Annons:
Etikettandlighet
Läst 1180 ggr
Delfinen
2012-01-12 07:58

Vart börjar jag?

Skall försöka att förklara mig så enkelt som möjligt och inte bli långrandig om det nu är möjligt för det är inte speciellt mycket som jag förstår av det hela.

Det första jag upplevde då jag upptäckte min mediala sida var innre bilder. Kunde vara allt från enstaka bilder till hela bildgallerier. Efter ett tag blev det rörliga bilder som korta filmsnuttar. Det kom i rasande fart utan att jag hade någon chans att kontrollera varken om, hur, när dom skulle komma eller inte. Så fort jag slöt ögonen ibland kom det bilder.

Det värsta var nog att jag inte förstog bilderna, inte kunde tolka dom, inte veta vad dom ville säga mig eller vad dom betydde. Fick även vid ett tillfälle ett händelseförlopp i form av bilder som skrämde mig så pass att jag under en period var rädd för att sova då jag visste att om jag blundade så kunde bilder komma på nytt.

Sen har det hela gått i raketfart,från innre bilder till att höra saker, känna dofter, drömma saker som händer, drömma  saker som jag förstår och känner att det inte bara är en vanlig dröm men inte förstår, kan veta hur saker och ting är eller skall bli (oftast negativa)

har lyckats vid ett par tillfällen (omedvetet) fått till mig en annan människas känslor som jag upplevt som mina egna. Var obehagligt då jag inte förstog att det inte var mina känslor.

Har en drömfångare som "lever" sitt eget liv oavsett  vart jag bor.

Allt går så fort många gånger, har försökt sätta mig ner, benat ut allt jag har upplevt, alla bilder jag fått, försökt förstå och tolka men vet inte i vilken ände jag skall börja. Om jag skall börja med det jag får till mig i bilder, Drömmar, känslor eller vad. Är som en stor trasslig garnhärva med tusen garnändar att dra i. Ju mer jag försöker desto större blir garnhärvan.

Vet att många anser att jag inte skall försöka bena ut det hela, att inte försöka tolka etc utan när det är dags så gör jag det. Men för mig räcker inte det. Vet att det finns en anledning till att jag upplever detta, att jag skall använda det till något och känner ibland och ställer mig själv frågan att varför har jag fått en gåva om jag inte förstår den, inte kan tolka den och inte kan använda den till det jag skall?

Så min fråga blir som rubriken….vart börjar jag? Hur gör jag? Har tyvärr inte ekonomi för några kurser, har ingen att bolla tankar med förutom via nätet. Har varit guld värt men ibland känns det som att jag skulle behöva mer än bara internetkontakt men det får räcka tills jag möter någon IRL.

Ser när jag läser igenom det jag skrivit att det har blivit ganska rörigt, och nog obegripligt på en del ställen men har försökt hinna  skriva i den takten och årdning som känslorna har kommit inom mig.

Så tveka inte att fråga om det är något.

Annons:
Elpida
2012-01-12 09:01
#1

Hej Delfinen och välkommen hit!

Oj, vilken resa du gjort! Jag tänker så här.. att du behöver lite hjälp från andra sidan att sköta det här. Har du kontakt med din andliga vägledare, din guide? Om inte så vore det kanske bra att lära känna honom/henne, din guide kan nämligen hjälpa dig med mycket. Du kan även hitta många bra övningar här på forumet om du tittar i länkgalleriet, alldeles gratisFlört. Kanske att bygga ditt eget inre rum, möta dina vägledare, meditationer, hur du sätter upp ett skydd, lära dig att stänga av ner när det blir för mycket. Vi behöver ju inte vara tillgängliga för andevärlden hela tiden utan det är mycket viktigt att lära sig styra det själv. Jag vet att Hellas har skrivit en mycket bra artikel om det.

Jane, Oona och Hellas är väldigt duktiga och tittar nog in under dagen för mer bra råd och tips!

Lycka till!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Delfinen
2012-01-12 11:29
#2

#1   Ja nog behöver jag hjälp alltid *ler* Upptäckte min mediala sida väldigt sent i livet. Var för drygt 8 år sedan bara.

Jag har inte kontakt med någon form av vägledare eller guider. Vet inte heller vem dom är. Har fått till mig en bild av en indian vid något tillfälle men vet inte om det är en guide, vägledare eller något annat.

Har fått mycket sagt till mig från starkt mediala människor samt medium men vet inte vad jag skall tro ibland. Låter ibland overkligt att just lilla jag skall ha det eller det med mig, hos mig etc.

Har mediterat en del tidigare ( på mitt sätt)  men har även där fått till mig en massa bilder jag inte kan tolka eller förstå. Även om jag mediterar enbart för att komma ner i varv, samla energi så är det inte ovanligt att det kommer bilder. Även där har jag mött saker som för mig är  mindre "gott" och tror att jag omedvetet stänger av mig i dag för det fungerar inte lika bra att meditera som det har gjort. Får någon omedveten stress i mig som jag tror bottnar i rädsla.

Har fått tips om hur jag bygger upp ett beskydd som jag använde mig mycket av varje kväll innan jag somnade samt innan jag mediterade. Vet inte om tipset var rätt men mycket förändrades till det possetiva.

Jane-Lyzell
2012-01-12 12:32
#3

Hej Delfinen

Det du beskriver är inte helt ovanligt om man är medial och det vaknar sent i livet - det är presis som medialiteten eskalerar och man får allt på en gång!

Du behöver naturligtvis hjälp att reda ut vad som är vad - kanske finns det en spiritualistisk förening i din närhet där du bor eller annan förening som håller på med meditationer - som jag tror du behöver börja med för att finna din andliga ledare- så som Elpidia skriver!

Jag tror du får prioritera lite kostnad på detta för din egen skull- risken är ju att dina rädslor annars tar över!(föreningar brukar vara billiga) att få jobba i grupp tror jag är det enda rätta för dig at få bukt med detta - så du kan känna dig trygg!

Du får allt i kärlek - det är din uppgift att lära dig förstå det och bygga på tillit!

Lycka till , vänligen  Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Delfinen
2012-01-12 14:05
#4

#3 Jag skulle mer än gärna prioritera bort saker om det fanns något att prioritera bort. Såvida jag inte väljer bort saker som hyra och mat *S*

Jag är inte rädd för det mediala, andar jag kan ha omkring mig, besökare som kommer då och då (mer tidigare än i dag) inte heller att det ibland verkar som min drömfångare lever. Det som kan skrämma mig är när jag får dom starka brutala innre bilderna. I dag vet jag vad dom betyder vilket underlättar till stor del.

Skall kika om det finns någon förening i min närhet. Här i byhålan finns inget men kanske om jag har tur  inte alltför långt bort.

Jane-Lyzell
2012-01-12 15:09
#5

4 att din drömfångare rör sig har säker med din egen energi att göra/auran - så bli inte rädd för dig själv och din egen kraftFlört

vill man verkligen något så klommer de pengar du behöver - be omm att de pengar som du behöver ska komma för din utveckling -så ska du se ideér för det kommerGlad

Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: