Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 799 ggr
Jane-Lyzell
2011-10-31 01:27

De blir lurade av siar-maffian

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13858878.ab 

De lovar att förvandla ditt liv: Pengar, kärlek och allt du kan önska.

Sierskorna och spåmännen kan se in i framtiden och bota dina dödliga sjukdomar.

Tusentals svenskar får deras blufferbjudanden i brev varje år. Allt du behöver göra är att betala. Och det rejält.

Aftonbladets granskning visar att de självutnämnda välgörarna i många fall bara är alias.

Bakom dem döljer sig ett internationellt nätverk av skojare som i dag blivit en jätteindustri.

Men polisen gör ingenting.

Deras verksamhet är nämligen inte olaglig.

Läs mer i länkenRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JereMina
2011-10-31 01:48
#1

Det var ingen rolig läsning alls Förvånad

chik
2011-10-31 07:02
#2

Jätte industri!! Ja det är det…Vi kan ju bara ta de som ringer, finns ju i många tidningar…""Det tycker jag är lura en människa….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[NeferNefer]
2011-10-31 07:38
#3

Trist och sorgligt, men finns det förtvivlade människor i behov av tröst så flockas de egoistiska, cyniska lurendrejarna som vädrar pengar. Det är vidrigt att utnyttja andras olycka för egen fördel!

Hellas
2011-10-31 09:06
#4

Fruktansvärt, det måste bli ett stopp på det här och om nu lagen inte kan göra någonting så tror jag ändå att om vi andra vågar prata om det öppet och sätta ner foten kommer det att höras.

Våga protestera Öppet, allt inom det Paranormala är inte Ljus och Kärlek.
Jag vet att det nu finns en grupp som inte håller med mig utan tycker att vi ska vara tysta men det får stå för dem.
De behöver inte läsa våra protester.

Tack Jane!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-10-31 13:35
#5

4 ja dags för upp till kampCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
2011-10-31 17:29
#6

Jaså, Marie Duvall är fortfarande i farten? Hon härjade ju som värst under slutet av 90-talet och början av 2000 talet. Helt otroligt!!!

Men - sedan är det ju så att tillfället gör tjuven. Och det borde ju finnas en slags spärr hos folk efter den första betalningen. Även om man är ledsen och villrådig så bör man ju ändå ta det största ansvaret själv.

Men det kanske är fråga om ett slags mentalt beroendeskap….

Annons:
Jane-Lyzell
2011-10-31 17:41
#7

6 ja denna kvinna i olika tappning och olika namn - en hel organisation bakom - jag drev detta för en massa år sedan så långt att jag fick Tv programmet Pluss att ta upp det i TV - efter att en av mina nära blev attakerad av desa hotelsebrev om hon inte gjorde som de sa eller betalade de de saRynkar på näsan

Fruktansvärt är det och just nu fuiggurerar andra - som hittar på historier om lidanden för barn och familjer som behöver pengar till sjukvård - organiserade personer som utnyjjar människans medlidande- fy fasen säger jag bara!!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
2011-10-31 17:47
#8

Jo det är fruktansvärt att det finns sådana samvetslösa människor som skor sig på andras elände. Jag lyckades "rädda" min kusin från Mme Duvall. Kusinen var väldigt nere och lättpåverkad precis då, och nämnde för mig att hon hade svarat på en annons från Mme Duvall. Hon hade löst ut ett brev på 500 kronor och var på väg att lösa ut nummer två för ännu mer pengar. Pengar som hon inte hade…….

Jane-Lyzell
2011-10-31 18:18
#9

8 ja urs o fy ock dessa skrämsler med om du inte gör si eller så kommer det gå illaFörvånad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2011-11-01 11:56
#10

Fruktansvärt att läsa, men jättebra att detta visas och pratas om. Tack, Jane! Om inte vi, som jobbar aktivt/är intresserade med mediumskap vågar reagera högt, vilka ska annars göra det!!?

Vi har tagit upp ämnen här förut och det har inte alltid varit så bekvämt att göra det, men otroligt viktigt!

Jag satt och tänkte tillbaka på tiden innan jag började mediumutbildningar mm. Vad visste jag då om mediumskap?
Inte mycket, kan jag säga nu. Jag skulle kunnat vara en av de som blir lurad av sekter och sånt här lurendrejeri som nämns i artikeln.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2011-11-01 13:10
#11

10 Ja vi måste våga säga ifrånKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-11-01 17:48
#12

Ja det är verkligen inte enbart Änglaprat och Kristalloljor som är tvivelaktiga.
Det behöver lyftas på locket lite här och där Skrikandes!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

sven-g
2011-11-01 21:42
#13

När pengar eller makt finns att ta, då skyr vissa inget medel. Det gäller i alla näringar.

Annons:
Hellas
2011-11-10 20:27
#14

Puffar den här tråden!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: