Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1213 ggr
nannie1
2011-11-11 20:18

Hur tror ni anden uppfattar en snabb död?

Hej alla där ute!

I veckan dog en bekant till oss. Så tragiskt. En ung människa mitt i livet, med Drömmar o mål. Hon var vad vi vet fullt frisk men föll bara ihop.

Hennes sambo är bortom all tröst. Han är sjuk av sorg o vi vänner o familj turas om att bo hos honom.

Jag tänker på henne: Är hon lika ledsen som han? Förstog hon vad som hände? Accepterar hon att hon är borta? Sörjer hon oxå allt som inte blev av? Är det lika ofattbart för henne? Finns hon hos honom med tröst o kärlek?

Vad tror ni?

Kram på er där ute i novembermörkret.

Annons:
Amandla
2011-11-11 22:18
#1

Jag tror att hon genast fick ljusvarelser (andar, änglar eller vad du själv nu vill kalla dem) runtomkring sig, förmodligen var de där redan innan hon dog. Vi är verkligen aldrig ensamma och de på andra sidan vill oss alltid väl. De tar hand om alla som dör och hjälper dem tillrätta.

Det tar olika lång tid för dem som just dött att acceptera det, alla vill inte förstå genast men alla får hjälp och kärlek och lämnas inte.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[outgrundlig]
2011-11-11 22:32
#2

När de väl fattat vad som hänt så ger de sig till känna och då kommer du att känna det i ditt hjärta, du verkar öppen för att kunna känna av och jag beklagar verkligen er sorg i och med detta. Sköt om er alla!Kyss

Hellas
2011-11-11 23:37
#3

#0 Jag beklagar sorgen och visst blir det cho´chockartat då det sker så plötsligt.

Amandla och outgrundlig har gett så fina svar, min tro är att då vi lämnar jordelivet har vi våra nära och kära som tar mot oss och hjälper oss att komma tillrätta både känslomässigt och energimässigt.

De som gått över kan visst vara ledsna men framförallt är de ledsna då de ser avv vi är ledsna.
De vill inget hellre än att vi ska leva lyckliga och i förvissning om att livet fortsätter efter jordelivet.

Det är fint att Ni nu stöttar hennes Sambo, han kommer behöva stöd lång tid efter den här händelsen.

Många kramar

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
2011-11-12 07:06
#4

Det beror på person till person. Vissa vet att det är dags, kommer fortöver till att ställa om sig, andra gör det inte. Det fasen tar olika lång tid. Det kan också handla om avslutade saker.

Men så fort hon hinner att "landa" kommer hon att följa och finnas där "uppe" !

Det dem känner på andra sidan är ofta att de naturligt längtar att träffas och för att kunna umgås, men de vet att vi måste leva våra liv, så länge var o en ska leva, för att lära oss det vi ska. Sedan kommer det alltid att finnas något de vill säga, om det så har med råd att göra eller hälsning. Lite som duvan i bröderna lejonhjärta, visa att allt kommer att gå bra, att det finns något mer!

Alis volat propriis Oskyldig

nannie1
2011-11-12 17:05
#5

Tack alla, era svar värmer o ger tröst!

Jane-Lyzell
2011-11-13 22:39
#6

Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: