Annons:
Etikettmedialitet
Läst 4674 ggr
[Gesus]
11/1/11, 3:48 PM

Gå till medium utan att bli lurad

Hur kan man och går det att kontrollera ett medium, om dom är "ok" eller inte, innan man besöker dom? Jag har Googlat lite och det finns ju massor av folk som "jobbar som" medier.

Jag har hört många många medium själv säga typ "det finns många charlataner och skojjare i branchen", och så är det säkert. (siar-maffian tex)

Har ni några råd att ge till dom som ska gå till ett medium, kanske för första gången, utan att bli lurade?

Och hur funkar det, kan man reklamera om det inte stämmer/är bra?

Annons:
Hellas
11/1/11, 6:38 PM
#1

Det jag tycker man ska kontrollera är:

- Referenser, från andra människor, finns det?
- Beskrivning över hur Mediet arbetar, det räcker inte enbart med att det står:
"Certifierat medium". Det ska finnas en beskrivning HUR man arbetar.
- Återbetalning, Ett seriöst medium betalar alltid tillbaka pengarna ifall klienten inte känner sig nöjd.

Klienten behöver vara tydlig i om man vill:
- Ha kontakt med Nära och kära (Medium)
- Ha Vägledning (Tarotläggare mm)
- Ha Änglaprat, Orakel (??)

Jag anser även:
Ett mediums främsta uppgift är att bevisa andevärldens existens vilket innebär att den information som lämnas till klienten ska vara av sådan kvalité att klienten direkt vet att Mediet verkligen har en andekontakt som dessutom klienten känner igen.
Det är alltså klienten som avgör ifall Mediet har "rätt".

Det är en otrolig djungel så är man inte alls insatt i hur det fungerar är risken otroligt stor att man blir besviken.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
11/1/11, 9:31 PM
#2

Håller med Hellas och vill tillägga en sak som jag går på, och det är magkänslan. Lär känna din magkänsla, intuition, och låt den leda dig. Ett medium kan vara skit även om det har utbildningar och tvärt om, ingen formell utbildning men hur bra som helst.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lill-Mari
11/2/11, 4:53 PM
#3

Är det någon som kan rek.ett bra medium i Stockholm? eller i omnejd

allhealing
11/2/11, 8:21 PM
#4

Jag kan erbjuda en annan vinkling på inlägget eftersom jag inte arbetar som medium. Däremot använder jag såväl medialitet som healing i mitt arbete.

Jag tar betalt efter utfört arbete. Är kunden inte nöjd kostar det ingenting.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Jane-Lyzell
11/2/11, 9:30 PM
#5

0. du har fått bra svar i tråden - och likadant som man söker bra referenser om man ska anlita en hantverkare bör man göra det med medium med!

Man kan säga generellt ett medium som inte har en presentation över  sig själv och vart det är certifierade eller annan utbildning är nog läge att vifta med röd varningsflagg!

Har tyvärr sett en del sidor på nätet där man inte ens ser vem som är sidans medium eller vart de har sina rötter eller inte ens ser vem de är- bara mobilnr…….!???

Men de har meterspalter med info om vad det gör för miraklerFörvånad

Ju fler saker/utbud de har(oftast) desto sämre medium/medial!

ett tipps kolla deras länkar!!! där ser man vilken kvalitet det är!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
11/3/11, 10:31 PM
#6

Tack för svaren hittils. Men det blir lite som jag tänker, att du kan hamna hos "vad som helst" urkass, fuskare eller en som kan, är "bra"… Även om dom har certifikat då också tydligen,

Vad jag förstår går dom flesta på vad andra har för uppfattning om när dom varit hos det mediet som dom rekomenderar.

Men om man ine har ngn som kan rekomendera osv. Säg tex att jag letar upp ett medium i min stad och vill gå dit. Då kan det vara antingen eller, eller?

Jag vet ingen annan "yrkeskår" där det kan vara så ovisst. Om jag ska till, tandläkaren, bilverkstaden (jo kanske dom iofs ;-) eller frisören tex, då vill man ju att dom ska kunna sina saker och få vad man betalar för utan att bli lurad.

Är bara så förvånad av hur sjukt många medium det finns när man kollar lite på webben, och "ni" säger ju själv att det finns många "charlataner" i branchen.

Annons:
Jane-Lyzell
11/4/11, 12:51 AM
#7

6Cool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
11/4/11, 9:32 AM
#8

#7 Ja precis Jane ;-]

Fdtr
11/4/11, 9:42 AM
#9

Om ett medium uppfattas som bra eller inte beror nog också lite på klientens förväntningar.

Ibland känns det som "vanligt" folk som går till medium förväntar sig en blandning mellan spågumma och kurator. En del förväntar sig att få höra budskap från en högre makt om vilka beslut i livet de skall ta (eller inte ta).

Om man får höra de saker man förväntar sig och som gärna är smickrande för egot så tycker man förmodligen att "mediet" är bra, oavsett om h*n har någon medial koppling eller inte.

Om jag går till ett medium så vill jag att de skall kunna tala om precis vem de har med sig från andra sidan. Inte att de har med sig en liten gumma med grått hår som tycker om att baka bullar som säger att livet kommer att bli bättre. Jag var länge skeptisk till medium som sa sig kunna förmedla budskap från andra sidan för att de var så "flummiga".

Min egen sista bit av skepsis krossades när jag fick en sittning hos ett engelskt medium som hette Julia. Hon kunde namnge exakt vem hon hade med sig, relationen till mig och att h*n varit i mina tankar ofta de senaste månaderna. Personen på andra sidan gav mig också råd och stöd på samma sätt som h*n skulle gjort när h*n var i livet. Samma slags personlighet och samma slags sätt att uttrycka sig på.

Det där med certifierade medium är på gott och ont. Det visar att personen har gått igenom en utbildning och vid själva certifieringstillfället uppfyllde de kriterier som ställdes. Om personen tio år senare är ett bra medium eller inte säger egentligen certifieringen ingenting om.

Jag vill inte på något sätt förringa de som har en certifiering, tanken på en viss "standard" på medium är jättebra. Men kanske behövs någon slags översyn med jämna mellanrum för att se att de fortfarande lever upp till den standard som certifieringen ger "garanti" för.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

[Gesus]
11/4/11, 11:04 AM
#10

#9 Ja åt det hållet tänker jag, men det kan väl inte vara "om mediet är bra eller inte"? Det ska väl vara att mediet "kan eller inte kan" istället. För om mediet får kontakt, så kan det väl bara bli "bra"?

Jag är novis på detta med medium och så. Men jag tänker mig att om jag skulle gå till ett medium, så är det väl för att "få kontakt" med ngn avliden. (?)

Jag förväntar mig då såklart att mediet ska klara att göra just det, få kontakt. Borde det inte vara just det certifieringen ska visa då, att detta medium kan kontakta döda?

Sen vem/vilka "har rätt" att certifiera egentlig och vad har dom att falla tillbaka på?

Fdtr
11/4/11, 11:28 AM
#11

#10  Ja åt det hållet tänker jag, men det kan väl inte vara "om mediet är bra eller inte"? Det ska väl vara att mediet "kan eller inte kan" istället. För om mediet får kontakt, så kan det väl bara bli "bra"?

Även om ett medium "kan" så skall man tänka på att de ofta kanske möter människor i svår sorg. Du måste nog också ha en slags ödmjukhet och empati och en förmåga att sätta ditt ego åt sidan för att kunna bli ett bra och tryggt medium. Men det är iofs bara min personliga åsikt.

Lite som att jämföra med läkare, en viss person kanske är jätteduktig på sitt område men borde inte jobba med patienter utan hålla sig till forskning. Medans vissa läkare som visar ödmjukhet och empati kan få dig att må bättre när du går därifrån även om du bara var där för att få ett recept förnyat.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Jane-Lyzell
11/4/11, 11:40 AM
#12

9 kunde inte ha ytryckt mig bättre själv håller med dig i varenda stavelseFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
11/6/11, 12:47 PM
#13

Vem/vilka är det som certifierar och vad har dom för "befogenheter" att göra det?

Behöver man göra ngn sorts "uppkörning" för att få ett certifikat eller räcker det med att "ha gått kursen"?

Annons:
Jane-Lyzell
11/6/11, 9:17 PM
#14

13 Jaadu Gesus - kanske skeptikerna skulle certifieraFlört

Vem certifierar skeptikerna som proffs????(på medium)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
11/6/11, 9:53 PM
#15

#14 Tja varför inte det verkar ju som vem som helst kan hitta på olika sorters certifikat?

Vet inte om det finns certade skeptiker, men det kanske skulle vara ngt ;-]

Men "allvar", det hade varit trevligt med svar på #13

[Gesus]
11/6/11, 10:03 PM
#16

Såg i en annan tråd Lady-Oona skriva,

"det finns bara ett sätt att träffa ett seriöst medium och det är att pröva och boka tid hos flera för att själv känna in om det var vad du sökte. Andra kan rekommendera ett medium naturligtvis men upplevelsen kan du bara ha själv."

Det blir ju en liten summa. Såg att t.ex Benny Rosenkvist (eller vad han heter) kostar 1 000kr för 20 minuter (?)

Borde det inte finnas bättre och enklare sätt att "få" vad man vill ha?

allhealing
11/6/11, 10:17 PM
#17

Vad utgår en skeptiker från när skeptikern observerar det som inte ryms inom skeptikerns världsbild?

Svaret är vetenskap. Hur formuleras den vetenskapen? Den formuleras genom den observation människan gör genom sina fem sinnen. Vart i vår kropp bearbetar vi den information som våra fem sinnen förser oss med? Vänster hjärnhalva.

Genom att studera hjärnforskning vet vi att vänster hjärnhalva uppfattar verkligheten från ett perspektiv. Genom att studera hjärnforskning vet vi likaväl att även höger hjärnhalva har ett annat perspektiv när den observerar verkligheten. Det är därför enkelt att konstatera att dagens vetenskap inte ser hela bilden utan endast en del av bilden.

Frågan skeptiker borde ställa sig är istället varför dagens vetenskap inte tar detta i beaktande när vetenskapen formulerar det den grundar sina fakta på. En vetenskap som inte tar hänsyn till hur höger hjärnhalva observerar verkligheten bara för att vänster hjärnhalva saknar mätverktyg att studera det som ligger bortom den verklighet vänster hjärnhalva klarar av att observera är inte längre en godtagbar ursäkt när detta är känt.

Det är enkelt logisk matematik. Det går inte att studera det som ligger bortom de mätverktyg som existerar inom ett begränsat dimensionsparimeterupplägg. Befinner man sig i en tid/rymd verklighet är det en omöjlighet att studera tillståndet exempelvis ”intetid”. Det går inte att från ett dimensionsperspektiv där tid är ett måste helt bortse från denna parameter. Det blir därför en omöjlig ekvation att inifrån en begränsat perspektivförståelse greppa det som inte ryms därinom.

Detta är den fråga ni skeptiker borde inrikta er på. Att ta reda på hur pass stabil den plattform ni själva står på är när ni kritiskt granskar det ni inte klarar av att greppa. Orsaken skulle kunna bero på exakt det jag skriver här ovan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Hellas
11/6/11, 10:20 PM
#18

#16 Eller…….

En Ängla Kanalisering  på 10 minuter för 200kr (svart förstås)

Lek med tanken:
1 timmes arbete /dag=1200kr
1200kr x 5 dagar = 6000kr
6000kr x 4 veckor = 24000kr
Det är med andra ord:

20 timmars arbete i månaden för 24000kr, Fatta vilken buissness utan att ens kunna bevisa att man inte fabulerar.

Gusus, jag förstår inte riktigt vad du funderar över egentligen, vi själva ifrågasätter ju en hel del av det du nämner + sådant du troligtvis inte ens känner till.

I andlighetens namn sker enormt mycket och jag vet att de som verkligen vill arbeta på ett seriöst sätt, för det finns sådana människor, idag tröttnat rejält på mycket av utbudet som idag finns.

http://medialt.ifokus.se/articles/4ea3d9f1d4ebea060a005a8e-i-andlighetens-namn#threadlist-state

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
11/6/11, 10:35 PM
#19

säger så här  Gesus - det är inte certet som gör mediumet utan mediumet som för certetCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
11/6/11, 11:02 PM
#20

#17 Vad har det överhuvudtaget med tråden att göra?

#18 Jo jag menar att det vimmlar av medium som säger sig göra allt från att snacka med djur och döda till att heala över telefon med mera, (jag har Googlat)

Om jag t.ex skulle vilja få kontakt med en avliden, så har jag svårt att tro arr jag bara skulle kunna "slå upp" ett medium, gå dit, och få vad jag vill ha och betalar för,

Det verkar som att inte ens om dom är "certifierade" är ngn hyfsad garanti för det. Och som du skriver, "ni" ifrågasätter själv.

Sammanfattat menar jag väl som jag skrev innan, om jag vill, f.ex (ursäkta om dåliga jämförelser) gå till tandläkaren. Då kan jag leta upp en och få behandling utan att bli lurad (förhoppningsvis) Men om jag ska gå till ett medium så finns det inget annat sätt än att höra med andra och testa mig fram..? (kostnad) Plus att som alla säger så finns det många "charlataner" därute.

Därav min trådfråga, om det fanns ngt sorts enklare sätt, utan att behöva råka ut för att bli lurad.

Det kunde ju varit så enkelt som att är man certifierad så kan man vad man påstår, som i dom flesta andra yrken väl…

Annons:
Jane-Lyzell
11/6/11, 11:09 PM
#21

20 NEJ det finns inget enklare sätt - det är utav misstagen du lär dig!

Likadant som hantverkare skryter om hur deras metoder är bäst och säger man ska anlita dem - en lika stor djungel där och inga garantier om de har hantverks cerifikat heller - alla vill käna pengar på att luras - verkar det som - mitt råd ta kontakt med spiritualistiska föreningar - de har mest medium att rekomendera - på foru m lär d u inte få bra svar utan endast olika åsikter!

sök och du skall finnaCool men sök för fasen inte på forum som skeptiker! - finns inte många som har den kunskapen - Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

allhealing
11/6/11, 11:14 PM
#22

#20 Om det är viktigt att basera sin verlighet på en trovärdig grund då är det jag skriver av största betydelse.

Om du inte anser det vara viktigt utan istället anser att den grund du utgår från är korrekt då är det viktigt för oss som försöker föra en dialog att veta att den plattform du utgår från är en vetenskaplig linjär sådan som inte är intresserad av att även ta hänsyn till hur även kroppens andra hjärnhalva observerar verkligheten.

Detta i sin förlängning betyder att du inte är villig att ta reda på grundorsaken utan istället baserar din världsbild på hur vänster hjärnhalva uppfattar verkligheten.  Min frågeställning är således fundamentalt. Är du seriöst intresserad eller är du besluten att vidhålla att ett begränsat perspektiv ser mer än två hjärnhavlor uppfattar?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

allhealing
11/30/11, 11:40 PM
#23

#20

Gesus,

det skulle vara intressant att höra din åsikt eftersom jag nu svarat dig.

Jag repeterar frågan lite förenklat. Är det bättre att använda sig av ett vetenskapligt bevisbart perspektiv som utgår från hur vänster hjärnhalva observerar verkligheten och därför bortse från det perspektiv även höger hjärnhalva klarar av att presentera?

Eftersom det vetenskapliga perspektivet som så ofta framläggs som bevisbart är det därmed rimligt att utgå från att det är en kunskap om inte existerar inom vetenskapen eller väljer man att helt sonika blunda för det hela eftersom så många professorstitlar och mängder med människors under hela livstider inövade sanningar inte längre skulle vara validerbara? Handlar det enbart om prestige?

Är det rimligt att tro att en hjärnhalva förstår verkligheten bättre än två hjärnhalvaor gör? Är det det du kallar för vetenskapligt stabilt underlag?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

orsakverkan
12/1/11, 11:02 AM
#24

#23 Du tar i så gott som varenda kommentar upp hjärnhalvornas påstått separata funktioner. Skulle du vilja referera till forskningen som visar att hjärnhalvorna är så fundamentalt olika varandra?

Jag är själv intresserad av kognitionsvetenskap, psykologi, neurologi och har läst en hel del om dessa områden. Din syn på hjärnan verkar inte stämma överens med den forskning som jag känner till. Eller är det bara för att jag läser vänsterhjärnhalveproducerad forskning? Var hittar jag i så fall den högerhjärnhalveproducerade forskningen?

jaerven
12/1/11, 8:50 PM
#25

#0

Ett råd jag saknar i tråden är att om du går till ett medium, så ska du inte lämna någon onödig information. Om mediet frågar om du känner igen något, så svara bara "ja" eller "nej", utan att berätta vad som inte stämmer, och undvik att med minspel och kroppsspråk bekräfta eller förneka vad mediumet säger.

allhealing
12/1/11, 11:38 PM
#26

#24

Givetvis är detta ännu bara en teori eftersom den ännu inte går att bevis med de metoder dagens vetenskap känner till. Låt oss backa ett par steg och titta på hur hjärnan presenterar verkligheten från två helt olika perspektiv.

Hjärnforskaren Dr Jill Bolte Taylor beskriver detta på ett utmärkt sätt i sin bok ”min stroke”.

Vänster hjärnhalva är kapabel att greppa det som våra fem sinnen observerar från ett fysiskt påtagbart och mätbart perspektiv. När en observation av verkligheten görs i en hjärnhalva som har förmågan att greppa det som är konkret gör den det genom att använda sig av den information som de fem sinnena förmedlar genom de data de lämnar inom det spektrum ett fysiskt perspektiv är kapabel att observera informationen. Dessa data tolkas av den konkreta hjärnhalva inom det perspektiv som går att fånga inom begreppet tid och rymd som är inom det perspketiv den förstår verkligheten. Den infformation vänster hjärnhalva presenterar är en bild som skapar det vi känner som universum.

Inom de parametrar som går att studera i detta universum har observationer gjorts av vad som sker. Utifrån dessa observationer samlas data in. Dessa data kan sedan användas för att skapa teorier som om de sammanställs med varandra kan leda till större kluster av insikt och som i sin förlängning kan leda framställandet av formler. När dessa formler sammanställs i större kluster skapas utrymme för att sortera in dessa formler inom olika ämnesområden och på så sätt ges utrymme för födelsen av såväl, matematik, fysik, kemi och så vidare.

Observera den inbyggda tankekullerbyttan i detta sätta att observera verkligheten på eftersom observationen av verkligheten på det här sättet leder till att den vetenskap som utger sig för att vara objektiv i sin bedömning inte tar hänsyn till att den utgår från en subjektiv plattform när den formulerar sina observationer. Det jag menar med detta är att observationsplattformen man använder sig av är den vänstra hjärnhalvas (subjektiva plattform) förmåga att uppfatta verkligheten på. Kring denna plattform skapas sedan en vetenskaplig verklighet. Subjektiv när den ställs mot det perspkeitv även höger hjärnhalva är kapabel att förstå verkligheten ifrån. Då såväl vänster som höger hjärnhalva är en del av kroppen går det därför inte att bortse från den information en hjärnhalva kan producera enbart för att en annan del av hjärnan inte förstår denna informationen eller ens är kapabel att observera den.

Det går därför inte att från det perspektivet observera svaret på varför det fungerar såhär. Det krävs därför ett mer expanderat perspektiv för att ens börja förstå att det faktiskt ligger till på det här viset.

Det går därför inte att från ett linjärt vetenskaplig perspektiv som bygger på hur vänster hjärnhalva uppfattar verkligheten expandera sitt medvetande.

Det kräver dessutom ett konceptuellt vetenskapligt perspektiv som bygger på hur höger hjärnhalva uppfattar verkligheten.

Det är i sammanlänkningen av dessa två perspektiv som nya mer expanderade vetenskapliga teorier kan utvecklas och om det vill sig väl leda till en framtida boom inom vetenskapen.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Klass
12/1/11, 11:40 PM
#27

#25 jaerven

Varför svara överhuvudtaget?

Dessutom är det ganska vanskligt det där med "lämna ingen onödig information". Hur ska man veta om man gör det eller inte, liksom?

Man lämnar information! Oavsett om det är meningen eller inte: Säkraste sättet är att det påstådda mediumet varken ser eller hör dig. För information, det lämnar man, hela tiden.

Annons:
EmyJ
12/1/11, 11:42 PM
#28

Jag anser att ett bra medium är någon som INTE har gått några kurser utan faktiskt har en medfödd förmåga, sånna hittar man vanligtvis genom bekanta som rekommenderar osv Glad

www.kickemcattery.se

[Gesus]
12/3/11, 5:47 PM
#29

Sorry Kent, jag är inte intresserad av att ödsla ngn tid på att läsa ditt "svammel" om hjärnhalvor

Det har inte med trådfrågan att göra heller…

allhealing
12/3/11, 9:52 PM
#30

#30

Du behöver inte vara ledsen för att du tror att det är svammel. Det är vänster hjärnhalva som definierar sitt försvarstal. Det är helt enkelt ett val du gör och där valet bygger på att den världsbild du idag ser är den du uppfattar från en hjärnhalvas perspektiv.

Du behöver inte säga sorry för att du fortsätter att uppleva livet från det perspektivet. Det är ett val du gör och jag har full förståelse för detta val. Lycka till kanske möts våra vägar framöver, kanske inte.

Givetvis har det ingenting med tråden att göra när du observerar verkligheten från det perspektivet. Givetvis har det allt att göra med tråden när man expanderar sitt medvetande.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Joppo
12/3/11, 11:38 PM
#31

Om jag skulle vilja veta om ett medium verkligen hade kontakt, skulle jag ställa frågor till anden via mediumet. Om mediumet hävdar att det nu är min farfar som är "på tråden" så är det väl bara att fråga honom vilken gata han växte på när han var liten, vad hans syskon hette osv. (Förutsatt att mediumet inte känner dig och din familj sen tidigare)

Om det nu är ens anhöriga på andra sidan borde väl dessa ha full förståelse för att man vill ha det bekräftat att det verkligen är den man har kontakt med?

jaerven
12/4/11, 6:09 PM
#32

#27

Vad jag vet, så lämnar ett medium inte något budskap om man inte har bekräftat att man känner igen anden som som lämnar ett budskap.

Information kanske man lämnar, men det är onödigt att sitta och nicka, eller se frågande ut inför mediet. Det bästa är att hålla sig neutral. Jag har sett en del skräckexempel på kroppsspråk på "det okända".

jaerven
12/4/11, 6:19 PM
#33

#31

Jag,som inte själv är medium, skulle tro att det är svårigheter för de flesta medier att ha en sådan konakt med en ande. Jag har hört medier säga "Det känns som om jag skulle vara längre än jag själv är, och något kraftigare." Men jag har aldrig hört något medium säga "Det känns som om jag skulle hetat Leif-Erik, och ha bott på Kungsgatan 23."

Jag startade en tråd om detta. http://medialt.ifokus.se/discussions/4ec3cdc488f47221770009be-hur-uppfattar-medium-andar#discussions-5

Joppo
12/4/11, 7:22 PM
#34

#33 Jag har också fått intrycket av att det fungerar på det sättet. Dock så har jag sett att vissa medium hävdar att andarna pratar till dem och då borde de väl också kunna ge information som bekräftar vem de är?

Kolla t.ex detta klipp: http://www.youtube.com/watch?v=3InByO6qKsA&feature=player_embedded (9 minuter in finns ett pratexempel)

Nu tror jag inte att Terry har någon andekontakt här, men om han nu hade det, varför skulle anden isf inte kunna ge mer konkreta exempel på vem han verkligen är?

Igenom hela seansen är det ju i princip oklart vilket ande det är de har kontakt med och det motverkar ju hela poängen med själva kommunikationen. Jag menar om jag var en ande och ville prata med min mor, så skulle jag nog anse att det var rätt viktigt att hon verkligen förstod att det var jag och ingen annan.

Avslutningsvis vill jag bara klargöra att detta är mina ytterst privata iakttagelser och funderingar i ämnet. Det finns säkert en massa olika förklaringar till att det inte fungerar på det sätt som jag beskriver.

Annons:
jaerven
12/4/11, 11:16 PM
#35

#34

Jag börjar med att säga att det är mina privata iakttagelser och uppfattningar av andekontakt.

Om det fungerar för Terry på det sätt jag tror, d.v.s. att han huvudsakligen känner andarna, och inte hör dom, så skulle det förklara mycket. Att han säger att "anden vill säga till dig att…" låter mer naturligt än att säga "Det känns som om anden vill säga att…". Nu har jag aldrig träffat Terry själv, eller pratat med någon som frågat honom om hur han hör andar.

Varför anden inte ger mer konkreta exempel för att visa vem den är, det har irriterat mig också. Däremot tror jag inte att andarna är mottagliga för kommandon och tillsägelser i samma utsträckning som en del av er tror.

Nu står vi ju på olika sidor, och jag tror på andekontakt. Däremot kan jag varken säga bu eller bä om det aktuella klippet, eftersom jag varken träffat Terry, eller sett den oklippta versionen.

[Gesus]
12/5/11, 9:51 AM
#36

#32 Vad jag vet, så lämnar ett medium inte något budskap om man inte har bekräftat att man känner igen anden som som lämnar ett budskap.

Är det inte just det som Terry gör hela detta avsnitt? (klippet i #34)

#35 Varför anden inte ger mer konkreta exempel…

Varför anden inte ger konkreta exempel, är såklart för att öka möjligheterna för mediet att "få rätt". Det är alltid, han är INTE gammal, han är INTE lång (beror ju på vad man jämför med) osv istället för han ÄR kort tex, vilket minskar "spannet".

#35  … sett den oklippta versionen.

Klippet/avsnittet är inte "klippt" mer än lite borttaget ovidkommande snack med mamman och liknande, inget från sittningen! Om du nu menade att jag klippt det för att "vinkla" det. Jag vet såklart inte hur mycket produktionen klippt bort av Terrys missar innan?

#35 … att han huvudsakligen känner andarna, och inte hör dom, så skulle det förklara mycket.

Jag undrar hur man "känner", nya gardiner, lånat pengar och det med ölen t.ex..? Och sen INTE känner att det är hennes son osv

Terry säger hela tiden också att "han säger"..!

Här är ett klipp där Birkan förklarar precis hur det funkar, eller..!

Upp till toppen
Annons: