Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1445 ggr
jenander81
11/5/11, 10:47 PM

Medium!

Hej! är helt ny här på sajten så jag hoppas tråden hamnar rätt Flört

Jag söker ett medium i nordväst skåne, vill ha en sittning och veta vem jag har med mig…gärna tips på någon som syssslar med healing oxå!!

mvh jennifer

Annons:
chik
11/6/11, 7:10 AM
#1

Jennifer. Hej.

Vet du?? Du får nog söka ett Medium själv.

Det kan du göra på daton Genom o Googla eller så går du in på övernaturlig Där har de en lista…..

Ja::Fin dag till dig.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
11/6/11, 10:27 AM
#2

Titta i vår länklista, Tarot-Lasse är en person som jag varmt kan rekommendera.

http://medialt.ifokus.se/links#threadlist-state

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

jenander81
11/6/11, 4:20 PM
#3

Chik, vet du?! det har jag gjort men där står inget om hur pass seriösa dom är som man hittar när man googlar! därför frågade jag här! ursäkta om jag tog upp din tid….

tack så mycket Hellas, det var precis något sånt jag leta efter!! Tack Glad

[Lady-Oona]
11/6/11, 5:55 PM
#4

#3 det finns bara ett sätt att träffa ett seriöst medium och det är att pröva och boka tid hos flera för att själv känna in om det var vad du sökte. Andra kan rekommendera ett medium naturligtvis men upplevelsen kan du bara ha själv.

Om ett medium uppfattas som bra av person A så kan person B tycka att densamme är urdålig…det är så mycket som spelar roll. Så ring du runt och prata med dem du kan tänka dig att boka tid till. Ställ frågor om hur de arbetar, vad du kan förvänta dig och vad det kostar om du får spela in, om du får ställa frågor osv.

I Skåne finns det ganska många som jobbar och om du googlar och kollar om de har hemsidor. Ett s.k certifikat är inte en garanti på att alldet är Ok, utan endast ett bevis att "de har gått kursen" men ett mediums krafter sitter inte i ett dokument.

Lycka till…!

Hellas
11/6/11, 6:03 PM
#5

Så här skrev jag i en annan tråd kring det här med att finna ett seriöst medium:

Det jag tycker man ska kontrollera är:

- Referenser, från andra människor, finns det?
- Beskrivning över hur Mediet arbetar, det räcker inte enbart med att det står:
"Certifierat medium". Det ska finnas en beskrivning HUR man arbetar.
- Återbetalning, Ett seriöst medium betalar alltid tillbaka pengarna ifall klienten inte känner sig nöjd.

Klienten behöver vara tydlig i om man vill:
- Ha kontakt med Nära och kära (Medium)
- Ha Vägledning (Tarotläggare mm)
- Ha Änglaprat, Orakel (??)

Jag anser även:
Ett mediums främsta uppgift är att bevisa andevärldens existens vilket innebär att den information som lämnas till klienten ska vara av sådan kvalité att klienten direkt vet att Mediet verkligen har en andekontakt som dessutom klienten känner igen.
Det är alltså klienten som avgör ifall Mediet har "rätt".

Det är en otrolig djungel så är man inte alls insatt i hur det fungerar är risken otroligt stor att man blir besviken.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gesus]
11/6/11, 10:08 PM
#6

#4 Har citerat/använt ditt inlägg i en annan tråd här!

Annons:
Upp till toppen
Annons: