Annons:
Etikettandlighet
Läst 958 ggr
[kajmal--]
2011-10-28 13:11

guider

jag och många flera har tappat sina guider den senaste tiden. är det nåt som håller på att hända i andevärlden?

Annons:
Jane-Lyzell
2011-10-28 13:57
#1

Det tror jag inte - om ni inte har missbrukat dem - så är det nog kvar - det många misstolkar är när intoningen guider och sitt medium emellan blir ett så känns det som man är ensam - vilket är totlt tvärt om - man har lyckas stärka banden så man är ett medsin guideSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kajmal--]
2011-10-28 14:40
#2

kan kanske vara så, kan höra henne sporadiskt i bland.

Theleonora
2011-10-28 16:41
#3

Jane, hur missbrukar man sina guider? Eller hur undviker jag att missbruka dem? :)


Ghosthunter
2011-10-28 18:13
#4

Jag tror inte att det bara kanske är guider som vi har tappat. Jag har visserligen inte haft nån kontakt med nån guide……men jag märker att jag börjar tappar kontakter med "vanliga" andar på senaste tiden. Det går inte alls bra. Det samma är det med att läsa av bilder och med geometri.

Jag tror att vi är inne i en övergångsperiod till det som ska komma nu.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2011-10-28 18:14
#5

Kajmal - är det din fina kakadua på bilden?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal--]
2011-10-28 18:18
#6

ja den är snart 26 år har haft den sen den var två år. den har sett mycket spiruiellt liksom jag.

Annons:
Ghosthunter
2011-10-28 18:28
#7

Den är jättevacker och dom snappar nog upp mycket av det spirituella som du säger!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

yamher
2011-10-28 19:21
#8

verkligen en fin fågel!

Jag upplever tvärtom, ännu mer känslig för övernaturliga ljud..

Missbruka känns inte som rätt ord. oartig o elak får man ju absolut inte vara, utnyttjade bör de ju inte kunna bli, för då borde de ha sakt ifrån innan

annars ska de tåla en del. ganska mycket faktiskt.

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
2011-10-28 21:20
#9

Kajmal, min egna upplevelse genom åren är att jag har en Huvudguide, han finns alltid med mig även om han inte alltid är direkt inne i mitt känsligaste energifält.
Utöver det har jag guider som kommer och går beroende på vad det är jag gör eller i vilket skeende i livet jag är i,

Jag har en Healingguide som kommer när jag ger healing, jag har en inspirationsguide och jag har även en guide som förstärker då jag ska utöva mediumskapet.

Att vi sedan har upp och nedgångar i vår sensitivitet är helt i sin ordning och ingenting att oroa sig för.
Vid det här laget vet jag att då det är som mest händelselöst är de perioderna då utvecklingen sker som allra bäst och mest.

Vi behöver de här perioderna för att dels jorda oss, vara oss själva och för att vi andligt ska kunna växa.
Var inte oroad, de finns där men kanske inte visar sig på det sätt som du är van vid.

Själv har jag haft en paus i 1 år och jag mår inte dåligt för det.
Det viktiga är att jag är sann mot mig själv och inte börjar fabulerea.
just nu får jag stark spontan kontakt ibland och när det sker vet jag att jag måste leverera men jag jobbar inte aktivt eller mediterar för att få kontakt.

Missbruka, jag tror att man inte ska använda sina guiders välvilja i tid och otid, de försvinner inte men kanske backar en smula.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2011-10-29 09:34
#10

Hellas - jag är inne i en döperiod…..så då sker alltså (kanske) min utveckling som bäst och mest?Förvånad Vad bygger du den teorin på?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hellas
2011-10-29 09:54
#11

#10 Det är nog inte så mycket teori utan mer egen erfarenhet + så många andra som också upplever det på samma sätt.

Det är mer än en gång jag och andra personer ropat att "nu har de tagit min medialitet jag är totalt blank, det händer ingenting Obestämd".

Veckor eller kanske månader efte det öppnar det upp sig igen men alltid på ett annat sätt.
Det är tydligare, man kanske får arbeta med ett annat sinne osv.

Mina sinnen har många gånger skiftat i sensitivitet, ena peroiden hör jag, nästa ser jag och ibland har jag haft allt samtidigt.

Men det vi alla har haft gemensamt är att efter en lugn period så blir det mediala livet extremt hektiskt och man upptäcker att man tagit ett kliv frammåt.

Underbart exempel på det är vårt kanske mest kända svenska Transmedium, Agnes Röklander. Hon hade en paus på flera år (minns inte hur många).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2011-10-29 10:01
#12

Ps…Glömde, det viktigaste är att vara sann mot sig själv och även andra under dessa perioder och jag tror att det är här många brister.
De börjar fabulera, få panik och försöker hitta nya vägar genom att inte alltid vara sanningsenliga mot sina klienter.

Själv är jag i en viloperiod och för mig innebär det att jag ser till att inte ha några sittningar eller liknande.

Sedan får jag självfallet till mig spontan kontakt men jag tolkar dessa då som att när dessa kommer så är det även viktigt att jag verkligen ser till att förmedla dem.
Som jag gjorde till dig med Tanten på din bild, hom kom och skulle inte ha gjort det om det inte fanns en orsak till det (ni kommer på vem det är såsmåningom)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2011-10-29 10:11
#13

Det låter tryggt, för jag tror också att jag har tappat medialiteten och får nästan lätt panik. Då kanske jag kommer tillbaka med nya förmågor eller gåvor om jag har tur!Glad

Tack!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Hellas
2011-10-29 10:19
#14

#13 Precis, luta dig tillbaka för tillfället och låt saker bara få vara.
Kanske stötta andra nybörjare som är i början på sin resa för hur det än är, även om man har en tillfällig svacka så kan man ändå hjälpa andra frammåt med hjälp av de erfarenheter och goda råd man själv fått genom åren.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2011-10-29 10:23
#15

Ja, det är ju en bra idé…Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: