Annons:
Etikettandlighet
Läst 1374 ggr
Hellas
11/27/11, 6:58 PM

Demoner och sjuka människor?

Jag hade tänkt att hålla mig i skinnet ett tag med attans att det går illa.

Jag har skrivit det tidigare och gör det igen.

Hur i hela friden kan det år 2011 i sverige finnas människor som är fullt övertygade om att Psykiskt sjuka människor är besatta av Demoner och behöver "Räddas".

Hur kan det i det här århundradet finnas människor som på fullaste allvar anser att den som väljer att avsluta sin tid på jorden i själva verket är besatta.

Jag blir så fruktansvärt upprörd, ledsen och beklämd SkrikandesGråter!

Vad gör vi åt allt detta?
Kan vi göra någonting?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
stina63
11/27/11, 7:33 PM
#1

Ja Hellas man kan undra hur folk tänker i detta århundradet. Men jag läste på nätet aftonbladet eller expressen häromdagen att vertikanen säger att man blir ond om man sysslar med yoga.

Joppo
11/27/11, 7:45 PM
#2

Att det du beskriver fortfarande existerar 2011 är faktiskt riktigt skrämmande.

Vilka är det som tror detta? Är det några specifika sekter eller andra typer av grupp? Kan man läsa mer om detta ämne någonstans?

Hellas
11/27/11, 8:07 PM
#3

#1 Stina, Oj, det har jag missat, ja det ligger i klass med det jag skriver…..
Om det inte vore på fullaste allvar så skulle jag nästan kunna tänka mig att dra till med ett skämt men just nu avstår jag.

#2 Joppo, jag vet faktiskt inte om det finns organiserade grupper/sekter, det vågar jag mig inte på att uttala mig om.

Däremot så finns det extremiteter i alla former av Grupper oavsett om man är "Troende", Skeptiker eller Politiker.
Jag hittar allt i öppna forum där det skrivs en hel del.

Jag tog upp exakt samma sak för ett halvår sedan, hittade tråden nu:

http://medialt.ifokus.se/discussions/4e38ff45d4ebea04dd008c0d-demoner-och-sjuka-manniskor

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

stina63
11/27/11, 8:21 PM
#4

Här är länken till aftonbladet där står om de hellas. En liten sida om de Där Dom varnar för yoga..

Aftonbladet

Hellas
11/27/11, 8:51 PM
#5

#4 Tack Stina, ja det är verkligen häpnandsväckande……nu kan jag inte låta bli att vara lite elak men kan kan ju fundera över om de har för lite att göra…..fatta vilken buissness att få rena miljoner Indier och andra människor från Yogans svarta käftar TystFörvånad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
11/27/11, 10:04 PM
#6

sjukt kan man säga bara förnamnet!:(

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
stina63
11/27/11, 10:13 PM
#7

Dom har nog kanske lite för lite att göra Hellas, Så dom måste rena yogan ocksåFörvånad

mulac
11/27/11, 10:50 PM
#8

Jag vet inte men man ju spekulera …..

Vi människor är ju besatta av de ena och de andra som exempel att man måste köpa vissa saker, eller att vi ser på en massa filmer som är i många fall så otäcka att man inte kan sova på nätterna …

Jag tror det är mycket som man inte har en aning om hur allting fungerar och det kan ju vara bra på ett sätt för annars kunde man ju bli helgalenSkrikandes !

yamher
11/28/11, 8:10 AM
#9

Det finns ett stort spektrum inom detta med psykiska sjukdomar att vi nog inte ska utesluta något. Jag vet att det finns personer som får in andra sidan, antingen de ser dem och/eller hör dem som leder till att det helt enkelt slår slint. Det finns mycket med vår hjärna dagens vetenskap inte ens hänger med på hur alla dessa sjukdomar verkligen fungerar och blir till. Vare sig det rör sig om ett rent fysiologiskt problem, anatomiskt eller miljöbetingat (och då bör både vår verklighet och som andra sidan ingå). Men om det e det ena eller det andra eller blandning av både det ena eller det andra, det är naturligtvis frågan…

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
11/28/11, 1:49 PM
#10

9 det enda de blir besatta av är sig själva och deras egna hjärnnors föreställningar och sina egna rädslor - inget annat!Oskyldig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

powerofthebass
11/28/11, 9:43 PM
#11

ursäkta om någon tar illaupp , som jag ser det finns dewt barab en religon och det är kärleken  , någon mer som tycker det .    för om alla ser alla med kärlek så finns inga krig om alla bara kunde visa  den varma goa sidan som alla har då  hade  alla mått så mycket bättre   /

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Skogshumblan
11/28/11, 10:34 PM
#12

Håller med om att det är bortom ord vad människor gör mot varandra med ord och åsikter.

När det gäller religion så är jag nästan uteslutande av den åsikt att det är rädsla och okunskap som gör att människor fastnar i dessa dumma och farliga åsikter. Jag har själv varit starkt troende och oj så mycket fördömande och fördummande jag bara svalde och gick helt enligt! Säger inte att mitt sätt att tro eller att jag är förmer än någon annan men ibland framstår vissa troende som direkt korkade!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

chik
11/29/11, 9:20 AM
#13

Hella.Kan bara instämma i vad du skriver..

O vad man skall göra!!! Bra fråga.. Har inget svar.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: