Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1934 ggr
[Gesus]
2011-10-17 11:17

Våra fem sinnen efter döden

Jag har hört rykten om att Jane saknat mig ;-] så här är jag…

Som jag skrivit innan är jag novis på detta men mycket intresserad och har massor av frågor. Här är ngt som jag undrar över t.ex.

Hur fungerar det efter döden med våra sinnen?

Jag kollar en del på Det okända, och där är ofta just en ande, nästan alltid en mormor/farmor som nästan alltid är vithårig och har glasögon ("och är bara där och tittar till").

Vad jag lärt mig i dessa program så har andar hörsel, lukt och syn bl.a.

Men, om man har dålig syn eller hörsel i livet har man då det fortfarande som ande?

Annons:
yamher
2011-10-17 12:50
#1

de visar sig som den de var för dig för att du ska förstå att det är just denne.

De har alla sinnen på andra sidan, och mer självklart än att vi har det här, för här har vi biologiska fel, antingen skapta fel eller skadade under livet.

Dina anhöriga, vänner eller andra som är nyfiken på dig eller bryr sig om dig kommer o hälsar på dig. En del är där ofta en del kanske bara en gång.

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-10-17 14:17
#2

Gesus hoppas du mår bättre nuTungan ute

Programmen som du hänvisar till  är ju då anden kommer tillbaka in i vår vibbration/fysiska atmosfär - vilket det gör med det sista minet de hadde som fysisk kropp!

Sen är det mediumet som plockar upp anden med sina sinnen och kan därför känna hur ande personen rent fysiskt mådde innan den klev över på andra sidan!

+ hur den luktade eller gillade för mat etc………Anden ger mediumet minnesbilder ifrån sitt eget liv som mediumet plockar upp med sina 6 sinnen.

Din ande är din ande inte din fysiska kropp - så det fysiska lämnas här (fysiska kroppen) och dina ande kliver in i sin andekropp- som inte har de fysiska problemen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Gesus]
2011-10-17 17:12
#3

Hej igen, ja tack Jane. Jag är OK jag har fått en ny höftled bara, det går lite fram och lite tillbaka men mest framåt så ingen fara (Gesus lever ;-). Medicin, rehab och lite vila bara… Allt i ordning själv också efter helgen?

#1 ja för jag undrar såklart då varför man har brillor "på andra sidan" och likadant, vilka  kläder man har som ande o.s.v.

Då kan det vara så att en "lumparkompis" till mig skulle visa sig i uniform för mig, men i tex "fotbollskläder" för en kompis till honom som han spelat fotboll med och i "jobbarkläder" för en jobbekompis?

yamher
2011-10-17 17:35
#4

behöver det inte vara. Hur skulle du få någon att minnas dig som du inte mött på länge, och som tvivlar på att det är du? De anspelar på minnen som du ska ha av dem o bevisa att de e verkliga, dvs överbevisa dig!

Hur skulle du uppleva din mormor tex, om hon har gått över om hon såg ut som en 18 åring eller saknade något som för dig är självklart?

För dem skulle det egentligen inte spela någon som helst roll hur de visade sig på så sätt, utan det handlar bara om dig, och att få dig att förstå att det är dem!

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-10-17 18:27
#5

3 det troliga är att din lumpar kompis skulle visa sig för dig i militärkläder så du skulle känna igen han:-)))

skönt du är på bättringFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

allhealing
2011-10-17 23:40
#6

Om tiden är linjär och det vi kallar universum är den plats vi lever på från vilket perspektiv observerar vår kropp denna verklighet? Det är vår vänstra hjärnhalva som uppfattar universum på detta sätt.

Om detta är sant, hur begränsad är vårt synsätt på livet?

Om detta sätt att observera sanningen på även är den modell vi använder oss av när vi vetenskapligt bevisar sanningen, hur begränsad är denna vetenskap? En vetenskap som helt och hållet bygger på enbart vänster hjärnhalvas förmåga att uppfatta det som vi kallar för verklighet.

Existerar det fler versioner av verkligheten när vi observerar den med andra delar av vår hjärna?

Är det logiskt att tro att även höger hjärnhalva har förmågan att observera det som sker från ett annat perspektiv äv den sanning vänster hjärnhalva uppfattar?

Om tid inte existerar när vi använder oss av ett annat perspektiv att observera verkligheten på. Existerar döden ens om tid inte existerar? Är döden ett begrepp vi förstår i vänster hjärnhalva eftersom vi även förstår begreppet liv där?

Om tid inte existerar från ett annat perspektiv, hur kan död eller liv existerar? Är det kanske så att allting inte är så enkelt som vi kanske vill tro att det är?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Annons:
[Gesus]
2011-10-19 10:49
#7

#1 "de visar sig som den de var för dig för att du ska förstå att det är just denne."

Det är det jag menar, en lumparkompis till mig, borde väl då visa sig i "uniform" för mig?

Men då säger du i #4 "behöver det inte vara. Hur skulle du få någon att minnas dig som du inte mött på länge, och som tvivlar på att det är du? De anspelar på minnen som du ska ha av dem o bevisa att de e verkliga, dvs överbevisa dig!"

Vet inte om jag missförstår dig, eller du mig. Jag skulle visa mig för tex mina lumparkompisar i uniform, och för mina jobbekompisar i jobbekläder osv. Det borde väl vara enklast

Så säger ju Jane också i #5

#4 "det handlar bara om dig, och att få dig att förstå att det är dem!"

Då kommer vi in på en annan fråga jag har. Varför säger anden inte bara vem den är, om dom som du säger (#4) ska överbevisa mig vem det är?

Jane-Lyzell
2011-10-19 11:21
#8

7 det gör dom nog med - säger sina namn adress telefonnr med mera - det beror på att mediumen är dåligt tränande, tyvärr!

duktiga medium klarar ta fram åtmindstonde för o efternamn - men det pågår en feghet i Sverige(utomlands med) att inte mediumen vågar ta fram namn , för rädslan säga felFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariafilipstad
2011-10-19 11:39
#9

Jane..

Du menar nu att alla som inte får fram för och efternamn är dåliga medium..

Jane-Lyzell
2011-10-19 12:18
#10

9  Nej det sa jag inte - jag sa det är dåligt tränande på att ta fram namn.Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariafilipstad
2011-10-19 12:35
#11

10.

Jo jag såg att det stod dåligt tränade..

men det står ochså att duktiga medium klarar åtminstonde att ta fram för och efternamn.. och det var detta jag tolkade ..

:)

Jane-Lyzell
2011-10-19 12:45
#12

11 ja , jo nog tycker jag ett duktigt medium ska plocka fram namn- vad är bevisen värda om inte ett namn kan stämma - vilken sanningshalt ligger då i resten!?

Men som sagt det behöver tränas på namn och det tar tid - det duktigaste medium jag mött har alla plockat fram både för o efternamn - kanske inte varige länk men många!Flört

som medium bör man träna på namn! anser jag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mariafilipstad
2011-10-19 13:02
#13

11.

jupp jag har mött medium som både fått fram namn.. men man har ju fått ju bevis som ingen mer jag vet..när jag varit på seans..

Som medium behöver man träna kan ja hålla med om men alla är ju inte stöpta i samma form och jobbar olika på olika sätt..med olika gåvor <3

ja vi tänker och tycker olika alla ..och det är väl härligt

Peace and Love

Annons:
Upp till toppen
Annons: