Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 890 ggr
[outgrundlig]
2011-12-12 22:04

Lycka!

Det är vad jag önskar er alla!

Jag tänker i min ensamhet här i soffan. Sedan ni bytte namn. Namn är ju bara namn men det får mig att tänka. Minnas. Se och känna.

Tänk så mycket fel jag kan ha gjort er genom att jag inte sett er som de ni är? Spiritualister?

Ja, genom att säga det jag säger på ren bondsvenska säger jag mina saker.

Jag visste ju att Jane var Spiritualist men att ni andra var det….det var inget som jag ägnat en tanke.

Jag förstår nu att jag kan ha överträtt gränser för er o det ni ser är som er sanning. Men jag lär mig, hoppas jag :) Och jag ber om ursäkt!!!

Detta har sjunkit in nu i några dagar.

För vet ni? Jag vet inget om Spirituella egentligen!!

Det enda jag känner till är det som finns inom mig. Och det är det jag utgår ifrån när jag skriver. Så förlåt mig om jag trampat er på tår eller annat. Min mening har bara varit att tala klarspråk.

Jag är en person som lärt av mig själv och talar ifrån mina undringar och frågor som jag har. Därför är jag som jag är.

Med denna tråd så hoppas jag att ni ser att jag respekterar er som ni är och att ni ser att jag kan ha trampat er på tår genom min okunskap och undrat saker som jag borde vetat. Men jag lär för var dag.

Kram OG

Annons:
[Lady-Oona]
2011-12-12 22:48
#1

OG…jovars spiritualismen är en gammal, ur urgammal tro och sed i vårt avlånga land men den har inte hetat spiritualism skärskilt länge…men har ändå en stark och givande filosofi och Andens överlevnad och hur vi kan känna in kontakten med våra andevänner…och det är de som är unikt med spiritualismen…det är det som är spiritualism i sen renaste form, dess grundtanke…så visst vet du en del om spiritualism…!

Jag tror inte att du har trampat någon på tårna…jag har inget sett och inget hör i den frågan….om vi inte räknar in de ev. ggr man har oense men det är man ju kanske i andra frågor också …i så fall…

Att tala hur sitt hjärta bör väl man göra vilken tro man än erkänner sig till? Så det är ingen skillnad där….

Ta det lungt å va dig själv vetja.

Kramar om

OOna

[outgrundlig]
2011-12-12 23:11
#2

Jag är redan mig själv Lady Oona och jag blir ärligt glad av dina rader tillbakaKyss.

Att säga att jag vet en del om spiritualismen det vet jag inget om egentligen, faktiskt Oona.

Jag är som jag är. Och jag klassar mig inte längre i mitt liv.

Däremot så ser jag att våra vägar strålar samman i mångt och mycket och det kan ha misslett mig. Det är både på gott och ont beroende på hur strikt man följer sin lära.

Jag blir tårfylld av dina ord som du säger…."jag har inget sett eller hört"…….stort gjort av dig, kramen till dig!!!!Kysso nu fick du en puss.

Jag tackar dig för dina fina ord och kramar om tillbakaKyss

Jane-Lyzell
2011-12-12 23:42
#3

Men snälla Og du har inte gjort något felGlad

Inte trampar du på några tår inteGlad

Att vara spiritualist är tron på anden - själens överlevnad- det mediala!

Att man lever utifrån den grundfilosofin - som spiritualismen är och dess grunder med medium och healers vetskap i just den andliga filosofin.

I sverig i dag finns flera olika tros former led och den moderrna spiritualismen har sökt andens svar - under lång tid och nedtecknats för alla spiritualister att ta lärdom av - man brukar säga den startade som  den moderna spititismen 1848  och runt 1900 blev den till en ism. (rörelse)

De flesta tv medium som ni ser är utvecklade i den spiritualistiska läran! Det är där vi anser medium har sina rötter! och där bevisen finns för själens överlevnad!

Sen finns det ju sk New age medium  o annat- som mer är chanelings(kanaliserande) av en mägnd olika slag - där bevisföring är brist vara, tyvärr(nu inte alla)

Sen har vi old age- där shamanism, VÖlvor och andra urbefolkningar ingår - även de ett sätt att leva!!! De jobar mest i det tysta och gör inget väsen av sig- en äkta shaman är ingen som skryter med dom är det- utan de lever sin väg…..

Så har vi alla sökare- själv lärda- som ennu inte hittat sin skolning/utveckling- där har alla varit som är mediala- man kan välja vara där eller utveckla de gåvor man har till högre förståelse av sitt egen medialitet.

alla är välkomna i spiritualismen oavsett tro - som just är tron på Anden!

pst det gick inte ha dubbel namn - annars tänkte vi ha med medialt i namnet med:-)))

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
2011-12-13 07:21
#4

Tack JaneKyss och kramen på dig!!

Hellas
2011-12-14 14:03
#5

#0 OG jag har inte så mycket att tillägga tror jag, Damerna ovan har uttryckt sig så bra känner jag själv. Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Elpida
2011-12-14 16:15
#6

OG, som du vet är jag inte utbildad i någon lära, inte heller medium. Men jag har en tro på anden, jag har en tro på att vi alla är ett och jag har en tro på kärleken. E Amor vincit omnia!Kyss

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
[outgrundlig]
2011-12-14 17:50
#7

#5 Kyss

#6 Länge leve kärlekenKyss

Upp till toppen
Annons: