Annons:
Etikettguider
Läst 4040 ggr
Hellas
2011-10-15 10:02

Invasion på Änglar!

Ja för visst har det gott inflation på utnyttjandet av änglar, mästare och Guider. Men VART finns bevis på alla "visa" ord som kommer?

Nu ska jag sticka ut hakan, det här forumet är inte bara till för att köpa allt paranormalt som kommer i vår väg utan vi måste även våga att ifrågasätta.

Och till Er som nu inte håller med:
Nej, jag är inte avundsjuk
Nej, jag är inte rädd för konkurens
Nej, jag gör inte personliga påhopp utan ifrågarsätter hela Ängla Buissnisen som idag finns på marknaden.

Jag är innerligt trött på Änglaprat, Änglaorakel, ÄnglaHealing, Änglaoljor, Änglapiller osv…..

Jag är trött på att läsa om att "Jag sprider ju bara kärlek" inte kan det vara fel……
Nej det är inte fel och kan inte vara fel att sprida kärlek men menar Du då att vi som inte har en Gudomlig kontakt med Änglar inte kan sprida vår kärlek??

Jag är så less på att Gurus, i Sverige, idag, utnyttjar Änglar, Guider och Mästare för egen vinnings skull.
Jag ser hjärntvättade människor som tror på ALLT och som i var och varannat ord hänvisar till Michael, Rafael eller andra Ärkeänglar….

Det finns folk som tar betalt för att "prata" med en ängel och på så sätt komponera örtteér som klienterna ska må bra av.
Några av dessa teer har visat sig vara fullkomligt livsfarliga.

Jag skäms över att människor luras till att ha en "Ängla Reading" på 10 minuter för 200:-.
Änglar, Guider och Mästare gråter där de idag är för det var inte så här det var tänkt att vara…….

Jag skulle vara skiträdd om min dotter hamnade i dessa sällskap.
Inte undra på att Skeptiker far fram som de gör, finns det ingen grupp för Skeptiska Paranormalt troende!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[NeferNefer]
2011-10-15 12:46
#1

Det går mode i allt, och det som för stunden är populärt finns det alltid folk som ska profitera på genom att lura folk som behöver hjälp och stöd och vill betala för det. Jag är själv lite förvånad över denna änglahajp, för för bara ett par år sen hörde jag inget alls om änglar, utom från kristna.

I alla fall har jag själv en uppsättning ärkeängelkort, men dem använder jag precis som mina andra kort (tarot, runor etc). De funkar bra för mig. Men lika lite som jag använder mina andra metoder för att ta oskäligt mycket betalt av folk som söker råd, lika lite skulle det falla mig in att använda mig av dessa kort för att luras och bedraga folk med. Jag tror dessutom på karma, så enligt mitt sätt att se det kommer de som utnyttjar andra och tar makt över dem att råka ut för samma sak längre fram. För eller senare inser de hur fel de handlar.

yamher
2011-10-15 13:13
#2

jag ogillar också denna idoldyrkan av änglar och ärkeänglar! För det stämmer inte med verkligheten. Vad tragiskt om dessa skulle behöva springa hitan o ditan för att människor ropar på dem istället för att vara där de verkligen behövs (o ja jag vet att de kan vara på flera platser samtidigt).

Dessutom tycker jag det är oerhört fult när de hänvisar till att våra anöriga inte kan vara våra skyddsänglar utan hävdar att de inte håller det måttet utan en ängel följer oss.

Det finns inget som kan kännas så tryggt som att veta att det finns där någon som älskar än, som bryr sig och är nyfiken på dig. Även att det är så att det finns änglar så är man inte för mer på något sätt, oftast handlar det om det där lilla extra stödet under kriser och trauman eller att man jobbar som medium och behöver lite extra skydd. Jag är stolt att min farfar är en av mina skyddsänglar!Det har gett mig tröst hela mitt liv.

men jag tror faktiskt att det kommer hända något här men jag vet inte vad :)

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
2011-10-15 14:05
#3

#1 Ja visst går det mode i detta och det är otroligt oroväckande att vissa är direkt farliga, speciellt de som rekomenderar örter till folk, örter som är giftiga.
Jag blir rädd för sektliknande beteenden där det enda männsikor pratar och hänvisar till är Ärkeänglar.
Ett typiskt drag är även att så fort någon ifrågasätter eller inte håller med så anser de sig vara påhoppade, missförstådda och dessutom att det egentligen bara är avundsjuka människor som inte unnar dessa grupper lycka.

Jag funderar över, vilka kriterier finns det för att nägon ska räknas som hjärntvätttad?

Att man sedan har fina Ängla statyer eller Änglakort eller kanske inombords ibland "pratar" med en ängel är en helt annan sak.

#2 Yamaher, jättebra inläggg, jag håller med dig i det du skriver.

Betänk bara de Titlar som olika människor idag tillskansat sig:

Änglaorakel, ÄnglaHealer……
Ser de sig själva som änglar?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[NeferNefer]
2011-10-15 14:11
#4

#3: Ja, och det farligaste av allt är när en del påstår sig vara särskilt utvalda för att kommunicera med änglar (eller vad som för tillfället är poppis) och framföra deras budskap. Den enda gurun jag erkänner, det är mig själv! Och mitt guruskap gäller bara för mig, inte för andra, eftersom bara jag lever mitt liv. Däremot kan jag ju ta hjälp av andra ibland, för det händer att jag står i vägen för mig själv och inte ser klart. Men jag sväljer inte vad som helst, allt måste kännas rätt.

Dessutom, vad gäller "orakel" (vare sig det står "ängla-" framför eller "i Delfi" efter), så tror jag inte det är något som man kan bestämma själv att man är. Hur mycket man än påstår att tusen ärkeänglar paraderat framför en med brinnande buskar och korsfästa jultomtar i högsta hugg och utnämnt en till deras enda sändebud. Ja, eller hur det nu går till.

Själv är bästa guru. Tänk alltid själv!

Jane-Lyzell
2011-10-15 14:32
#5

Bra tråd hinner inte svara så utförligt nu - då jag har lunchrast nu- men Det känns som botten nu är nådd för mig som medium - någon stans måste man säga ifrån i all denna missmashTungan ute

När ska människor förtå _ det finns inga genvägar i medial utveckling - det är hårt arbete och särskilt om man ska arbeta med männikor och ge råd , sittnignar , healing etc

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2011-10-15 14:53
#6

#5 Mycket klokt. Alla verkar leta efter den snabbaste lösningen, ingen vill jobba för resultatet. Jag slår vad om att snart säljs det mediumpiller. Svälj det här och du kan genast börja kommunicera med änglar och andar! Fast du får förstås köpa nya piller varje vecka av försäljaren (annars blir det ju inte mycket till profit).

Annons:
Hellas
2011-10-15 15:05
#7

#6 Jag tror det finns oljor eller droppar redan idag som gör att man enklare får kontakt med både änglar och andra väsen…..skitdyrt är det med Skrikandes

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[kvasthilda1972]
2011-10-15 19:49
#8

hmm jag använder inga oljor och har aldrig hört talas om änglateer..

Ljus och kärlek till er alla!

sven-g
2011-10-16 10:46
#9

Nyss var det indianer nu änglar, det går mode i att finna nya vägar att blåsa folk på pengar.
Såg något om rengdroppar med, en gammal slagdänga hette allt går att sälja med mördande reklam, kom och köp konserverad gröt

Hellas
2011-10-16 11:05
#10

#8 Kvasthilda, Du har en poäng, självklart ska man inte dra alla över en kam men faktum är att det finns alldeles för mycket skräp idag och tyvärr gör det att de som vill verka på ett ärligt sätt får en skugga över sig då så många andra är rent ut sagt rena rama bluffen!

Det här är inte enbart ett problem inom Området Änglaprateri utan vi har åtskilliga gånger även tagit upp problem som finns inom Spiritualismen.

Men vågar vi själva inte rensa i röran och se de problem som finns tycker jag att man har ett stort problem.

Att som medmänniska bara stå och se på utan att göra någonting, när andra så kallade Ljusbärare skrämmer sköra människor och i vissa fall är rent ut sagt farliga är INTE ok.

Sticka huvudet i sanden är inte speciellt smickrande!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2011-10-16 11:15
#11

Sedan tycker jag att vi måste försöka börja med att arbeta bättre med att kunna bevisa det vi säger, speciellt då det kommer till att det börjar kosta pengar.

Att prata om att man har kontakt med Ärkeängel (xxx)el men inte kan bevisa att det faktiskt är på det sättet känns som riktigt otydligt enligt mitt sätt att se på det hela.

Det är svårt nog idag att kunna ge bevis på att man verkligen får information från den ande man säger sig ha kontakt med.
Kan handla om en mormor eller dotter som har gått över!

Hur ska man då kunna bevisa att det som kommer från Änglapratare verkligen kommer från en Ängel och inte från Oraklet själv?

Jag skulle LÄTT, imorgon, kunna starta en hemsida, döpa den till någonting gudomligt och sedan börja kanalisera och skriva en massa strunt som kommer ifrån min egna ande.
Det är bara att orera på!

Jag säger inte att alla Änglapratare inte har rätt, det kan mycket väl vara så att de faktiskt pratar med en Ärkeängel men………återigen, hur vet jag att det verkligen är så.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
2011-10-16 17:10
#12

Hellas…vilket bra inlägg….jag håller med dig till fullo. Det går att starta preics vad som helst idag och dra med sig aningslösa människor som dyrt får betala med bl.a pengar.

Ett annat område som det är lätt att "luras" med att begreppet Tidigae liv, vem som helst som har en god talarförmåga, lite historiakännedom kan bara babbla på och inten kan kolla om det är rätt eller fel. Det är en utav de enklaste sätter inom det "andliga" att tjäna pengar.

Även healing går alldeles utmärkt att bluffa i, vem som helst kan gå ut på Youtube och kolla hur olika healers rör sig, hur de lägger händerna på osv osv och genast lägga upp en hemsida och börja boka tider. Det kommer absolut en massa människor dit som vill ha hjälp , ett sista halmstrå att hålla i när man är sjuk, Om den som kallar sig healer verkligen är det kan ingen kolla, och om det inte blir något resultat av healing ja då läggs orsaken på den hjälpsökande, usch så känslokallt.

Jag tycker att det är viktigt att verkligen ställa krav på ett medium…vilken sorts medium det än är och också varna ifall vi vet att ett medium har gjort något som skadar en annan person.

Änglari all ära…men är man lite påläst så vet man att änglar i alla tider inte alltid har betraktas som kärleksfulla och allvisa…utan ibland tvärtom, visst det kan ju komma nya sorters änlgar men är tveksam till detta då änlgar är änglar och de har funnits i eoner av tid.

Upp till kamp, ett viktigt citat som även kan gälla "det andliga"

Jane-Lyzell
2011-10-16 17:49
#13

Upp till kamp tycker jag är en bra slogan och nån gång får det vara nog med dummheter i den mediala branchen!

Änglar , guider , mästare o likande orakel - har inga behov att synas eller hålla kurser - det är Människans behov att höja sig själv!Tungan ute igenom dem………

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
sven-g
2011-10-16 19:56
#14

När jag ser detta med att sk änglar talar om, då tänker jag på en moster jag hade hon brukade säga ----- sa så. Den mannen var enfaldigt dum snäll, han brukade aldrig ha någon åsikt (sosse politiker)
Det var hennes egna åsikter hon sa, gömde sig bakom att det var mannens.
På detta sätt tror jag det ofta är när någon säger sig ha hört nått högre väsen sagt något, eller visat något.

yamher
2011-10-16 20:11
#15

alla är inte falska, men det finns många som hävdar att de har kontakt men som inte har det, och en del som har kontakt men förvrider o förvränger det som de vill höra det :) Hela registret finns, och det inkluderar också avundsjuka mediala.

Alis volat propriis Oskyldig

[Lady-Oona]
2011-10-16 22:49
#16

#15…ha ha ha känner mig inte ett dugg träffad…ang, avundsjukan, jag VET hur det är att gå igenom en utbildning, jag vet hur de känns att tvivla, stötas och blötas av andevärlden, lärare, cirkelledare, kollegor, seansdeltagre, privata sittningar, massmedia, TV, radio, tidningar, familj, släkt, vännbli ifrågasatt i all oändlighet…så någon avund mot någon annan har jag inte, de kan gott kämpa på för att lära mera….för idag är det många som inte har mycket att erbjuda…så nu var det sagt.

yamher
2011-10-17 07:54
#17

det var inte meningen att någon på detta forumet skulle känna sig träffade. Det jag syftade på att det finns hela spektrat. Några har möten, andra förvrider sina möten, några är avundsjuka o önskar de har möten, och en del skulle inte för allti världen vilja ha det heller (o resterande som jag inte nämnt)

;)16

Alis volat propriis Oskyldig

[Lady-Oona]
2011-10-17 10:09
#18

Min reflektion var allmän…egentligen…ditt inlägg #17 fick mig bara att tänka…Skrattande

yamher
2011-10-17 10:18
#19

;)

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-10-19 16:09
#20

När ska människor förtå _ det finns inga genvägar i medial utveckling - det är hårt arbete och särskilt om man ska arbeta med männikor och ge råd , sittnignar , healing etc

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
yamher
2011-10-19 18:47
#21

Jane, det finns autodidakta också, överallt, inom alla yrken, sporter och även medialitet också! man kan inte bara lära sig att b li medial heller man måste ha gåva, o den varierar!

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-10-19 18:51
#22

vad betyder autodidakta ???

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amandla
2011-10-19 19:00
#23

# 22 Autodidakt = självlärd, att man har kunskapen med sig från början, man behöver inte träna in den. Ungefär som barn som kan spela piano utan träning.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jane-Lyzell
2011-10-19 19:02
#24

23 tackGlad men alla medium är ju det - födda med gåvan - det behöver en då finputtsas lika väl som ett barn som föds med gåva behöver träna!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amandla
2011-10-19 19:04
#25

Vi kanske kan förenkla det med att vissa har det lätt för sig medans andra måste träna betydligt hårdare för att komma någon vart?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jane-Lyzell
2011-10-19 19:05
#26

25 beror på vad man menarFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2011-10-19 19:17
#27

alla är väll inte dirket "född" med gåvan. Om vissa får möjlighet att se efter en olycka, en operation, eller att det öppnar sig bara så är ju egentligen inte gåvan där sedan man är nyfödd. Det handlar om när de också anser att man är mogen.

Dessutom håller jag fortfarande vid det jag skrev. Det finns medium som är autodidakta. Vissa behöver alla dessa kurser, arbetar hårt, möter många människor. Andra har det "oförskämt" bra och klarar av att gå ur sin kropp utan att bli lärd, kan kontrollera detta, ser tydligt, har det i sig att möta både det ena och det andra osv.

Det går inte att generalisera att det är antingen det ena eller andra.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Jane-Lyzell
2011-10-19 19:40
#28

27 jo enligt mig är alla födda med gåvan oavsett när den blir medvetenGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-10-19 19:42
#29

Alla har olika förutsättningar, så sant men om man lyfter på locket och de som inte gått kurser så har de ändå ofta en mentor i närheten, kanske mediumskapet finns inom familjen eller så har de en annan typ av nätverk.
Jag har aldrig hört talas om någon som bara kliver ut ur garderoben och börjar arbeta som medium….fast jag kan ha fel.

Dessutom tror jag att mediumskapet är medfött oavsett om det vaknar till liv på grund av en nära döden upplevelse eller om man pratar med andevärlden redan som liten.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
2011-10-19 20:14
#30

ni missförstod mig, men sak samma.

Med mentor kan man också mena olika, man kan ha olika uppgifter. Det är väll ingen som är full lärd, det diskuterade vi inte heller.

Jag har träffat några styckna som faktiskt behärskar både det ena o det andra på oerhört kort tid, utan dessa mänskligt påfunna kurser. Betyder inte att de kan ha förstått en hel del innan de blev mediala heller. Det finns många olika mediala, hur den mediala gåvan har kommit osv.

Det betyder inte heller att jobba som ett medium är det främsta man kan göra, om jag får knyta "medium" till att man startar en firma, bedriver kursgård, hjälper folk dagarna i ända med att träffa sin döda mormor eller varför deras maka/make stack eller kanske tom är med i tv. Alla har kanske inte den åsikten. det finns olika sätt att hjälpa människor, mänskligheten osv. i oändligheten

MEN för de allra flesta krävs det oerhört mycket träning o tid för att behärska det. Medan andra inte är ett dyft intresserade o ser det som ett straff, en plåga…

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-10-19 20:17
#31

30 här är vi helt eniga -Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-10-19 21:19
#32

#30 *Gilla*

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
2011-10-19 21:20
#33

kanon, vad roligt!!Glad

Alis volat propriis Oskyldig

Soffe
2011-10-25 21:49
#34

Som #4 skrev: Ja, och det farligaste av allt är när en del påstår sig vara särskilt utvalda för att kommunicera med änglar.

Är det inte lite så när det gäller mediumyrket oxå? Den uppfattningen har jag. Att det finns medium oxå som ser sig som speciellt utvalda att vara en länk till andevärlden. Det är väl ett val man gör att gå den vägen att bli medium om man känner att det är rätt väg osv.

Men det kanske inte är samma sak som med änglar?

Annons:
Jane-Lyzell
2011-10-25 22:17
#35

34 självklart gäller det för medium med som går ut med vad deras Guider säger som ultimata sanningar! finns massor att granska inte bara Änglasnack igenom  Änglapratare eller vad vi ska kalla dem!Obestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2011-10-25 22:29
#36

# 34, nja jag tycker att det är lite skillnad när en person säjer te.x att han/hon är den enda personen som fått lov att kanalisera just den ängel och att det är det är en ny energi som ingen annan kan förmedla…vilket många änglakomunikatörer gör.

Ett medium ställer sig till förfogande för hela andevärlden och säjer inte att hon/han är den enda som får lov att ge budskap från just andevärlden eller en speciellt utvald ande…

Men som Jane säjer så finns det naturligtvis medium som höjer sig över resten av alla andra medium men det är återigen en annan sak.

Ha en fin kväll, Oona

Kerstina-61
2011-10-26 00:19
#37

#34 Finns säkert mycket annat att granska, än dessa änglakommunikatörer…eller vad det heter…Men jag skulle vara väldigt kritisk om någon säger sig kunna prata med ängeln den och den…då jag inte kan ge feedback. Hur ska jag verkliugen kunna veta att det ÄR en ängel man kanaliserar med?

När jag som medium kanaliserar så ger jag ju inget budskap förrän min länk är igenkänd. Och för den ska bli igenkänd så bör jag ju kunna beskriva  min länk osv. Hur gör man med änglakanalisering?
- Har en ängel med mig…den är vit med stora vingar…ser snäll ut… Obestämd
-ja, det känner jag igen!
-Då ska du få ett budskap!

Vill säga att jag TROR på änglar och tycker de är underbart vackra, men förstår inte riktigt ….att man ska betala stora summor för att få en änglareading eller en änglastyling…
Förstår att det räcker med en helg för att utbilda dessa änglahealer mm. då vilken som helst kan klara av det, då det verkar som det inte krävs något, merän att man får lära sig hur man ska ta betalt!

Jag skulle själv vara MYCKET skeptisk att gå en utbildning på 2-3 dagar och på så kort tid bli certifieard.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

sven-g
2011-10-26 00:24
#38

Andevärden är inte till salu, och ingen äger den, små glimtar kan upplevas av oss levande. Men att äga ensam rätt, att påstå detta är försök att bilda en sekt. Få flera anhängare som tror att någon är utvald, se denne som gudomlig.

Maian
2011-10-26 19:11
#39

#38 sven-g, jag väntar med spänning på sin fortsättning, eller…

Tar mig friheten att haka på/utveckla ditt resonemang, ok Skrattande?

Det finns, enligt mig, ingen som har patent på eller har den gudomliga/allvetande visheten eller svaren på våra frågor, vare sig man kallas sig änglaorakel, medium, shaman, guru what ever.

Att föra frågande, ledsna, rädda människor bakom ljuset med sin "titel" är förskräckligt, att profitera på dem är uselt och skamligt!!

Som sagts tidigare i tråden, så hur ska mottagaren kunna veta att det personen lämnar budskap om, är sant. Tycker att du, Kerstin,  har en härlig poäng i ditt inlägg.

Nu har jag inte kommit så långt i min mediala utveckling att jag kan leverera klockrena budskap och det viktigaste av allt att få länken bekräftad. Men som Jane och ni andra så bra skrivit, är att det gäller att träna, träna och åter träna. Detta gäller oavsett om jag vet att jag har haft förmågan redan som lite och valt att stänga in den med metertjocka cementmurar och på det hällt asfalt Flört.

Vi får inte glömma bort att saker och ting kan ses från olika perspektiv, med det menas inte att änglarna har företräde för deras ovan perspektiv.

Att säga att man besitter den enda och enkla sanningen är att besitta hybris. Eller varför inte en oerhört dålig självkänsla och för att överskugga den levererar man "sanninga" som är svåra att "bevisa". Förresten spelar det någon roll för "leverantören" vem som kommer med budskapet??

Hahaha, fick svaret på en gång: Det dunsade och brakade till av bara tusan utanför fönstret, precis när jag hade skrivit klart. Ibland är andevärlden på hugetSkrattande.

Vad vill jag ha sagt med allt detta?? Flitigt öva gör dig så klok att du inser din egen "litenhet" och okunskap. Du böjer ödmjukt din nacke för mer kunskap till andras nytta.

Eller….

Maian
2011-10-26 19:13
#40

Glömde att säga: Hellas du rockar fett!!

I löv dina inlägg, du rör om i grytan, go for it!!

Jane-Lyzell
2011-10-26 19:19
#41

40 Maian du rockar fett medFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
2011-10-26 19:25
#42

#40 *Fniss* Tack!

För övrigt:

Andligt arbete är inte att åka på en Räkmacka och tro att bara man sitter i Violetta flammor och sprider lite ljus energi så är man i hamn.
Det krävs betydligt mer, en sak är att våga ta ställning och agera inför orättvisor, lurendrejeri och annat fuffens.

Visst är det knäppt att de människor som faktiskt vågar stå upp och säga nej tack till allt vad lurendrejeri och fiffel heter får så mycket motstånd.

Jag har tänkt på Jesus fast jag inte är religös.
Tänk när han kommer till sin Faders hus och blir rasande över alla köpmän som endast har en tanke i huvudet, att tjäna pengar och luras (jag kan inte storyn).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-10-26 19:28
#43

42 Japp- "släng ut månglarna i templen"Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2011-10-26 19:29
#44

han kom ju tillbaka bara för att visa att han kunde…

Det är så mycket om och men runt allt, många som faktiskt skulle kunna ha potensial att se mer o förstå mer om de bara var mer "öppna" o inte bara ser det utifrån ett sätt. Lite "open-minded".

Alis volat propriis Oskyldig

chik
2011-10-27 09:26
#45

Hella Ditt inlägg 42..För mig är det Klock rent….Bra skrivit..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Soffe
2011-11-03 16:38
#46

Tack för era kloka svar :-) Då vet jag mer hur det ligger till sas :-)

sven-g
2011-11-03 21:39
#47

Jag skriver detta igen.
Jag tror att vi kan uppleva det som vissa kallar Änglar på olika sätt och har olika namn på samma sak. Tror nog att guid eller hjälpare kan ses som änglar, vi ser nog detta på det sätt vi vill se det.
Men har full förståelse att det inte går att marknadsföra  min guids skönhets medel.

Jane-Lyzell
2011-11-08 16:02
#48

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2011-11-08 16:21
#49

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-11-08 19:38
#50

#49 Hehe…ja ska jag vara självkritisk så visst håller jag med till viss del, det är dubbelmoral.
Ur ett logiskt och vetenskapligt perspektiv måste man vara konsekvent.

Men ärligt, letar man lite i gömmorna så har jag nog kritiserat Medium mer än vad jag har kritiserat Änglaprateri.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-11-08 19:59
#51

50 ha ha ha ja samma här:-)))Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-11-08 20:35
#52

Tycker det är synd bara att skribenten inte skriver sina personliga antaganden om mig som person här istället, det finne en del antaganden som inte känns riktigt korrekta. Kanske blev det en dålig intuitionsövning där Flört.

Vet inte om jag har skrivit instruktioner och jag tror inte att jag fått frågan om jag tycker det är ok med medium som sysslar med Hot/cold reading Obestämd!
jag tror faktiskt att jag alltid har visat en öppen motvilja till det.
Jag hoppas i alla fall det och skulle jag någon gång ha försvarat dessa så står jag inte för det idag.

Själv har jag alltid föredragit blindfolder just pga. att det inte ska bli hot/cold/ljummet/stekhet reading.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

harpya
2011-11-09 10:11
#53

#0

"Änglar, Guider och Mästare gråter där de idag är för det var inte så här det var tänkt att vara……."

Hur var det då tänkt att vara?

yamher
2011-11-09 10:31
#54

ja, varför skulle de gråta egentligen? Om gud finns, så är det hans plan för oss som gäller, änglar guider och mästare (mfl) genomför och gör det de har ansvar för och är skyldiga att göra. Och ingen vet om vi följer den väg som var tänkt eller inte. Så jag är också nyfiken, för jag kan lova att min skyddsängel, och dem jag har träffat definitivt inte gråter…

Alis volat propriis Oskyldig

Ari
2011-11-09 13:32
#55

En undran varför kritiseras de som jobbar med änglar så deras huvud jobb är att förmedla kärlek och hjälpa människor finna kärleken till sig själva.

varför denna pajkastning och ofta från Certifierade medium…jag knner till massor av Certifierade medium som inte är hälften så bra om dom tror och tar hutlöst betalt för att dom läser av klienten och duperar klienten att tro att det är deras släktig..man skall inte kasta sten i glashus .

Försök att vara lite snälla mot varann istället så slapp vi änglakonsulter jobba häcken av oss för att hjälpa människor bli glada igen och hitta sitt eget inre ljus och kan tillägga 95 % av ggr man jobbar får man jobba gratis hopas inte det är för dyrt…Skrattande kram från "änglapraterskan " ljus och kärlek till er alla

Annons:
Hellas
2011-11-09 14:19
#56

Hej Ari,
Jag ser att du är ny härinne och förstår att Du inte har flera års bakgrundsinformation.
Men jag ska vörsöka svara utifrån mitt perspektiv.

En undran varför kritiseras de som jobbar med änglar så deras huvud jobb är att förmedla kärlek och hjälpa människor finna kärleken till sig själva.

Sv. Jag ser det inte alls kärlek att lura i människor giftiga örter och sedan skylla på att det är Ärkeänglar som talat om att det är bra.

Öppna ögonen, det finns avarter överallt, både bland medium, Änglaorakel, Shamaner och i ALLA yrken.
VARFÖR tror alla att bara för att det sår "ÄNGEL" så betyder det att den personen är god??

varför denna pajkastning och ofta från Certifierade medium…

SV. De flesta härinne är inte ens medium utan vanliga människor, det är bara det att det kanske är Medium som har mest argument och på det viset "hörs" mest. Själv är jag inte Medium.
Dessutom, tycker du att bara för att man är en viss person so får man inte ifrågasätta det som man ser kan skada andra människor….
Är det kärleksfullt?

jag knner till massor av Certifierade medium som inte är hälften så bra om dom tror och tar hutlöst betalt för att dom läser av klienten och duperar klienten att tro att det är deras släktig..

Sv. Tänk det gör vi med, i alla fall härinne och det är även därför vi oftast ifrågasätter Mediumkåren vilket Du skulle känna till om du läst härinne tillräckligt mycket.

man skall inte kasta sten i glashus

Sv Varför inte det…….

Varför ska man inte få ifrågasätta sådant som man direkt ser skadar andra människor.

Jag tycker det är ELAKT och fruktansvärt fegt att inte reagera då man ser att andra människor far illa.

Ex. bara för att man är Moderat så innebär det självallet inte att man köper hela deras Paket, vissa delar är bra andra är ruskigt dåliga.

Så Varför ska man inte få kasta sten i ett glashus?

Har du aldrig ifrågasatt någonting i ditt liv?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-11-09 14:44
#57

Att det ifrågasätts av certiferade medium , är kanske för de har fler år på nacken i branchen(förhoppningsvis om det inte är en helgs certifikat)Cool alltså mer erfarenhet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2011-11-09 20:44
#58

#55

Ett certifierat medium kan referera till en källa som det går att kolla upp av den som får budskapet, ett änglaorakel kan inte det….det är hur lätt som helst att säja…"Ärkeänglen Gabriel säjer….." till en klient och sedan kan man haspla ur sig vad som helst…vem kan kolla det? Kärlek och ljus går att förmedla utan änglar som referenser.

Ett mediums uppgift är att förmedla kontrollerabara uppgifter och budskap, och undervisning om andevärlden.

MEN det finns trams i båda leden och därför är det bra att peka på ting och händelser som inte är sunda eller ens nyttiga…så då kan framtida sökare veta vart man inte skall bege sig för en sittning. Om man inte gör det så kan vad som helst hända (vilket det också har gjort)

Ett medium har med största sannolikhet gått kurser och suttit i cirkel i minst 10 år innan h*n ger sig till att ge råd till en medmänniska, det är inte någon lek att att ta hand om människor i sorg, människor som har det svårt på många och hundra sätt….det är blodigt allvar och med både ödmjukhet och respekt närmar man sig en sådan människa och kommer med konkreta och relevanta svar, information och undervisning som kan stödja och hjälpa den som söker tröst.

Än så länge har jag INTE träffat EN ENDA "änglaförmedlare" som haft gedigen medial/andlig/personlig utvecklig/utbildning….så som krävs av ett seriöst medium (OBS inte samma sak som ett känt medium)….under mina 30 år som medium och det vill inte säja lite det.

Du verkar både ny och oerfaren men det finns massor att läsa för att lära mera…och det är en spännande och intressant resa du får göra….så lycka till.

Sandidra
2012-09-05 09:52
#59

jag är en medial fullblodsegoist. Jag känner inte att jag behöver gå ut till allla och säga att jag kanaliserar samt har kontakt med min andliga vägledare, och ibland bara vet saker

. Använder dessa gåvor för eget bruk mest. Styrka och tröst samt hjälp. Kan även råda människor men framförallt har det gett mig en stor medkänsla och kunna sätta mig in i fokls situation och lyssna. Aldrig tagit betalt eller sagt att jag får information ifrån.

.Nu har två väninnor gått på kurs och de ska ut och frälsa världen med sin nya kunskap efter en helgkurs. de har fått klar kontakt med änglar och en tar redan betalt. Den ena är inte sann i sitt tal som jag upplever det, utan skitsnack och avundsjuka är långt upp på listan vilket jag inte tycker hör hemma i ett andligt uppvaknande.

Så nu kan de mer än mig som levt och utvecklats med det här sedan barnsben. Och det tog bara en helg. Snacka snabb utveckling

AnnikaIII
2012-09-05 10:54
#60

#59---
Ja, den trenden om att "en helgkurs fixar allt" är tyvärr alltför vanlig idag och det är inte elevernas fel i det långa loppet utan kursledarna som inte har koll på varken etik eller moral.

Men idag är det kanske de lättförtjänta pengarna som lockar i båda leden…skrämmande och cyniskt tycker jag

Lycka till med ditt arbete.

Carpe momento

Jane-Lyzell
2012-09-05 10:55
#61

59 Ja fy - det du beskriver är tyvärr en sann verklighet och man skäms - att det finns lärare som inte informerar sina elever - att man kan inte vara mogen att handa andra människor efter en helgkursRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2012-09-05 12:26
#62

ojoj vad många tår de kommer att trampa på om de har riktigt otur… Det finns gott om frälsare… Alldeles för många här på jorden! Bra att du inte köper det Sandidra!

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
sven-g
2012-09-05 15:58
#63

Man kan inte säga att man är bättre med utbildning, men man bör fått mera klart för sig vad man sysslar med.
Att tro att bara för att gått kurser är man mogen att gå ut och börja jobba med detta.
Det är sa lika som att tagit en piano lektion, och tro man är pianist, och ta betalt för att spela.
Det är mycket likartat detta med att förmedla kontakt med andar, som att spela instrument, vissa kommer aldrig längre än till gubben Noak.

Jane-Lyzell
2012-09-05 18:05
#64

Ha ha ha ….gubben Noak den var braSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2012-09-05 21:02
#65

vissa kan spela tidigt bara genom att lyssna på tonerna utan den minsta undervisning. Andra skolar sig hela livet o e tondöva. Det finns allt mellan himmel o jord hur vi alla är. Och vissa kommer aldrig längre än till gubben noak …

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: