Annons:
Etikettinspiration
Läst 1126 ggr
Jane-Lyzell
12/13/11, 6:39 PM

Energy Healing Wolf (revised)

Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
12/13/11, 9:05 PM
#1

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
12/13/11, 9:53 PM
#2

Åh va underbart!!!! Helt fantastiskt och så sant, det är ju så här det är…tack så mycket för länken!!!

sven-g
12/13/11, 11:32 PM
#3

Huva ligen önskar att dessa djur fanns på de platser folk vill ha dom.
Inte bara ställa till elände för landsbyggs befolkningen.

sven-g
12/14/11, 12:42 AM
#4

Vi på landsbyggden skulle om det var lagligt ställa upp med glädje och flytta vargarna till områden som är positiva till varg.
Vad som är märkligt är att där dom finns är man bara glad att bli av med dom.
Jag tex har en exstra kostnad som ligger strax över 100000 kr per år tack vara den huvudlösa politik som bedrivs.

Lynxx
12/14/11, 12:53 AM
#5

Vargen (& alla andra djur) - har mångdubblet större rätt än människan till områden, som dessutom är deras naturliga habitat.

Passar inte miljön människan - kan denne flytta ngn annanstans elr anpassa sig & gilla läget.

Vargen kan inte bo i lgh elr hus inne i samhällen - det kan människan.

/L

sven-g
12/14/11, 2:52 AM
#6

Jag tycker även lössen har existensrätt tex hemma hos dom som inte vill ha dom. Ni som får dom kan ju alltid flytta. För att döda dom skulle det vara som jaktbrott minst sex månaders fängelse.
Vi som bor och lever av och med naturen borde vara dom som fick bestämma.
De markområden jag äger är mitt hem.

Annons:
Elpida
12/14/11, 8:34 AM
#7

Har sett denna innan och jag blir lika tårögd varje gång - helt fantastiskt!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
12/14/11, 1:42 PM
#8

4 Sveng inte är det väll Vargen som kostar dig 100 000 kr per år!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
12/15/11, 4:52 PM
#9

#6 - Tur att de inte e du m.fl. liknande busch-tjofeser, som bestämmer.

---

Mycket bättre att det e så här - än att jaga & döda allt som inte passar in i ngns trångsynta värld.

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2652796/jagaren-och-bambina-ar-oskiljaktiga

/L

sven-g
12/17/11, 1:22 AM
#10

Jag liksom vargen pissar in mitt revir, till motsats till vargen kan jag ej utan straff döda inkräktare. Och det var mitt revir innan vargen kom, den var av våra förfäder utrotad i Sverige.
Det finns inget alternativ utan att flytta till sameland, där har Sverige redan fått på moppo av FN att rovdjurstrycket är för högt, tyvärr räknas inte vi som inte är samer som ursprungsbefolkning.
Kostnaden Jane var på ca 113500 kr varav 60000 i resekostnader då bara bensin inräknat

Jane-Lyzell
12/17/11, 11:25 AM
#11

10  blir mycket fundersam till de kostnadrna - 60000 i bensin?

Klart jag litar på dina siffror men vad har det med vargen att göra - har den dödat eller rivit tamdjur????

att de finns i skogen och tar älg o rådjur är ju enannan sak - jägare brukar ju inte gilla det?

fast jag tycker jägare ska hålla sig hemma och låta skogens egna jägare ta hand om utgallringen av våra flockar- de vet att ta skadade ungdjur eller gamla och skadade djur!

Medans jägaren tar gärna den starkaste i flockarna(ju mer taggar desto mer triumf) viklket gör stammarna svaga och dissorienterade då ledarna , skjuts av jägare (som inte verkar fatta bättre) och hängs gärna upp huvuderna på väggen - undrar vem som är rovdjuret här!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
12/17/11, 3:58 PM
#12

Vill inte fortsätta detta resonemang om vargen, jag bor i verkligheten, andra som bor långt från den och inte har kontakt med den försöker beskriva den.
Min sanning är min som naturbrukare, och när tidningarna vägrar ta in bilder och andra bevis, blir nog åsikterna så skilda som dom är idag

Upp till toppen
Annons: