Annons:
Etikettvägledning
Läst 2664 ggr
Delfinen
12/7/11, 12:05 PM

Besökare eller fast mellan två världar?

Vet inte om jag har lagt detta under rätt grupp. Om det är fel så flytta den gärna men vägledning kändes som rätt grupp för mig.

Har länge funderat på hur man vet och kan skilja på om det är besökare som kommer från andra sidan eller om det är någon som har fastnat mellan två världar och av någon anledning inte kommit över till andra sidan.

Dessa funderingar har blivit  fler och fler hos mig och det har blivit viktigare med tiden för mig att kunna förstå och lära mig hur jag skall veta vilket.

Tror att min mamma för några år sedan ville förmedla med hjälp av doft,känsla och tanke att hon finns med mig. Tanken på att inte veta om hon har gått mot ljuset och kommit över eller fastnat mellan våra världar skrämmer mig. Samtidigt ger det mig skuldkänslor om hon har fastnat och jag inte har förstått det och sett till att hon har fått hjälp över.

Så om någon kan förklara hur man kan veta om  den/dom som besöker en har gått över och som sagt bara kommer på besök för att titta till en eller om det är någon/några som har fastnat mellan världarna och vill ha uppmärksamhet för att få hjälp över.

Annons:
Silent_Hill
12/7/11, 12:27 PM
#1

Jag tror helt klart din mamma är på Andra sidan. När dom är där så besitter dom endast positiva känslor och visar oftast bara tecken på att dom är med oss på det sättet din mamma gjorde. Oftast så är det bara det dom vill när dom besöker oss.

En jordbunden ande lever med ständigt negativa känslor vilket gör att dom märks tydligare och inte är lika diffusa i sina tecken. Iom att dom faktiskt är fast här gör att dom tar till alla medel för att höras och synas. Oftast så kan deras känslor smitta över på en själv så att man riktigt känner deras hopplöshet.

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

chik
12/7/11, 1:05 PM
#2

Delfinen. Här får du mina tankar..

Hon är där det är ljust o allt är bra.

I min värd så är alla det.

Men att jag kan ha egna negativa tankar runt mig.Men Det är jag..

Mina tankar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
12/7/11, 5:05 PM
#3

Delfinen  tycker du fått bra svar redan - klart din  mamma är över - alla utan fysisk kropp är i ljuset - "ingen fastnar "- det är skrönor enligt mig!

Få andar väljer att hålla sig kvar ett tag och är dem som oftast kallas för jordbundna.

Att våra nära o kära kommer ibland och tittar till oss är välldigt vanligt och då kan man förnimma som du gör - deras dofter mm.

De vill ju att vi ska vara glada och inte sörja dem - då de själva har funnit frid i sin nya existens - så vill dom ju att vi ska må bra med!

så vist kan de rumstrera om i bland också om vi inte fattar att dom är där - då tar de i med hård hanskarna så vi ska fattaFlört

Det är endast kärleken emellan dig och din mamma som gör att hon kan komma och titta till dig! försök se henne i hennes nya existens - och prata med henne som vanligt så ska du se du får känna hennes kärlek i ditt hjärta!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

chik
12/7/11, 5:31 PM
#4

Jane*** Det var Fint skrivet..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
12/7/11, 6:04 PM
#5

4 Tack ChikKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Delfinen
12/7/11, 7:16 PM
#6

Tack alla era svar värmer.

Jane….jag pratar ofta med min mamma. Ofta via tankar och känslor. Eller rättare sagt  jag pratar till min mamma för jag vet inte om jag får några svar. Har för lite kunskap för att uppfatta eller tolka det i alla fall.

Men hon finns alltid med mig i mitt hjärta och tankar. Vi hade en speciell kontakt och kommer alltid att ha. Hon finns med mig i sömnen, i arbetet, i vardagen, under storhelger. Tänder ljus vid speciella händelser, samt alltid 2 maschaller på utsidan varje jul till minne av henne. Kanske inte så konstigt att hon gav sig till känna för några år sedan även om det bara var i form av doften från hennes stekta köttbullar som jag älskade *L*

Får hoppas att jag   kan identfiera resten av  alla dom jag känner av också. Kanske inte så viktigt kan tyckas men ger mig en trygghet på något vis och en bekräftelse på att dom har det bra.

Annons:
Jane-Lyzell
12/7/11, 11:18 PM
#7

Låter fantastiskt braGlad Härligt!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
12/8/11, 8:23 AM
#8

Vilka fina svar du fått delfinen - och din mamma både hör dig och känner din kärlek!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: