma utvecklingsnivå som en själv, tror jag. Finns dock många som nu lever på Jorden som kommer från mycket högt utvecklade planeter, och som kommit hit som missionärer eller vad man ska säga, för att hjälpa till i den omställning som håller på att ske på Jorden, och i Universum. Hela tiden från det fysiska universats skapelse fram till nu har varit en period av lärande, som nu är över. Denna period har gett energi åt lärandet, och eftersom lärande många gånger kan ske genom lidande, destruktivitet, så har den även gett energi åt destruktivitet, och åt det negativa. Men det är nu slut med det, och det finns säkert många "outcasts" som vill hindra Jorden från att göra sitt dimensionsskifte.

Legaata
2012-01-17 02:01
#15

yamher: Jag syftade inte på att alla har levt på andra platser.. Det har med ålder att göra på själen så detta kan vara det första livet. Och visst strömmar det hit nya själar hela tiden. En av de första själarna här på jorden, lever sitt sista liv här som människa. Det är också sensationellt för oss naturligtvis ;)

Det där var luddigt uttryckt. Kan du precisera/utveckla lite?

Jag undrade varför det krävdes medvetna liv på andra platser?

Därför att om man inte är medveten om det, så kan man ju inte svara på tråden och skriva att man är från en annan planet.

För att jag som medial kan känna till (tex) minst lika mycket om andra platser som jag kan idag besöka. Det var därför jag undrade…

Det jag var ute efter med min tråd var inte i första hand fakta/information om livet på andra planeter, utan att komma i kontakt med människor som har utomjordiska värderingar och synsätt och tänker annorlunda, genom att de präglats av liv på andra planeter. Bara för att man kan t.ex. astralresa till och skaffa sig fakta om liv på andra planeter, så innebär inte det att man präglas kulturellt med utomjordiska värderingar, lika lite som en svensk konverterar till Islam bara för han besöker något arabland. Med detta sagt så är du förstås ändå välkommen att dela med dig av eventuella kunskaper om utomjordiska kulturer du skaffat dig medialt.

yamher
2012-01-17 09:31
#16

De allra flesta själar följer sina cykler. Den kan ta olika tid och olika antal liv beroende på hur mycket man ska lära sig och hur fort man gör det. Det finns alltid undantag som bekräftar reglen. Men vanligast då.

Den första att avsluta sin cirkel på jorden lever sitt sista liv nu. Snart kommer fler att följa och gå vidare. En del har gjort tidigare cykler på andra platser, andra gör sin första.

Jordens befolkning, av oss själar är relativt ung och kortvarig, som civilisation är vi i "tonåren".

Okej, det var jag var ute efter om det var platsers existens och beskrivningar av dem/folket eller beteende värderingar. Betyder för sig att en "resenärs" beskrivning inte kan vara oerhört träffande ändå när det gäller deras tankar och värderingar.

Alis volat propriis Oskyldig

Trollvind
2012-01-18 17:10
#17

Legaata:

Trollvind, har du någon familj, man, barn? Har du berättat om dessa minnen för dem och vad tycker/tror de? Har du kanske fått indikationer på att de skulle ha samma erfarenhet som du själv?

Bl.a. min pappa har liknande minnen och "vet" att vi följts åt hit den här gången.

Vad för märkliga upplevelser är det som du haft sedan din barndom?

Hm… det är en saligt blanding av saker, och lite av skälet till att jag svarar i din tråd. Jag hoppas helt enkelt få lite svar själv på sånt jag inte förstår.

  • Feber… går normalt uppåt. Några enstaka gånger har jag haft sån feber men oftast har temperaturen sjunkit i stället. Men jag blir inte lätt sjuk.
  • Möten/konfrontationer med "något" från ca 11 års ålder och upp genom tonåren. Pratar helst inte om detta, och har i princip inga minnen alls från de åren. Spår bara.
  • Visioner av ett ljus som inte går att klä i ord. Jag tror att jag nästan tittat rakt in i Källan, och det tog inte många tusendels sekunder att förstå att jag skulle upplösas i atomer om jag inte blundade och vände mig bort. Har hänt mig två gånger, och jag har aldrig fått något förklaring på vad det var jag såg.
  • Skepp har jag sett några gånger. Enorma triangelformade, känner jag mig "bekant" med. Och en gång två cigarrformade som gav mig rysningar.
  • Har varit med om en stark upplevelse av att hela den bekanta verkligheten löstes upp omkring mig. Det går inte heller att sätta ord på riktigt, men det var som om jag under en bråkdels sekund SÅG hur den verklighet vi känner till är en illusion. Detta hände mitt på ljusan dag, mitt bland folk ute på stan. Alltså ingen meditationsupplevelse eller något liknande.
  • UKU:er som spontant dragit iväg mig rätt ut i universum. Har ännu idag ingen aning om hur eller varför det sker. I en av dessa såg jag de cigarrformade skeppen.

Du säger att du haft svårt att passa in. Innebär det också att du haft det svårt att umgås med andra människor?

Man kan uttrycka det så här: jag har inget BEHOV av andra människor men njuter ändå av att umgås med andra och har inga problem med att vara social.

Hur tycker du det är att hantera all destruktivitet, ignorans och den ytlighet som genomsyrar stora delar av detta samhället?

Jag upplever det som en väldigt nyttig och bra övning i att inte döma. Visst är det tragiskt att det är så med världen men det hjälper ingen att ge det mer energi. Jag väljer hellre att fokusera på det konstruktiva, på kunskap och vänlighet.

Upp till toppen
Annons: