Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3743 ggr
Dreamer
2011-10-15 19:36

UKU, Sömnparalys och drömmar

Jag är med om så skumma händelser och skulle gärna vilja delge av dem och få erat perspektiv på dem.

I somras började jag känna nästan varje kväll när jag skulle sova - små steg - ungefär som en liten katt gick på mig. Alternativt som små tryck. Jag blev rädd och stördes av detta. Vissa nätter var det så mycket aktivitet att jag inte kunde sova.

Sen började jag uppleva s.k sömnparalyser. Och alltid med den otäcka känslan av att något var i rummet. Ibland känner jag hur sängen trycks ner, hör konstiga ljud som låter pulserande. Ibland tar någon/något i mig. Har hört att detta ska vara så kallade "hypnagoga hallucinationer.."

Men jag vet inte vad jag ska tro. I kombination med de små "trycken" som inträffar när jag är fullständigt vaken, började detta skrämma mig.

En natt var det extra jobbigt. Det gick på mig, jag vaknade i Sömnparalys upprepade gånger. Tillslut får jag nog, sätter mig upp ur sängen och säger SLUTA STÖR MIG!

Känner då omgående hur något tar tag i fotlederna och drar mig ur sängen. Jag minns hur rädd jag blev. Men plötsligt "stod" jag på andra sidan rummet och upptäckte att jag "åkt ur" kroppen.

Lika som jag upptäckte det for jag tillbaka med ett ryck i sängen. fullständigt vaken och skärrad. Men ändå fylld med ett lugn.

Jag var inte rädd mer den natten, och de slutade störa mig. Jag sa högt att jag orkar inget mer i natt..

Efter denna händelse besökte jag ett medium som påstod att jag var medial och väldigt öppen omedvetet. Hon påstod att de bara ville få kontakt med mig, för att jag skulle arbeta med dem.

Hon sa att det inte fanns något farligt, att jag inte behövde vara rädd. Men varför vaknar jag i paralysen och är livrädd? Varför känns det som något farligt/elakt?

Mediumet lärde mig ett sätt att stänga chakrana varje kväll. Jag besväras inte mer av stegen/trycken, men sömnparalyserna har ögat. Känns varje gång som att jag ska lämna kroppen och jag stretar i mot för jag blir rädd.

Häromnatten drömde jag en mardröm, en blodig kvinna full med sår och en behållare med blod över huvudet sade något som lät som "VICTIM MORTIM." Jag googlade och fick upp engelskan victim (offer) och istället för MORTIM fick jag MORTEM på latin (döden.)

Offer döden? kändes inte som att det var riktat till mig personligen. Men en ung kille från min hembygd dog i en olycka dygnet innan drömmen. Kvällen efter drömmen dog en kille i samma ålder i en annan olycka i min hembygd..

Vad ska jag tro om allt? Hur ska jag tackla sömnparalyserna?

Annons:
Dreamer
2011-10-15 20:46
#1

Ingen av er som läst som har något att säga?

Känner mig otroligt ensam..

Jag är bara 22 år, och mamma är jag också.

Behöver jag vara rädd? min son märker av "stegen och trycken" även han..

Snälla någon?

[Lady-Oona]
2011-10-15 23:19
#2

Hej,jag förstår din rädsla, det är ingen trevlig upplevelse och att sedan sova lungt är inte så lätt, jag har själv upplevt liknande för längesedan men inte nu längre.

Du verkar ändå veta en hel del och har kanske läst på lite och det är bra. Det du skriver om Sömnparalys och det hypnogogiska tillståndet är något som händer när hjärnan inte har somnat riktigt, en del av dig är medveten om vad som händer fast du borde sova.

Ibland kan medecin, mat, dryck, sovvanor, droger, alkohol, tobak, stress, oro och liknande påverka kroppens förmåga att verkligen slappna av. Jag vet inte hur det är i ditt liv men tänk på det i alla och se om det är något du borde ändra.

Om ett medium har sagt så till dig är det inte samma sak som att du måste utveckla den delen utav dig. Andevärlden tvingar oss inte till något alls och det är absolut inte säkert att det ens är andevärlden som vill något. Du är de som bestämmer vad du vill göra.

Vissa övningar kan vara bra, för att dra ner dig i ett lugnt och avslappnat tillstånd så att du kan sova och om du tycker att "stänga chakran" passar för dig så är det en bra idé om du inte tycker att det hjälper så kan du ju alltid visualisera hur du ligger tryggt ini i en bubbla och inget eller ingen skada dig och ingen kan komma in som du inte själv har bjudit in.

Din dröm är förmodligen ditt undermedvetande som berättar att du är "offer för din egen rädsla" så försök att inte lägga så stor vikt vid detta.

De stegen du upplever dig ha kan jag inte svara på men jag tror att det är olika nerver som gör sig påmind, banor som öppnas och stängs medan kroppen gör sig klar för vila. Och du blir spänd och orolig och det är fömodligen det som sonen kännar av.

Du behöver absolut inte vara rädd, det finns inget ont som vill dig illa…lägg nu din koncentration på att vara lugn och avslappnad så att du somnar in utan att vara spänd. Kanske att du skulle pröva något avslappnande te innan du lägger dig. Bra är det också att lära sig en lugn andningsövning så att du fyller din kropp med avslappnande syre och avspända muskler.

Ha det så gott och hoppas att något i  min ord kan hjälpa dig.

Oona

Hellas
2011-10-15 23:22
#3

#1 Hej vännen, jag måste läsa in det du skrivit lite mer känner jag för att kunna ge dig ett klokt svar.
Men en spontan sak vill jag ändå dela med mig av, vi är alltid rädda för det som vi inte riktigt kan hantera, ha kontroll på eller förstår.

När började dessa händelser, alldeles nyligen eller har det hållit på länge?

Händer det någonting speciellt i ditt liv just nu eller är någonting på gång, det kan vara både positiva eller mindre roliga saker?
Känner du stor oro över någonting?

Varför jag frågar är för att väldigt ofta kan man få besök från vära nära och kära i samband med att vi har mycket omkring oss, de vill stötta och hjälpa oss.

Jag kan inte svara på kombinationen av UKU upplevelse, jag har själv aldrig kommit så långt utan jag har vaknat innan jag tagit mig ut.

Du behöver inte vara rädd men det är någon som vill någonting, det är därför de kommer, försök att i ditt huvud fråga vem det är och vad denne vill.
Lita på din första tanke eller bild du får till dig.

Be även att din besökare lugnar ner sig, berätta att du nu har märkt av att hon finns med dig och att hon inte behöver rumstera så mycket.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Dreamer
2011-10-23 20:50
#4

…"De stegen du upplever dig ha kan jag inte svara på men jag tror att det är olika nerver som gör sig påmind, banor som öppnas och stängs medan kroppen gör sig klar för vila. Och du blir spänd och orolig och det är fömodligen det som sonen kännar av.

Du behöver absolut inte vara rädd, det finns inget ont som vill dig illa...lägg nu din koncentration på att vara lugn och avslappnad så att du somnar in utan att vara spänd. Kanske att du skulle pröva något avslappnande te innan du lägger dig. Bra är det också att lära sig en lugn andningsövning så att du fyller din kropp med avslappnande syre och avspända muskler."

Lady-Oona: Tack så mycket för ditt svar. Jag känner att du verkligen bryr dig.

Däremot måste jag säga att jag är bombsäker på att det inte är fysiska orsaker. Det är inget diffust eller subtil "känsla" utan jag känner verkligen att något är där. Så för att kunna få rätt hjälp vill jag utgå från attdet jag upplever som sant - att något är där.

Emellertid förstår jag vad du pratar om, men jag har lärt mig skillnaden och det är så påtagligt.

Jag förstår också att du utgår ifrån vad du vet och du har säkert kunskap inom detta. Men själv har jag svårt att bara se att allt är gott från andevärlden. Liksom det finns "onda" och "goda" människor på jorden, tror jag åtminstone att det finns mindre goda väsen, negativa energier.

Hellas: Det började för ungefär ett år sedan, men har trappats upp. Från början var det diffust och jag var aldrig rädd. Nu är det så tydligt att det skrämmer mig.

Jag har bett dem lugna ner sig, jag visualiserar skyddande bubblor och stänger chakran, ibland funkar det, ibland spelar det ingen roll.

Jag upplever detta som hotfullt, fast inte i någon allvarligare betydelse. Ju mer rädd jag blir, ju mer händer. Så jag måste ha kontroll över mina känslor..

För ett år sedan gick jag igenom en kris och fick därefter insikter om saker och ting. Har fått höra att jag håller på att "vakna upp." Kan det vara därför?

Hursomhelst, tack så mycket för era svar..

Upp till toppen
Annons: