Annons:
Etikettvägledning
Läst 1103 ggr
Qalaspuff
2011-11-16 21:22

Skydd mot andar?

Hej!
Snubblade in på den här sajten och tänkte att någon kanske(om jag inte är helt ute och cyklar på helt fel iFokus sida) vet vad, om det nu finns något, som jag kan göra åt mitt lilla problem.
Det är så här att min pojkvän för några veckor sedan fick sin lägenhet, och några dagar efter att han flyttat in så följde jag med honom dit.
Jag fick ont i huvudet, började må illa, fast inte riktigt så där spy-illa, men kände mig typ.. Nedtryckt och allmänt deprimerad.
Jag tänkte inte så mycket på det just då, pojkvännen la dock märke till att allt inte var som det skulle, jag ville bara bort därifrån, så vi gick ut.
Känslan försvann lika plötsligt som den kom, som bortblåst.
Då min pojkvänn har en del släktingar som pysslar med.. Vad man nu ska kalla det, hans kusins mor kallar sig själv för wicca, de tror i vilket fall precis som jag på det övernaturliga och är aningen mer insatta i det hela. 

Kusinen kom dit och undersökte lägenheten en aning, hennes teori var att det var någon som tidigare levt i lägenheten tagit livet av sig.
Efter lite vidare undersökningar fick vi fram ett namn, och ytterligare en av våra kompisar kom dit och lyckades medla med den här anden som "blivit kvar", eller vad man nu ska säga. Några dagar efter att kontakten tagits upp försvann detta spöke ut lägenheten, men kvar blev någon eller något eller några andra, och det är nu vi kommer till mitt lilla problem.

Även om illamåendet och huvudvärken inte återkommer (troligen kom detta av att nämnda spöke ogillade eller inte kunde lita på tjejer, eller något ditåt, hon gillade inte mig iaf.), så känns det som att gå in i en osynlig vägg av kompakt energi när jag går in i lägenheten, och jag ser saker i ögonvrårna i stort sett hela tiden när jag befinner mig där. En av våra gemensamma kompisar har försökt lära mig att "stänga av", så att de inte ska kunna störa mig, men det fungerar inte. Och eftersom jag tycker det är ganska obehagligt när den här någon står och glor på mig, ibland även kommer alldeles för nära vilket gör att jag bara känner för att springa därifrån, undrar jag om det finns något man kan göra för att få dom/den/det att lämna mig ifred? Är också medveten om att allt "viftande" som jag tror mig ha sett kan vara inbillning då jag blev ganska rädd. Men i vilket fall som helst kan jag inte sova i lägenheten, inte heller vara där för länge om det är bara jag och min pojkvän där, jag blir helt enkelt "ut driven", det känns som att jag inte "får" vara där. Vad kan man göra åt detta? Har sagt åt dom att 'snälla lämna mig ifred', men det fungerar i ungefär två minuter, om ens det.

Blev lite mycket text, men förhoppningsvis kanske någon förstår hur och vad jag menar.. Som vanligt är jag rätt dålig på att fatta mig kort. 
Inte helt hundra om den hamnade i rätt kategori heller, men, men!

Annons:
Luisa
2011-11-16 21:37
#1

jag förstår din känsla. Det var så när jag gick förbi mina föräldrars rum. Jag såg alltid någon sitta på sängen i ögonvrån och vissa dagar fick jag panik av att gå förbi rummet och blev alltid tvungen att springa därifrån. Jag har även hört viskningar och en leksak som man kan trycka på sattes på av sig själv typ minst 8 timmar efter att jag försökt få den att sjunga. Och då var klockan 12. Dessutom hade jag ett problem med den stationära datorn. Den sattes på kl 00:00 prick och aldrig någon minut tidigare eller senare. Det var en väldigt obehaglig kännsla.  Dessutom kan jag höra hur det typ nackar på olika saker i mitt rum (elektroniska grejer) bland annat internet grejen, vår stationära dator som inte använts på ett bra tag och annat. Dessutom har jag hört hur någon rört på sladdar i mitt rum vilket var mkt obehagligt. Efter att jag stängt mig slapp jag allt sådant och nu ser jag eller känner ingenting vilket är väldigt skönt.

Tänk dig själv i mörker medan det strömmar ljus ifrån dig. Se till att släcka ljuset inom dig så kanske du slipper känna såhär.

Hoppas att det blir bättre och att du kommer att kunna vara i lägenheten senare.

Qalaspuff
2011-11-16 21:44
#2

Åhå, jo, det är nog något liknande. Jag känner mig nedtryckt och en ovilja över att vara kvar i rummet dyker alltid upp när jag är där, sen är det en etta, så man har inte speciellt mycket utrymme att vara på heller. Tack för ditt svar, ska prova det där, och hoppas på att det fungerar!

Luisa
2011-11-16 21:54
#3

#2 precis, kände mig också nedtryckt samtidigt som jag plötsligt kunde bli kall och få panik och bara vill rusa därifrån.

Hoppas att det funkar :)

Upp till toppen
Annons: