Annons:
Etikettandlighet
Läst 770 ggr
Fdtr
10/20/11, 9:10 AM

Seriöst och rätt/fel

Har läst en hel del trådar de sista dagarna som i mångt och mycket handlar om samma saker - vad som är seriöst och vad som är "rätt" och/eller "fel".

Oavsett vad man har för inriktning eller åsikt så bidrar de här trådarna till att firågasätta och jag kan inte låta bli och undra om det inte finns ett större syfte.

Kan det vara så att det just nu är många som behöver läsa den här sortens diskussioner för att förstå att "allt" inte är "sanning"? Man måste ju inte vara medlem för att läsa.

Den sista tiden har jag fått upp ögonen för hur många människor runtomkring som inte verkar "rotade" eller vad jag skall kalla det. Helt "normala" människor med villa, vovve, volvo som är så vilsna inombords att de blir "beroende" av andra människor som skall ordna upp deras liv.

Och då har jag inte ens nämnt de unga människor jag stött på som är ofantligt vilsna och som på allvar verkar tro att de själva inte kan göra något åt någonting. Här verkar otåligheten överskugga allt annat och de går från en "quick-fix" till en annan utan att stanna och tänka/reagera emellan.

Är det bara jag som tycker det blivit fler vilsna själar de sista 2-3 månaderna eller är det bara jag som uppmärksammat det mer än jag gjort förut?

Kan det finnas ett högre syfte att så mycket ifrågasättande lyfts fram i ljuset just nu?

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Annons:
yamher
10/20/11, 9:24 AM
#1

jag är helt enig med dig om at dessa frågeställningar kommer inte av en slump, det finns en mening med det och personligen tror jag att något kommer hända.

Människor behöver någon som leder dem. Det låter fruktansvärt men tyvärr är vår världen ett levande bevis på det. Förhoppningsvis kommer de på andra sidan visa sig lite tydligare fram åt och förhoppningsvis kan vi som civilisation mogna och alla våra skyddande murar falla! Det finns så mycket tecken på det nu…

Alis volat propriis Oskyldig

Elpida
10/20/11, 9:58 AM
#2

Diskussioner är inte fel - i kärleksfullt ljus!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Hellas
10/20/11, 10:31 AM
#3

Kan bara hålla med och jag förstår inte varför det är så farligt att diskutera och ha olika inställning till olika saker.

Det handlar inte om en person som det nu verkar som att en hel del människor tolkar det som.

Man måste se till helheten, lite mer utanför sin egna lilla bubbla, kan man inte det kanske man ska avhålla sig från att delta i diskussioner.

Om jag är politiker och har en tro i det jag gör så kan jag ju inte dra ihop en mobb då andra människor inte har samma åsikt, det är HELT sjukt!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Fylgja
10/20/11, 4:52 PM
#4

#0
Väl talat! Eller skrivet rättare sagt.

Jag tror att folk har börjat försvara sina identiter snarare än sina trosatser och värdegrunder. Blir nog lätt så när man hela tiden måste försvara sig i den riktiga världen.

Här sitter vi ju alla i samma båt, även om vi inte tycker, tror eller känner likadant.

Mer diskussion! Det är så man lär sig nya saker, både om sig själv och andra. Det tycker jag är bra!
Jag har lärt mig massor av nya saker, och fått en massa nya idéer och tankar också.

[Lady-Oona]
10/20/11, 7:26 PM
#5

#0 Fdtr…jädrans bra inlägg och min själ säjer att du är 100% inne på rätt spår….

sven-g
10/20/11, 8:39 PM
#6

Att kunna se avarter i vad kallas medialitet är ju ett sätt att vara kritisk  till det vi håller på med.
Är det rätt, visst är det så, för när någon på ett bedrägligt sätt skor sig på andras god  trogenhet, måste vi som försöker på alla sätt att vara seriösa reagera, och detta oavsett om det är medium healers eller det nya det med änglar som är på tapeten.
Visst reagerar många av den gamla tron, lika som kritikerna på det som är nytt för dom.
Jag tex tror inte att de så kallade änglarna, enligt bibeln guds söner som skapades före jorden, skulle vara nån persons hjälpare.
Tror nog att många kan uppfatta dessa hjälpare som änglar, och det ser jag som en felaktig tolkning.
Och sedan allt som säljs som undermedel, sånt har alltid sålts till lättlurade personer. Det hjälpte inte förut under andra namn, och hjälper inte med de nya heller.
Allting går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt.
En gammal slagdänga som gäller än.

Annons:
Upp till toppen
Annons: