Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1984 ggr
Jane-Lyzell
2011-12-27 13:17

Djurprat leder inte alltid rätt

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2662416/djurprat-leder-inte-alltid-ratt

På Kalmar djursjukhus avlivades en hund sedan en djurpratare berättat att hunden hade en tumör i hjärtat. Trots undersökning och röntgen kunde veterinären inte övertyga djurägaren att låta hunden leva. Obduktionen visade att det inte fanns någon tumör, skriver Barometern.
Förra vintern försvann en hund i Växjö. Efter en vecka tog ägaren kontakt med ett hundmedium som beskrev hur hunden blivit överkörd och dött. Två veckor senare återfanns hunden, mager men vid liv.

Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
chik
2011-12-27 13:48
#1

Ja vad säger man??

Lena.P är jag i verkliga livet.

Joppo
2011-12-27 13:52
#2

Har du gått och blivit en skeptiker Jane? Hehe Flört Detta inlägg skulle lika gärna kunna vara postat inne hos oss på SiF.

Bra att du tar upp sånt här. Jag är själv hundägare, så jag tar extra illa åt mig av såna här grejer.

tin-tin68
2011-12-27 14:37
#3

Jane då undrar man lite hur djurägaren tänkte då röntgen inte påvisade nåt och ändå väljer att avliva.Själv så skulle jag bli överlycklig och blev det då jag hittade en knöl som var en ofarlig fettknöl på min voffe. Sen som medium så ska och bör man väl inte ge uttryck för vissa saker som död och sjukdomar?! eller hur ser du på det?

Jane-Lyzell
2011-12-27 15:48
#4

2 Jag är nog mer skeptisk en er skeptikerFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-12-27 15:50
#5

3 Ja verkligen - hur fasen tänkte den dåFörvånad

Nej man får inte råda om död o sjukdommar som medium eller djurpratareRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-12-27 17:24
#6

Men fy tusan Gråter, jag vet inte vem eller vilka jag ska bli arg på.
- Djurprataren…som förmodligen själv tror på sin "förmåga".
Det finns någonting som kallas för självinsikt hur f-n kan en människa göra en sådan sittning. Det handlar ju för tysan om liv, död och att försätta andra människor i djup sorg Skrikandes.

- Ägare som låter sig bli så lurade så att de lyssnar mer på en djurkomunikatör än på en Vetrinär Gråter.

Man ska självfallet inte strö salt i såren men låt det här bli en varning!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Hellas
2011-12-27 17:27
#7

#2 Vi har alltid varit skeptiska och kritiska till all typ av medial verksamhet.
Vi är det dock på ett lite annorlunda sätt än vad en "otroende" är.

Att vara troende skeptiker är inte detsamma som att vara en ovetande otroende skeptiker.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Joppo
2011-12-27 17:55
#8

#7 Det du skriver tycker jag stämmer ganska bra med min bild av er. Även fast jag inte delar er tro på övernaturligheter så tycker jag ändå ni har en sund inställning till det hela.

Utifrån min synvinkel så ser jag heller inga större problem med det ni håller på med, så länge det inte inverkar skadligt på djur och människor. Dock verkar ni ta starkt avstånd från sådana saker och det är ju skönt att se.

Anyway, så tyckte jag det var lite skoj att Jane postade ett inlägg som hade kunnat höra hemma på SiF. Det var lite oväntat liksomSkrattande

Jane-Lyzell
2011-12-27 18:19
#9

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ellen1960
2011-12-28 20:06
#10

jo, jeg har også en dårlig erfarenhet med en djurprater, men det gjør ikke st jeg ikke tror at andre er clearvoayante på riktig

Skogshumblan
2011-12-28 20:55
#11

Men käre tid. Vilket pucko! Djurprataren säger jag inget om för vem av oss har inte känt eller haft fel? Men djurägaren som trots bevis ändå avlivar sin hund! Är nästan tacksam att jag stängt ner mig och tar åt mig så jag inte vill prata med djur när jag läser sånt här!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
2011-12-28 21:01
#12

#11 Så känner jag med, men tyvärr ser verkligheten ofta ut på det här sättet, kunder litar blint på vad "andliga" människor säger och så kan det leda till katastrof.
Vi alla måste bli bättre på att ransaka oss själva och branchen.
Sedan håller jag med om att även djurägare har ett egenansvar och man funderar ju på HUR tänker de?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

sven-g
2011-12-28 21:34
#13

Jag tror att oftast läser dom som påstår sig läsa av djur, läser av person. Om då ägaren har rädslor för just ett fel med djuret, är det lätt att förmedla just den saken. Och det styrker ju ägaren i det h-n har befarat. Det kan bli lite fel detta.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-12-28 22:42
#14

finns ju en som har ett förbund i just djurpratRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
2011-12-28 22:54
#15

Jane trotts att det finns förbund, är det inte lika med att en sak inte kan missuppfattas.
Ett prov kunde ju göras att samma djur, följde med olika personer till samma djurpratare.
Kan nog med 85% säkerhet säga att djurprataren hade helt olika budskap från djuret, jag säger inte att ingen kan, men tror nog de flesta gör avläsning av husse eller matte, ett gammalt uttryck, sådan husse sådan hund

Jane-Lyzell
2011-12-28 23:28
#16

Håller med dig Sveng- och jag är ingen gillare av det djurpratarförbundet eller förening är det nog igentligenTyst

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Joppo
2011-12-28 23:55
#17

#15 På tal om att ta samma hund till olika hundpratare, så är denna video mycket intressant: http://tv.expressen.se/nyheter/inrikes/1.2634292/bluffen-har-avslojas-hundpratarna

Jag tycker det framgår mycket tydligt att det inte sker någon kommunikation överhuvudtaget. De lyckas ju inte ens få fram att Loppan egentligen inte är reporterns hund. Dessutom säger hunden helt absurda saker som till exempel "Loppan gillar inte sitt namn, hon vill heta Zizzi med Z" Det räcker liksom inte med att hunden kan prata, den kan dessutom alfabetetGlad

Jag tycker som sven-g, ska dessa människor få hålla på med det de gör borde de testas på något slags sätt. På SDKF*:s hemsida kan man till exempel läsa detta: "Att öka förståelsen för att det går att kommunicera med djur och att vi är seriösa i vårt arbete" Om de menar allvar med detta så borde de ju rimligen vara intresserade av att bevisa sina förmågor också?

Tilläggas bör kanske att jag inte vill totalsåga djurkommunikatörer. Det finns utan tvekan människor som är duktiga på att läsa av djur, men jag betvivlar att de använder sig av telepati när de gör det.

* Svenska DjurKommunikatörFörbundet

Jane-Lyzell
2011-12-29 01:26
#18

17 Pinsamt - från alla håll även dem som smygfilmat - vart är uppgifter ifrån den riktiga mattten om något stämde överhuvudtaget!????

Som bekant gillar jag ärlighet! - inte smyginspelade påhitt för avslöjanden - Det man ger ut får man tillbaks - Ljuger du så får du rappakalja tillbaks - inget försvar för dessa djurpratare(då det lilla man fick se var välldigt pinsamt)

Utan det är den Universiella lagen- som säger det du ger ut kommer tillbaks! oavsett!

Hadde varit mer intresant om en matte med egen hund gått runt - till dom tre!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
2011-12-29 21:10
#19

Tror nog inte djur har åsikt tex om namn, som jag skrivit tidigare tror jag att avläsning av person görs, och även den kvaliten var inte vad jag ser godtagbar, i dessa fall kräv pengarna tillbaka.

Hellas
2011-12-29 21:18
#20

#19 Jag håller med dig, självfallet avspeglas ägarens oro då en djurpratare har kontakt.
Men å andra sidan, det ska väl en proffesionell djurpratare kunna hantera och skilja på.

Jag har, tyvärr själv, varit i ofrivillig kontakt med djur, jag kan bara konstatera att det hände, jag vet inte varför kommunikation uppstod och jag kommer inte analysera det heller utan låter det vara som ett kapitel i mitt liv.
Jag fick även bekräftelse på det jag fick fram, djuret hade jag aldrig träffat eller sett på bild.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
sven-g
2011-12-29 21:28
#21

#20 Jag vet även av erfarenhet att det kan funka, men dessa personer tar upp rent avläsnings saker.

ellen1960
2011-12-29 22:08
#22

Med min katt var det "heldigvis" sli at djurkommunikatøren ikke så noen sykdom på ham, fast han hadde en medfødt hjertefeil. Denne hjertefeilen han hadde, kan ikke botas med medisiner, så det gjorde inget fra eller til i så måte…men det kunne gitt meg en forklaring på hvorfor katten plutselig forandret sitt beteende.

Just den her hjertefeilen er svår også for veterinærer å finne, for det ga ingen bilyd på hjertet, men hjertets vegger ble tjukkere, den heter HCM

Jeg har forstått at hun som leste av min katt har sluttet som djurkommunikatør, og nå bare driver med homeopati for djur

Upp till toppen
Annons: