Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2106 ggr
Hellas
1/6/12, 4:46 PM

Bekräftade upplevelser

Frågan är utlyft från tråden: "Olika Tro inlägg #36"

Joppo ställde en fråga som skulle vara rolig att ställa till alla som vill dela med sig.

Har Du haft ett möte med andevärlden som är Bekräftad så att Du inte bara i ditt hjärta VET att det Du upplevt varit på riktigt utan kanske även fått den bekräftad utav en annan person eller att Du själv vid ett senare tillfälle kunnat få den där extra AHA känslan av att det Du redan vetat även blir uppenbart sant?

Berättelserna i den här tråden ska inte ifrågasättas utan läsaren får ta dem för vad de är.
Allt ifrågasättande kommer därför att redigeras /tas bort.
Detta för att jag vet att det kan vara tråkigt att lägga ner tid och engagemang på att dela med sig av sådana här händelser och sedan få dem sönderhackade.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Joppo
1/6/12, 4:50 PM
#1

Bra initiativ Hellas Flört Det ska bli intressant att få höra vad ni troende har varit med om.

Skogshumblan
1/6/12, 8:37 PM
#2

Tidigt i våras fick jag helt plötslig upp min kompis hund för mitt inre. Hunden var orolig och ville påkalla uppmärksamhet och känslan jag fick var att de var något ståhej på gården min vän har. Försökte slå ifrån mig tanken för ett tag men det gick inte så jag ringde min kompis och sa som det var. Min vän åkte hem och fann att djuren var på fel sida staketet, de hade rymt. Utanför min väns gård går en gammal grusväg med 70 som tillåten hastighet. Få håller sig till det… Så det var tur att djuren inte gått åt det hållet. Har vid ett par tillfällen fått prata med djur på distans jag aldrig träffat innan/ efter och fått in saker som ägarna bekräftat stämmer. Det var en av de berättelser jag har och vill dela här och nu.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ellen1960
1/6/12, 8:46 PM
#3

Når jeg var 10 år gammel og var på semester, kom min morfar inn på mitt rom, han sa til meg: Jeg skal reise hjem. Jeg kunne se ham helt klart og ble ikke redd. Da jeg kom hjem fra semesteren et parr dager senere, sa jeg til mine foreldre: Dere trenger ikke å fortelle meg det, for jeg vet at morfar døde på fredag kl.1900. Min far ble ganske forvånad, og han glemte aldri dette, han snakket også om det da han på slutten var dement

Da jeg var 25 år og i en veldig vanskelig livssituasjon, ropte jeg til skaperen om hjelp, om natten ble jeg da møtt av et sterket lys omsluttet av dette og følte meg omsluttet av kjærlighet, som å komme hjem. Dette er 26 år siden, mitt liv ble totalt forandret fra den dagen, fra håpløst til å ta tak i ting, og vite at jeg får hjelp på vegen.

[MargaretaA]
1/6/12, 10:24 PM
#4

Andekontakt vet jag inte, men väldigt "talande" ändå…

För några år sedan så befann jag mig i situationen att min äldsta dotter var "försvunnen". jag var förtvivlad efter att inte ha fått ett livstecken från henne på 1 1/2 år. På omvägar fick jag veta att hon blivit matte till en gigantiskt Rottweiler.

När jag skickade frågan till Gud (eller vem man nu skickar denna typ av frågor till) om hon någonsin skulle komma hem igen så var svaret bara tystnad. När jag försökte visualiseraa henne hemma så blev det förvisso lite napp men inte så konstigt för jag har ju sett henne hemma många gånger.

Inte förrän jag bestämde mig att försöka visualisera hennes hund i stället började det hända saker. Jag kunde plötsligt se denna jättejycke i mitt hem inför mitt inre öga (äger bara chihuahuas annars och har alltd varit livrädd för stora hundar) sex månader innan dottern med hund  äntligen dök upp på tröskeln.

Epilog

Nu har jag vårdnad om världens finaste Rottis som består av 70 kg kärlek och jag blir lika förundrad varje gång jag tänker på det, att jag "såg" honom i mitt inre ett halvår innan han dök upp fysiskt i mitt liv.

PS

det går bra med dottern också. Hon mår bra och lever lyckligt med man och liten dotter i Amsterdam.

Jane-Lyzell
1/7/12, 1:12 AM
#5

Hmmm Helena - hur menar du nu då????

Exemplen här blir ju mer varsel - jättefina!

Men hur menar du med ande bekräftelse helena???

Menar varsel är ju vanlig att man ser syner som sen bekräftas - men då man ser aNDAR är man ju oftast själv - man kan ju få beräftelse att andra ser samma sak som en själv - men det kan ju även vara psychic!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kajmal,--]
1/7/12, 1:28 AM
#6

från min bok:…………Jag åker för att hälsa på ett par vänner. Han är borta men hon bjuder på kaffe. Jag sätter mig vid bordet och dricker. Så märker jag att jag har en grå skugga bakom mig. Jag vänder mig om ser den fara mot hallen. Jag tittar på min väninna och säger; - Såg du? - Ja, svarade hon. Det var en ung tjej hon ropade "Hallå" med en ung röst.

Annons:
[kajmal,--]
1/7/12, 1:31 AM
#7

ett annat citat från boken :Jag är i ladugården och pysslar när jag märker att någonting kommer in. Jag kände att den, eller det ville att jag skulle städa i ladugården. Jag tittar på rännan på golvet som är full av skräp. - Jag lovar att städa, säger jag. Långt senare kommer en väninna på besök. Vi pratar och går för att titta på äppelträden. Hon stannar upp och tittar mot ladugården och frågar; - Har du hyresgäster i ladugården? - Nej svarade jag. Vi står tysta och tittar på äppelträden då säger hon; - Jag tror att det vill att du ska städa. Jag svarade; - Jag vet, har inte hunnit ännu, jag väntar på att få bort bilen från porten. Några veckor senare blev jag av med bilen och städade upp i ladugården.

Delfinen
1/7/12, 3:04 PM
#8

Vet inte om detta är direkt andekontakt….vet inte vad det kallas för eller hur jag lyckas men är ofta så att jag inte förstår riktigt Tungan ute

Jag satt en kväll vid datorn då jag plötsligt fick en stark känsla av oro som övergick i rädsla och fara. Fick en innre bild av en ung tjej som jag lärt känna via internet. I samma veva gick tankarna till hennes förre pojkvän upp. Känslan av oro och rädsla blev starkare och fick en känsla av att något skulle hända henne.

Jag vågade inte berätta detta för henne, ville dels inte skrämma henne och hade svårt att tro på det jag själv upptäckte.

Ett par veckor senare hoppade hon på kryckor och då jag frågade vad som hänt talade hon om att hon hade mött honom och att han med flit hade backat på henne med bilen.

Är en av gångerna jag vill dela med mig av.

yamher
1/7/12, 8:14 PM
#9

ett exp. ett practical jokes som jag gjorde upp med min "lärare" o mig om min make. Varje gång han tog i ett handtag så skulle han höra något förslagsvis halleluja.

Vilket min man ringer hem efter ett par timmar och undrar vad vi i all världen hade sysslat med och hittat på nu när han har hörde detta Halleluja varje gång han tog i ett handtag.

ett annat exp en gång gjorde vi tricket med vissa känslor/elektrisk stöt liknande när han skulle ta i mjölkpaket vilket han ocks bekräftade utan att jag frågade honom vad han sysslade med.

osv.

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
1/7/12, 8:32 PM
#10

Tack för härliga upplevelser:-)))Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
1/8/12, 7:38 PM
#11

För ett par år sen så hittade jag ett hus som var perfekt till mej, Bra pris och allt. När jag skulle kolla den så var den redan såld nästan på. Dom höll på att fixa med pappren

Nu i nyårsnatten så hör jag min guide som säger till mej. Bjud över.Så ser jag ett litet hus med staket.
Tänkte inte mer på de mer än jag undrade vad det är jag ska bjuda över

Sen någon dag efter  så var jag inne på Hemnet. Ser att de huset som jag tittade på för ett par år sedan Är till salu igen. De var de huset som jag såg framför mig

Sen hur jag gör vet jag inte. kanske åker dit tittar på de, Men huset är perekt lagom till mej mina katterKyss

Jane-Lyzell
1/8/12, 8:05 PM
#12

11 men kör påKyss spännande!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
1/8/12, 8:33 PM
#13

Tack för alla berättelser. Jag har en miljon frågor jag vill ställa, men eftersom Hellas vill hålla denna tråd ren från sådana tänker jag hålla tyst Skrattande

Annons:
Jane-Lyzell
1/8/12, 8:50 PM
#14

13 du får göra nya trådar om dina frågor:-))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
1/8/12, 9:26 PM
#15

Jag har någon berättelse jag med att dela med mig av.
Jag har dock haft annat för mig så det har inte blivit någon story här ännu.

Men TACK alla som vill dela med sig, det är så fint att få höra era berättelser.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
1/8/12, 9:30 PM
#16

#13 Det är jättebra att Du och även andra respekterar det, jag tror att det är på det sättet man bygger upp ett förtroende + att fråga om en upplevelse som någon håller varmt om hjärtat inte är det enklaste, framförallt inte på ett forum.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: