Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 3601 ggr
[AnnikaOhlsson]
2011-11-07 13:49

Änglavingar?

Häromdagen hörde jag något som jag aldrig någonsin hört talas om och som jag ställer mig väldigt frågande till.

En person som har mycket värk i skulderbladen har fått veta att h*n har brutna änglavingar? Jag har aldrig någonsin hört talas om något sådant förr. Men enligt denne ska vi alla ha änglavingar.. Jag försökte fråga lite om det, men kände att jag blev bortviftad som skeptiker..och det är jag ju verkligen inte. Men just detta är jag lite skeptisk till…

Vad säger ni om detta??

Annons:
Jane-Lyzell
2011-11-07 13:55
#1

Lika skeptisk som duFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
2011-11-07 14:05
#2

Jag tror inte heller på detta, men det var ganska lustig att du lägger in denna tråd.

Jag har ju fibro och värk som sätter sig på en del ställen i kroppen. Ett ställe som då och då blir väldigt jobbigt är mellan skulderbladen. För någon vecka sedan då jag skulle beskriva denna smärta för en kompis så sa jag så här: "Det känns som att jag tappat mina vingar och det gör ont precis där de satt fast"

Glad

Jane-Lyzell
2011-11-07 14:26
#3

2 ha ha ha Ja så kan man tolka det Gunilla (skrattar inte åt din verk så klart)

Att människor har verk vid skuldrorna är inte något konstigt och synnelrigen välldigt vanligt! Då slaggprodukter sammlas där så till o med skuldrorna växer fast nästan (blir stela och orörliga)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
2011-11-07 17:22
#4

# 3 -  Det är ok att skratta för jag gjorde det själv nu när jag läste Hyacintas inlägg. Och det var tydligen en bra beskrivning för min kompis, som jobbar inom sjukvården, förstod exakt vad jag menade.

Hellas
2011-11-07 21:32
#5

Jag tror att det endast är en beskrivning av en värk så att andra människor ska förstå hur det känns.
Precis som man kan säga att "Jag är hungrig som en Oxe".

Själv är jag, precis som du, skeptisk och det är helt ok att vara förstås även om alla inte håller med Cool

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
2011-11-07 21:59
#6

Tror jag inte på….

Annons:
Kashii
2011-11-07 22:45
#7

vart på nätet kan man läsa om de? Oo

JereMina
2011-11-08 00:15
#8

Jag tror inte heller på det Cinta och jag är ingen skeptiker Glad

[AnnikaOhlsson]
2011-11-08 08:56
#9

Nej, jag räknar mig inte heller till en skeptiker… Skeptisk troende kanske! :-)

Jag blev bara så förvånad eftersom jag aldrig någonsin hört talas om detta förr… Men då är det inte bara jag som blev skepiker :-)

[GunillaR]
2011-11-08 10:59
#10

Vi är människor, inga änglar. Därför har vi inga vingar. Och vi vet ju inte heller hur det egentligen är, om änglarna har vingar.

[Lady-Oona]
2011-11-08 12:38
#11

# 10 Gunilla där sa du ett sant ord….mej vetligen så målades änglar med vingar först på sent 1400-tal….men har inte kollat uppgiften….jag tror personligen att änglar har vingar för att vi har gett dem det någonstans i historien..

[GunillaR]
2011-11-08 16:39
#12

# 10 - Detta kan kanske också knytas till att det finns väldigt många avbildningar av gudar och gudinnor som har örnvingar, ibland också en blandning av djur och människa från tider flera tusen år fvt. Man har kanske velat förstärka intrycket av änglarna med vingarna - tror jag.

FrökenFrisk
2011-11-08 17:08
#13

Jag som jobbar med kroppen vet att vi brukar kalla skulderblanden för änglavingar. Mest för att muskelaturen sitter som vingar.

Googla på muskelaturen trapezius så förstår du vad jag menar. Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Annons:
Upp till toppen
Annons: