Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 8962 ggr
[Ambrosia]
10/27/11, 4:02 PM

Små små ljuspunkter/blixtrar energi.

När jag tittar ut genom fönstret ser jag alltid små små ljuspunkter/blixtrar  energi som snurrar hit och dit överallt. Är det nån som vet vad det är?

Kram från Ambrosia :)

Annons:
Hellas
10/27/11, 8:24 PM
#1

Japp, det ser jag med, har gjort så i hela mitt liv.
Jag var över 30 år när det gick upp för mig att alla inte såg detsamma som jag Skäms!

Jag döpte som liten det här till "Silverregn", men precis som du beskriver så far det både upp och ner lite hur som helst.

Jag ser det tydligast i avslappnat tillstånd då jag är fullständigt lugn utan stress.

Idag vet jag att det är energier från andevänner, änglar och guider.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
10/27/11, 8:31 PM
#2

Ungefär hur jag hade tänkt svara också, precis som Hellas….och för min del spelar det ingen roll vart jag befinner mig eller vilket tid på dygnet eller väderlek jag ser/upplever dem ändå.

Vackert är det, Silverrregn passar bra…Skrattande

Jane-Lyzell
10/27/11, 8:55 PM
#3

Samma här det är liksom med en :-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
10/27/11, 11:38 PM
#4

Aha…då kanske jag inte har fel på mina ögonFörvånad

Elpida
10/28/11, 10:13 AM
#5

Ser aldrig något silverregn,Obestämd lite "blixtar" någon gång då och då men det är så fort över att jag undrar varje gång om jag inbillat mig…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[NeferNefer]
10/28/11, 12:22 PM
#6

Hm, nu blir jag fundersam. Ser inte alla det?

Annons:
Hellas
10/28/11, 8:52 PM
#7

#6 Nej , alla gör ju liksom inte det Skäms

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Naiz
10/28/11, 9:16 PM
#8

Jag blev oxå nyfiken, jag trodde alla såg det?

Det är som prickar man inte kan fokusera på, utan dom flyttar sej om man försöker titta mitt på dom. Sen om jag håller blicken stilla så faller som sakta sakta neråt ibland.

Är det samma?

[Ambrosia]
10/29/11, 12:08 AM
#9

Hellas och alla andra: Tack för era svar. Ja det känns ju skönt att veta lite mer vad det är. Det är vackert och fint. Jag blir lung när jag ser dom. Det är helt otroligt, att de kan finnas så många. De är ju överallt och snurrar överallt.  Silverregn låter passande. :)

En till liten fråga bara , um *Ler*: Är det andevänner, andliga guider  etc. Eller är det possetiv energi som dom sänder ut?

Fint är det i allafall.

Kram från Ambrosia :)

Elpida
10/29/11, 10:00 AM
#10

Det har ju hänt någon gång, men då har jag trott att det är ungefär som när man ser färger när man blundar.. fast det blir som "silverpluttar"..

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ghosthunter
10/29/11, 10:30 AM
#11

Jag såg det i ett avsnitt av Ghosthunt på Zone Reality (inte att förväxlas med den amerikanska serien Ghosthunters)

Där såg man detta silverregn eller ljuspunkter…..såg lite ut som en myggsvärm…men det var ljuspunkterGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Playja
10/29/11, 8:43 PM
#12

Samma här…ser det jag kallar "kristallregn". Trodde som "Bybochka" #4 att det är fel på mina ögon *s*

JereMina
10/31/11, 12:51 AM
#13

Jag med ser detta Flört

Annons:
chik
10/31/11, 7:32 AM
#14

Ljus"" Men visst ser jag"" O jag har i bland bredvid mg i sängen o då vet jag vem det är……

Men!!! Jag kan se En röd stjärna" Är det Något eller ser jag fel i färg..

Blev lite konstigt.Men hoppas att någon förstår..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Ghosthunter
10/31/11, 8:26 AM
#15

Naturligtvis så är det bara jag som inte kan se detGråter

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Amandla
10/31/11, 11:23 AM
#16

Men Spökis, tänk på alla andra som läst tråden men inte skrivit! Jag ser inte heller något silverregn… (men några små ljuspunkter här och där)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Elpida
10/31/11, 1:31 PM
#17

Precis Spökis, jag ser inte heller silverregn.. bara någon småskvätt någon gång då och då…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Ghosthunter
10/31/11, 3:55 PM
#18

amandla och Elpida…..ja, men då har ni ju settSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kerstina-61
11/1/11, 12:04 PM
#19

Jag ser också dessa punkter som åker iväg,en efter en nedåt men det är bara när jag blundar.
Med öppna ögon har jag inte sett något sådant.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ghosthunter
11/1/11, 3:50 PM
#20

Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
tin-tin68
11/2/11, 2:52 PM
#21

Visst är det vackert!Glad

Jag såg detta första ggn nu i somras och har fortsatt se det då jag tittar ut eller är ute och kikar mot himlen. Visste inte heller vad det var.

Ghosthunter
11/2/11, 5:01 PM
#22

Jag brukar tända tomtebloss…..det kan alla se och det är vackertSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

tin-tin68
11/2/11, 6:50 PM
#23

#22 Skrattande Tomtebloss är också vackert.

LOLslashFREAK
11/2/11, 10:09 PM
#24

Men alltså.. Ser ni dem klart och tydligt? För om det är såna jag ser så är det halvt genomskinliga pluttar som flyttar sig när man försöker fokusera på dem. Jag ser inga blixtar dock. Jag har försökt förklara för många men ingen har fattat haha, så de senaste åren har jag försökt hålla dem för mig själv.

Jag ser dem bäst och oftast när jag blundar, men några gånger i veckan så ser jag dem även med öppna ögon. De är fina att se på, jag brukar försöka fånga dem med blicken och jaga dem med ögonen när jag har tråkigt.

Det där med att man ser olika färger när man blundar, är inte det något som ALLA ser? Eller är det bara vi 'udda' som har små färgglada lavalampor innanför ögonlocken? *fniss* Skrattande

Galenpanna

Jane-Lyzell
11/2/11, 10:17 PM
#25

24 nja inte pluttat kanske för mig utan typ 1 cm avlånga ljus - de flyttar inte på sig utan är milijoner av dem! vacker att skåda!

Kanske kan det ses som prickar med inte vet jag!

NEJ - alla ser inte färger när de blundar - långt ifrån allaFlört

Nog är vi lite udda alltCool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

LOLslashFREAK
11/2/11, 10:22 PM
#26

#25 Oj oj oj! Jag ser bara några enstaka och lite grumliga typ, fast jag har ju inte direkt övat på min öppenhet i sinnet och allt sånt där heller om man säger så. Det kanske har med det att göra.

Jag trodde att alla såg färger när man blundade, men okej, då vet jag det!

Galenpanna

[Ambrosia]
11/3/11, 11:36 AM
#27

Jag ser rätt små blixtrar ibland hemma eller på jobbet med. Har fått för mig att det är mina andliga gudier som vill göra mig uppmärksam på något. Eller på att de är med mig. Är det så? Eller vad har blixtrarna för innebörd?

Många frågor här. *FNISS*.

Kram från Ambrosia :)

Annons:
Jane-Lyzell
11/3/11, 11:42 AM
#28

27 Det är nog så AmbrosiaGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
11/3/11, 12:20 PM
#29

Även jag ser dessa prickar…

Jane-Lyzell
11/3/11, 3:08 PM
#30

29 så intresant - beskriv hur du ser dina ljusprickar då och vad du tror det ärFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

orsakverkan
11/3/11, 4:28 PM
#31

#30 De ser ut som små "celler" eller "orber" som flyter omkring framför mig. Jag kan till viss del styra dem genom ögonrörelser, men de rör sig samtidigt fritt.

Jag misstänker att de rör sig om småpartiklar i vätskan inne i  ögongloberna. Detta skulle förklara att de både är rörliga och reagerar på ögonrörelser.

Har även vid fåtalet tillfällen sett något som skulle kunna beskrivas som glitter eller gnistor framför ögonen. Men detta varade bara en kort stund till skillnad från "cellerna" som jag ser hela tiden.

orsakverkan
11/3/11, 4:55 PM
#32

Här finns att läsa om så kallades "floaters":

http://en.wikipedia.org/wiki/Floater

Hellas
11/3/11, 5:50 PM
#33

#31, 31, "Cellerna" ser jag med, men det är inte dessa jag menar utan det här är ngt. helt annat.
Men tack, nu fick jag namnet på de små geléklumparna Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

orsakverkan
11/3/11, 5:59 PM
#34

#33 Eventuellt kan dina fenomen bero på okulär migrän? www.mayoclinic.com/health/ocular-migraine/AN01681

Annons:
Ghosthunter
11/3/11, 6:27 PM
#35

Jag hittade det jag talade om i #11…….gå fram till 1:15 i klippet så ser ni en massa små prickar eller ljusklot.

Är det så ni ser det eller??Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal--]
11/3/11, 7:03 PM
#36

citat ur min bok……………….Upplevelse
Jag ligger i sängen och ser ut genom fönstret. Små, små prickar kommer då uppifrån och in genom fönstret och vidare ut genom rummet. Jag känner att någon eller någonting kommer in och ställer sig bredvid fönstret. De ljusa prickarna fortsätter att komma, det står ett vattenglas på byrån, jag ligger orörlig och betraktar det. Efter en lång stund känner jag att det är en högt uppsatt varelse. Han säger; Tack, och han och prickarna försvinner. Jag ligger kvar en stund och tänker på vad som hänt. Jag reser på mig och går ut i köket, tittar på klockan och inser att hela händelsen tagit tre timmar.

Hellas
11/3/11, 7:17 PM
#37

#34 Tack jag ska kika på det lite senare.

#35 "Mina" Silverflagor är ´mindre och fler i antal.
De i filmen ser mer ut som ljusklot, det jag ser är verkligen "glitter".

Som man kan se på vintern när det är jättekallt ute óch små kristaller far runt i luften (man ser dem i solsken).

Skillnaden är bara att det glitter jag ser kan komma precis när som helst.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[kajmal--]
11/3/11, 7:19 PM
#38

dessa ljusprickar är mikronesernas rymdskepp (beskrivna i min bok)   det finns svarta prickar ochså , men dessa är svårare att se..de ljusa och mörka för en ständig kamp mot varandra

Ghosthunter
11/3/11, 9:03 PM
#39

Kajmal - Rymdskepp?……i den storleken??Förvånad

Hellas - okay!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal--]
11/3/11, 9:52 PM
#40

mikroneserna finns i hela universum, deras skepp kan man se som ljusa eller svarta prickar

Hellas
11/3/11, 10:07 PM
#41

Jag är helt säker på att det jag ser inte är Rymdskepp Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[kajmal--]
11/3/11, 10:13 PM
#42

mikroneserna är så små att de är osynliga. men man kan se deras skepp. de kan även projektera sej själva som större synliga varelser/väsen

[kajmal--]
11/3/11, 10:25 PM
#43

de är från mikrovärldar. men är fruktansvärt teknisk avancerade. att de kan vara i vår och andra världar

Ghosthunter
11/4/11, 8:37 AM
#44

Det var intressant kajmal, jag har aldrig hört talas om dessa innan. Går det att kommunicera med dom?

Hellas - hur kan du vara säker på det?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
11/4/11, 9:49 AM
#45

# 8 det du menar är troligen sådant som alla har i ögonen, dvs rester av fostervatten , de syns precis så som du beskriver det.

Jag ser inte heller något silverregn, men jag har ibland små lyspunkter som flyger omkring hemma hos mig..som små lysande dammkorn, jag ser dem då det är mörkt i rummet.

detta silverregn kan också vara de partiklar som ständigt regnar ner på jorden från rymden..

migrän har absolut ingenting med detta fenomen att göra, eftersom migrän finns inne i ögonen/hjärnan..

U R us

[kajmal--]
11/4/11, 5:59 PM
#46

#44 ja det går kommunicera med dem, men det behövs träning för det…..det jag skriver gäller de ljus jag beskrivit…………har även sett lite större ljus. men det är andar, eller varelser som kommer med tidsflödet

Ghosthunter
11/4/11, 6:07 PM
#47

Kajmal - jag antar att de större ljusen som du ser är vad man brukar kalla för andeorber……det är en reflektion av deras själar.

Kan du själv kommunicera med mikroneserna?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[kajmal--]
11/4/11, 6:11 PM
#48

dessa ande ljus kommer ofta när någon döttt.de varelser som färdas med tidsflödet har liknande ljus när de anländer eller åker iväg sen när de har landat så att säga. tar de gestalt………………….ja ja kan prata med dem men det är flera år sedan de var här

Annons:
[andtic]
11/4/11, 7:27 PM
#49

hoppas att jag inte förstör erat vakra namn "silverregn" på erat fenomen. Men jag vet tyvärr vad det är. det är inget övernaturlingt utan ett tecken på ögats åldrande ni kan läsa mer här: http://www.medocular.se/ogonfakta/sjukdomar/glaskroppsavlossning/

Amandla
11/4/11, 7:36 PM
#50

# 49 Och jag protesterar bums! Jag var med om en bilolycka för ett år sen, fick hjärnskakning av smällen när bilen slog över på taket. Jag såg ljussken och blixtar nästan direkt efter, lika när jag tittade som när jag blundade. Först var de i alla möjliga färger, gradvis blev de svarta streck som rörde sig. Jag var till ögonläkare akut som förklarade precis. Det gick över efter några månader.

Jag kan säga att det är stor skillnad på de två tillstånden, eller vad jag nu ska kalla det. Det ovan satt i dygnet runt och kändes inte överhuvudtaget som det tråden handlar om. Inte heller handlar det om migrän, det har jag också och det finns inga som helst likheter eller samband.

Det som TS med flera beskriver är prickar, blixtar och ljussken som kommer och går, helt oberäkneligt. Ofta känner man en närvaro samtidigt. De går även att fånga på bild om man har tur, det gör det inte med glaskroppsavlossning eller migränblixtar…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ghosthunter
11/4/11, 9:42 PM
#51

andtic - vad säger du då om filmklippet i #35?…är det kameran som har åldrats där eller?Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Choklad
11/5/11, 10:31 AM
#52

# 49

men det gäller ju enbart äldre personer, det med glaskroppsavlossning..enligt tråden du refererar till.

Om man ska komma med fakta borde det ju vara liiite mer just..fakta på rätt ämne.

# 51

Hahaha ..ja, det är nog kameran som har glaskroppsafällning..det måste vara en gammal kamera Flört

Detta i tråden handlar omskeenden utanför kroppen..inte inuti (om jag har förstått det hela rätt?)

U R us

Ghosthunter
11/5/11, 10:48 AM
#53

Choklad - Ja fysiska fenomen…..Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hellas
11/5/11, 10:54 AM
#54

#49 andtic, jag har sett det här sedan jag var liten flicka så nej, det är det inte.

Dessutom, för min del får det gärna finnas naturliga förklaringar på det här.
Jag är inte speciellt upphetsad av att jag ser mitt Silverregn.
Jag har ju sett det sedan barnsben och har alltid tyckt det varit högst normalt.

En "naturlig" förklaring jag faktiskt skulle kunna ta till mig är det Chocklad skrev i inlägg #45, det kan handla om partiklar som regnar ner från rymden.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

mawilh
11/6/11, 7:43 AM
#55

kommer ihåg när jag var liten och skulle gå till sängs..Varje kväll såg jag som "såp bubblor"….olika stora…Kommer ihåg att jag alltid låg med ryggen in mot väggen och tittade ut i rummet,på dessa "bubblor"..Är det samma,eller e det något annat…?(vackert var det i allafall…)Flört

Annons:
Jane-Lyzell
11/6/11, 9:24 PM
#56

Ha ha ha ha microneser *asgarv' tack för det inte vista jag de kallades såSkrattande

31 Nej det är inte det jag menarGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Northbridge]
11/27/11, 11:50 AM
#57

Owh, då har jag vart med om det… Det ser ut som små prickar, ungefär som när man tittar mot solen och sen ner på något annat… Kan se det när jag fokuserar mot t.ex en lampa eller när jag bara sitter och stirrar avslappnat…

[kajmal--]
11/28/11, 9:17 AM
#58

#56… och vad har du för förklaring jane?

[kajmal--]
11/28/11, 9:26 AM
#59

det kan ocså vara dessa: de ser ut som ljusa och mörka prickar,  mest mörka. det är tider nu att de kommit upp till ytan igen:……jordens räddning elktroniska minnentidigare civilationer som hade högteknologi exempelvis annuki hade små mikroskopiska elektroniska minnen…när jorden skovlats och kärnvapenkrig härjat på jorden. lämnade dessa högteknologiska varelser jorden, tills den repat sig. men dessa mikroskobiska minnen överlevde i jord lagren , och kom upp till ytan och påbörjade restaueringen, dill dess härskare, och konstruörer kunde återvända och påbörja en ny civilations början på jorden. det finns otaliga exempel på vad man hittat i gruvor och minneraler. bland annat har hittats en skruv inbäddat i urberg. …..det är tre elektroniska minnen i den konstgjora kan man , kalla cellen, när jorden är svartbränd, kommer de upp till ytan och börjar reastueringen av planeten, och utvecklas under tiden. tills det går att återvända för levande varelser………..dessa så kallade mikroskopiska celler med elektronminnen, utvecklas så småningom till levande organismer och förändrar livsmiljön på den brända jorden……de är programerade att ta sej ur sina skal . och utvecklas i kontakt medluften utanför till flercelliga amöbor.flercelliga eller ska man kalla det små ägg, det luktar ve och fasa när de spricker, en blandning av ruttna ägg och metan, har fått vara med om en dylik"födelse"som en demostration…dessa ägg ligger i fjorton dar sen spricker de och sprider liv runt omkring sig på den brända jordendet har hänt ett par gånger i jordens historia, och snart kanske det är dags igen, som världen är uppbygd med kärnvapen. nya civilationer samma historia om igen.

Jane-Lyzell
11/28/11, 1:45 PM
#60

58Skrattande andar! och naturandar!(själar)

59 Vart har du fåt dessa uppgifter ifrån???

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kajmal--]
11/30/11, 9:36 AM
#61

#60 självupplevda!

Ghosthunter
11/30/11, 9:40 AM
#62

bra och rakt svar, kajmalGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Jane-Lyzell
11/30/11, 1:33 PM
#63

61 Misstänkte det! så då är det din egen tolkning inte många andras med?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[kajmal--]
11/30/11, 3:13 PM
#64

har inte läst nåt om just detta nån annanstans………men de flesta påståenden jag har brukar stämma. när det kommer fram till att andra har samma åsikter……mycket brukar komma fram på disclosure-projektet

Jane-Lyzell
11/30/11, 6:15 PM
#65

64 aha OkayFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: