Annons:
Etikettandlighet
Läst 1562 ggr
[Lady-Oona]
11/8/11, 12:28 PM

NEJ från MEJ

Jag vill härmed visa att jag tar totalt avstånd från s.k medium som säjer sig vara Änglaorkael mm och att de förmedlar visdom och kunskap från Ärkeänglarna i frågor om t.ex. ens utseende, hur man tar betalt i sin firma och att man ska ändra sin DNA den 11 november i år och om det kliar mellan skulderbladen så är dina vingar på väg att växa ut nu i den nya tiden som närmar sig.

Jag tar helt avstånd från de som påstår sig VETA att det sker en total energiförändring hos människan och på jorden bara för att det är ett visst datum och ett visst år i samband med att vi närmar oss någon sorts frekvensändrig??

Jag tar helt avstånd från de som säjer att man måste hjälpa sig själv först och älska sig själv först INNAN man kan älska och hjälpa någon annan. Jag tror inte att svältande barn i Afrika tycker det heller.

Jag tar helt avstånd från de medium som säjer sig vara de enda som får lov att förmedla unik kunskap från nya änglar som nu kommit till jordens folk. Egotrippat i mina ögon.

Jag tycker inte att det är särskilt kärleksfullt att ta tusentals kronor för ett mindre än en timmes samtal som säjs vara kanaliserat av änglar och som använder sig av spotify medan de gör detta, så jag tar avstånd från detta också.

Jag vill INTE bli sammankopplade med denna typ av mediumskap som inte är ens mediumskap. Jag vill INTE bli jämförd med dessa medium som inte ens vet vad kärlek till sin nästa är.

Jag ifrågasättter flera sidor  på t.ex Facebook som har det mest flummiga av det mest flummiga presenterat och som inbilla folket att vi ska nu stiga upp en ny tid bara vi mediterar och anlitar änglarnas kraft.

Om ni vill veta vilka sidor så PM mig….de är offentliga visserligen men lite respekt kan jag kosta på mig med att inte lägga ut dem här direkt.

Jag ifrågasätter ingens tro det har jag ingen rätt till men jag ifrågasätter vad som skrivs…jag ifrågasätter ingen som person utan endast vad de förmedlar…!!

Tack för ordet. Lady Oona

Annons:
[NeferNefer]
11/8/11, 12:33 PM
#1

Bra sagt. Ingen har ensamrätt på sanningen, bara på sin egen version av sanningen. Kyss

Och det är klart att svältande barn behöver mat. Jag kan inte förstå de personer som säger att de skänker inte pengar, för om de gör det är det bara för att de själva ska må bättre och på så vis hjälper de ingen. Hm, kanske de inte hjälper, men deras pengar gör det. Jag tror att de bara är snåla.

Jane-Lyzell
11/8/11, 12:43 PM
#2

Är helt enig med dig My ladyKyss

Bra skrivet!

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[AnnikaOhlsson]
11/8/11, 1:55 PM
#3

Bra sagt…

Det låter helt befängt med byte av DNA osv…

Men jag tror ändå att denna "explosion" av "andligt medvetna" tillslut kommer att föra något gott med sig. Jag vet själv hur lätt det är att tro på vad en speciell person säger. Flera av dem som ser sig själva som "sanningen" och ljusbärare har säkert själva blivit utbildade av andra sanningssägare och ljusbärare…

Ett sk medium som säger sig sitta inne med sanningen. De vet exakt, de kommunicerar med ärkeänglarna varje dag och bara de kan säga vad som är rätt för dig.

Jag har aldrig lagt pengar på det, men jag har läst/hört en massa och i början trodde jag blint på allt jag läste/hörde, men har lärt mig sålla.

Den enda jag med egna öron hört säga att man inte skall lita på allt man hör och att man inte skall använda sig av endast en "lärare" är  Jane!

Jag tror absolut på en andevärld (eller jag vet snarare) men jag sväljer inte vad som helst!

chik
11/8/11, 5:41 PM
#4

Bra skrivit.

Håller med Dig..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
11/8/11, 7:10 PM
#5

Håller med dig och står bakom varenda ord!
Kram du kloka kvinna

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
11/8/11, 10:02 PM
#6

det finns flr som propagerar för det, #3. , än bara Jane. Och det är väldigt viktigt att lyssna, att få förståelse för andra, få insikt, bolla med andra "levande" som för dem som kan, med andra sidan, under förståelsen av vem man pratar med (källkritik).

Det är bra för den egna utveckling som att kunna diskutera med andra :)

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
[AnnikaOhlsson]
11/9/11, 5:47 AM
#7

Det klart jag förstår att det är fler än Jane. Men vad jag menar är att jag har hört då många däga att just deras sanning är den rätta, men bara en att man skall lyssna på fler…

harpya
11/9/11, 10:13 AM
#8

#0 Minns du min fråga i går på sajten övernaturligt i fokus där jag undrade över vem du anser att kan hjälpa? Jag hann aldrig se vad du svarade mig Rynkar på näsan

Jane-Lyzell
11/9/11, 12:25 PM
#9

3 Käns härligt hyacinta att just den infromation gått in om att lyssna på fler lärareKyss

Ja det är ju så att alla har sin egen sanning och det gäller alla lärare/medium med! finns ingen optemal sanning , tyvärr!

Om alla förstod av vi alla har en liten del var så skulle vi tillsammans komma den ulltimata sanningen närmastFlört

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
11/9/11, 1:04 PM
#10

När kommer änglamediernas attack mot trolldom?

[Lady-Oona]
11/9/11, 8:53 PM
#11

#8

Tyvärr så raderades allt jag skrivit inne på ÖN i flera trådar samt den tråden som handlar om mina protester mot oseriösa andliga arbetare.

Nu ska vi se…vad jag svarade dig kommer inte ihåg formuleringen på din fråga.

Men bästa hjälparna är de som har gedigen och sund utbildning och kunskaper om de andliga tankarna, seriöst intresserad av människor och ett osjälviskt hjälpande som inte kostar en massa pengar.

Man bör ha suttit i utvecklingscirkar inom personligt, andligt och medialt arbete. Det ska vara möten som sker öga mot öga och inte över skype eller annan telefon.

Inget dömande, eller ord som att man MÅSTE göra ditt eller datt för att få läkning och "ljus och kärlek'" från sina andliga ledare, änglar eller vad man nu vill kalla det man tror på.

Den som sätter hjälpsökaren i centrum och som har konkreta svar som går att använda direkt som en hjälp i livet. Inga flummiga påståenden om "tidigare liv" eller ord som "du har inte kommit så långt än"---

ja ja, det finns massor att svara på en så stor fråga men kanske ovanstående kan vara en liten ledtråd i alla fall.

Kerstina-61
11/10/11, 1:28 PM
#12

Jag trodde jag skrivit i den här tråden (hm..börjar åldern göra sig påmind Cool)

Kära Lady-Oona, du formulerar dig så bra i detta ämne och jag håller med, helt och fullt!

#11 Om man inte har svar på påstående så är det förstås lättast att radera Oskyldig

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

harpya
11/11/11, 10:26 AM
#13

#11

Men var hittar man dessa människor? Var finns dom och vilka är dom?

Annons:
Upp till toppen
Annons: