Annons:
Etikettandlighet
Läst 2139 ggr
signemo
11/16/11, 4:58 PM

Kan alla bli mediala?

En sak jag har funderat på ibland är,

Är alla mediala  från grunden?

Kan det vara så att de flesta av oss inte tror på det vi själva känner.?

Förtränger vi kanske den mediala sidan redan i barndomen?

Kanske är det rent utav så att vi alla kan, bara vi tror oss om det

Jag tänkte nämligen när jag putsade mina fönster att.

Anhöriga, vänner, guider som finns på andra sidan. Jag tror att de kanske försöker ta kontakt med oss alla.  De försöker säkert ta kontakt direkt mot en person.

Men eftersom de flesta av oss kanske har förträngt den mediala delen.  Ja därför uppfattar vi dem inte. Eller förstår iallafall inte vad de vill säga oss.

Då de sen förstår att vi tar kontakt med ett medium. Ja då gör de på nytt ett försök att nå fram.

PÅ så sätt får de fram vägledning till oss.

Psst. Tänk om de kunde putsa mina fönster ocksåFlört

Var rädda om varandra

Annons:
Jane-Lyzell
11/16/11, 5:05 PM
#1

Min uppfattning är att alla människor är mediala till en viss del (alla är ju andar i en fysisk krop)

Om alla kan utvecklas till medium - Nej, det tror jag inte - ett medium är mediumistisk vilket inte en medial behöver vara alls!

Men alla kan träna up sin känslighet och med dedikering kan man komma långt! i att till ex känna av sina egna nära o käraGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
11/16/11, 6:06 PM
#2

Jo. Det är väl ungefär så mitt tänk är.

Tänk vad det skulle räcka långt om man kunde känna av o få vägledning av de nära kära , ja de som vill ta kontakt med en.

Kanske många skulle må bättre då.

Och med all respekt för alla inom yrken som stöttar andra själsligen. Ja då kan inte så många skulle behöva söka hjälp.

Sen kan man ju ha lättare eller svårare för det förståss. Men så är det ju med det mesta här i livet

Var rädda om varandra

[Lady-Oona]
11/16/11, 6:41 PM
#3

Jag tror att alla är mediala men alla är inte mediumämnen….fast väldigt många vill det.

Jag brukar ibland prata med mina anhöriga innan jag lägger mig och be om Drömmar som ska hjälpa mig, inspirera mig osv och det funkar faktiskt mer än sällan…

Det borde finnas undervisning om människan känslighet och förmågan att känna in det man inte alltid kan se och ta på…..undervisning som är fullständigt fri från religion, tro, andlighet, filosofi, politik, dogmer och annat som bara lägger onödiga skikt över den "råa medialiteten/känsligheten" och förvillar mer än den hjälper till.

Hoppas dina fönster blev fina…Glad

signemo
11/16/11, 6:44 PM
#4

jajamenSkrattande. Här märks det när jag tvättar demGlad.

Ingen dum ide det där med undervisning.

Och vad vet man. Det kanske kommer

Var rädda om varandra

[outgrundlig]
11/16/11, 7:09 PM
#5

#4 Jag tror det redan är igång Signemo, det med undervisning.

Fast det beror ju på vad du Oona menar med undervisning, jag förstår dig Oona som undervisning inom det Mediala.

Och där kan jag ju se att vi alla som nu kommer in här och rör om i grytorna hos Mediala som har i grunden religös undervisning eller annat, vi kommer ju med ett friare tänk som man borde ta i beaktan som du säger.

Just för att lätta upp och öka ens känslighet genom att fria från regler o annat.

Jag vet ju inte vilket värde det hade för dig Oona och Jane när jag gjorde testet med pekpinnarna om ni kommer ihåg? Du höll i pinnarna Oona. Jag visste att resultatet skulle bli så som det blev. Jag hoppas bara ni lärde er något för det var min enda önskan.

För visst är det på detta sättet att vi kan lära av varandra genom att visa o förklara hur det görs.

Och då kan många fler lättare förstå och öppna upp sin inneboende känsla som alla har anser jag. Fast vi är alla som noter på sina trådar…på olika utvecklingssteg.

Jane-Lyzell
11/16/11, 7:42 PM
#6

5 PinnarnaFörvånad nu får du fräsha upp mitt minneCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[outgrundlig]
11/16/11, 7:55 PM
#7

Joo, när Oona gick med pinnarna i korridoren utanför lärosalen så satt du ned på en stol och jag bad Oona att backa…långt…..för att visa att jag som själ kan vidgas och minskas….kommer du ihåg?

Ni kanske visste detta innan men ni såg inte ut att ha sett det så tydligt demonstrerat så jag vart glad över att ni var gladaSkrattande

Jane-Lyzell
11/16/11, 7:58 PM
#8

7 aha - jo nog viste jag det innan - men tack för demonstrationen- den var ju tydligGlad

försökte skicka blommor till dig nu Og - men det gick inte(du fanns inte enligt guldmynten!?) ville bara säga tack för att du finns , för alla, så fintKyss

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
11/16/11, 8:08 PM
#9

8 Javisst var det tydligtSkrattande

Blommor….ja e no så outgrundlig så inga blommor hittar framFörvånadSkrattande

Jane-Lyzell
11/16/11, 9:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

9. Tack goa du för blommorna- jag vet inte varför det inte gick få fram till dig - du får här iställetKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
11/16/11, 9:09 PM
#11

Tack JaneSkrattande nu ser jag dem…..det beror nog  på mitt namn eller vad…? KramKyss

Upp till toppen
Annons: