Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 2167 ggr
maribell
12/11/11, 9:48 PM

liva upp ett rum.

Jag har ett sovrum som känns helt tomt…. det är möblerat och det har dubbla gardiner, mattor, sängöverkast,  fotölj i tyg och byrå, men det har en mycket konstig atmosfär, jag har möblerat om på olika sätt och har hittat ett ställe där sängen kan stå. Men det är fortfarande hellt tomt på energi, när man kommer in i det känns det som om det lika gärna kunde vara omöblerat…. konstigt.

Vad ska jag göra?

Just nu fick jag en ide om att  jag ska försöka att hitta något att klinga högt med något ljud för att  få bort tomheten….. som de tibetanska munkarna klingar med skålar…ska iallafall försöka med det…

Är det någon som har nått annat bra förslag, på hur man får bort icke energi i rum?Obestämd

Annons:
Elpida
12/12/11, 3:52 PM
#1

Maribell, det här kanske låter konstigt nu men det var likadant för min äldsta dotter. Saken var bara att det hängde inte så mycket på rummet som på henne själv. Hon var i stor obalans och trivdes varken med sig själv eller livet runt omkring. När hon började arbeta med sig själv, läget blev bättre i familjen så upplevde hon rummet som mer välkomnande.

I övrigt kan man rena ett rum med lite salvia och sedan öppna fönstrena för vädring.

Lycka till - för man vill ju känna sig ombonad och välkommen i sitt rum!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
12/12/11, 6:53 PM
#2

spela klassisk musik:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
12/12/11, 7:07 PM
#3

Nu vet jag inte hur ditt rum ser ut exakt men jag ser framför mig ett väldigt fint rum med samstämmighet i färgsammanstättning.

Jag är själv en Feng Shui människa och för mig är det viktigt att få den där "rätta" känslan.
Det får inte kännas för sterilt men inte heller rörigt.
Inte helt enkelt att kombinera och få en lagomkänsla :).

Levande blommor i en vas ska altdrig underskattas och behöver inte vara dyrt.
Det kan räcka med att ta in en kvist från en buske eller träd och sätta i en vas.

Levande ljus ökar också energin och känslan av att det blir en levande miljö.

Musik är en underbar energikälla, likaså kan man ta med sig kameran, ta några fina foton som man sedan ramar in och sätter upp på väggen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

maribell
12/12/11, 7:50 PM
#4

Tack för era svar,

#2 Jag ska försöka spela lite Bach imorron och så ska jag känna hur det känns efteråt.Skrattande

#3 Jag är också oerhört kännslig för hur saker och ting känns. Färger är oerhört viktigt både i rum och på kläder. Sovrummet är tapetserat i sandfärgat och en fondvägg med stora blommor i lite svagt rosa, annars är färgerna i vitt m. inslag av rosa. Jag är noga med att ha så naturliga matrial också.

Grejen med det hela är att även om det är jätte fint så är känslan lite kylig och som ett tomrum eller noll och ingenting, inte otäckt bara konstigt….

Jag provar med musiken och en nygjord julgrupp m. levande blommor i och tänt ljus imorgon, så ska jag känna efter om det hjälpte.

Jane-Lyzell
12/12/11, 9:26 PM
#5

4 det låter bra- berätta hur det gårGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

maribell
12/13/11, 8:53 PM
#6

Hej, nu har jag spelat klassisk härlig underbar musik (ITunes radio)  halva dan i sovrummet. Min granne och hennes hund under mig behöver nog en dos av lugn också (och nu har de fått det, Hi Hi)

Jag tände ljus i 2 rosa runda vackra glas och sen tog jag å tände min torkade salvia och gjick runt med. Jag satte mig i sängen och kände in hur rummet kändes, vad jag kände så var det ren, rosa kärlek i rummet, jag ska spela imorgon också så att känslan blir kvar. Känns som att kärleks känslan är flyktig och måste underhållas..

Men sån är ju kärleken……Skrattande

Kan nog förbättra min intuition med detta sätt och känna in. Känns som att jag ska göra detta 3 dagar.

Det var ett kul sätt att öva inkänning på. Cool

Annons:
Hellas
12/13/11, 9:04 PM
#7

#6 Tack, du gav mig nu kvällens leende, så fint du skriver och det låter som om experimentet lyckades.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
12/13/11, 9:46 PM
#8

6 Åh så fint - berätta mer om ett par dagar- hur det blev - känns helt rättGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: