Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1124 ggr
Hellas
10/14/11, 11:09 PM

Frekvenshöjningarna

Frekvenshöjningarna, det är någonting det talas om men vet egentligen någon vad det innebär och vart kommer egentligen detta ifrån?

Vem /Vilka läror är det egentligen från början som spridit ut detta och vad finns det för laddning bakom det hela.

Själv har jag hört talas om detta i några år nu men inte ser jag några tecken på förändringar.
Är det i själva verket bara ett ord som man tar till för att det ska låta andligt!

I vissa fall skriver folk om denna frekvenshöjning med kärlek och förväntan…på vad?

I andra fall används det som lite skrämselpropagande….vänta ni, det är frekvenshöjning på gång och en utrensning kommer att ske……på vad??

Vad  tycker du?

Själv känner jag bara att det är trams för att det ska låta märkvärdigt CoolTyst!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
10/14/11, 11:46 PM
#1

Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
10/15/11, 7:09 AM
#2

det är många sk guider mästare elelr vad man vill kalla dem som berättar om dem men tyvärr är vi en alldeles för ung civilisation för att behärska dem och eller egentligen känna av dem. Det är något som har lurats i dem som är villiga att tro på det. Att saker o ting kommer att ske, allt kanske inte lika märkbart, är tydligt. Något med att vi faktiskt måste börja inse att vi inte är universums mitt. Att mogna, ta ansvar och förstå!

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
10/15/11, 9:40 AM
#3

#2 Så egentligen är det struntprat för att vi behöver ta mer hand om jorden och varandra är ju ingenting nytt.
Att saker och ting kommer att ske är inte heller någonting nytt, det sker saker hela tiden och har så gjort sedan "Big Bang"

Men som du säger, vi måste börja förstå att människan inte är allt i universum, det finns så mycket mer, men det har ingenting med frekvenser att göra.

Ganska smart sätt att trycka ner människor!
Man talar om för dem att de inte är andliga om de inte förstår och känner av frekvenshöjningarna.
Om någon då frågar: "Vad är en frekvenshöjning".
Gurun svarar:
Se dig om i Världen, ser du inte vad som är på väg att inträffa så är du inte tillräckligt Andlig då den Slutliga frekvenshöjningen kommer är det bara de värdiga som kommer att finnas kvar.
Gå den här kursen, meditera och gå in i ditt inre så kanske du med blir värdig.
JAG ska hjälpa dig!

Smart, man pratar om någonting men behöver inte berätta vad det är.Obestämd

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
10/15/11, 1:20 PM
#4

sant, och den dagen vår civilisation på jorden är så pass gammal då kan vi använda oss av frekvenser hit o dit. Så dessa från andra platser kanske har kunskapen men här saknar den betydelse. Och ja, det är alldeles för stor skräckpropaganda, främst av dessa sekter och "grupper" som följer dessa mänskligt påkomna skrivna teorier. Det hjälper inte att en hel del medium inte vågar möta verkligheten utan själva formar sina budskap. Får de ett hej av tex ärkeängel mikael skriver de fyra a4 sidor om alla möjliga konstiga saker. Som ska ske, jordens förändring osv..

Därför är det viktigt att förstå vad jag som medium eller medial kan, förstå att jag kan tolka fel och mina begränsningar. Jag som person kanske inte är redo att förstå att vi inte ensamma i universum, hur skulle jag då kunna ta emot budskap, eller delta i en diskussion med någon från andra sidan om detta då? Hur väljer jag att säga, göra osv??

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
10/16/11, 6:09 PM
#5

utdrag ur en trans demonstration om detta !

Trans guiden ifrågasätter ordvalet energihöjning och kallar det en energi balansering istället.

__

Visst kommer det ske mycket omvälvningar framöver och det har setts förr och kommer att ske också igen om man vill se det som

en energihöjning… ja på sätt och vis, fast jag skulle vilja säga en energibalansering. Människan måste förstå att det går inte att

förstöra resurserna längre. Det kommer att ske gradvis och därför är ert arbete så viktigt för att få människan att förstå att höja sin egen ande. Om alla går och väntar på någon konstig högre energi som ska höja upp dem, blir de nog ganska så blåsta! (Fniss i publiken). Den enda som kan höja er själva är ni själva. Det är dags att börja förstå vad ni gör med era liv och med vår jord, även kallad moderjord.

__

På min tid hade vi förståelsen att inte förstöra, men nu så förstörs det så mycket. Ni förstör era vatten, ni förstör jorden, ni förstör

er själva – ni måste rena er. Det handlar om en rening inte en energihöjning. Det är därför vattnen kommer att stiga, det sker en global rening. Ni kan förbereda och rena era sinnen till högre förståelse och om man sen vill kalla det en energihöjning… ja visst kan man det. Det blir ju samtidigt en global höjning men samtidigt här på vår sida. Så den största globala höjningen sker i vår värld……….Oskyldig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
10/16/11, 6:28 PM
#6

kommer alltid att finnas denna sortens teorier av människor. Förrut kallades de för guds straff. Då skulle alla som var troende, vare sig de köpte en "biljett" eller var genuint troende, få frisedel till någon sorts paradis…

med tanke på 1800talets industraliseringar o vi har inte kommit längre, o ingen reagerar hårdare på andra sidan? Jorden har inte visat några stora tendenser till att vi ska gå under heller (vi känner till mycket mer idag med tanke på ordets hastighet jämfört med förr), då kanske det handlar om något annat? Bara en tanke i från det blå…

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Elpida
10/17/11, 8:27 AM
#7

kommer alltid att finnas denna sortens teorier av människor. Förrut kallades de för guds straff. Då skulle alla som var troende, vare sig de köpte en "biljett" eller var genuint troende, få frisedel till någon sorts paradis…

Det där låter faktiskt som Jehovas vittne…alla som inte går med dem kommer ju gå under på "domedagen"…

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

yamher
10/17/11, 10:02 AM
#8

ja o jag tänker på våra religioner, de flesta har hotat med detta enda sedan som de första kristna grupperna som började få makt i antiken. Som helgon förklarade sina slagskämpar när dessa mördades av andra. med de andra skulle komma till helvetet. Dessa brev många hundra år senare som kunde köpa en fri från synd. allt som gjorts i religionens namn, häxjakt, judarna, även kristna som jagades i början osv…

och dagens motsvarighet till kristendomen (och andra sekter) för två tusen årsedan (ungefär) som Jehovas vittne mfl

Alis volat propriis Oskyldig

Indiania
10/17/11, 1:01 PM
#9

Nu har jag inte läst vad ni andra skrivit men för mig käns det som frekvenshöjningarna har ett gott syfte bl a att vi skall lära oss att älska varandra för det vi är! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

[rore]
10/17/11, 5:35 PM
#10

#0

Jag vet egentligen inte vad "frekvenshöjningens" egentliga innebörd betyder, eller var ifrån den benämningen kommer.

Men det jag tycker mig uppleva är att medvetenheten i människorna börjar expandera. Det andliga sökandet har tagit ny fart och människor runt om i världen söker bekräftelse på att just deras sätt som de fått lära sig är rätt och riktigt.

Motsättningar uppstår i religioner, kulturer, och gemeneman. Människans ego är fortfarande väldigt stort.

Tänk vad härligt det skulle vara om vi alla kunde stilla oss och lyssna till våra medmänniskor och kanske på ett lite mer ödmjukt sätt närma oss varandra.

Utan denna hets jakt på vem som gör/säger rätt eller fel saker.

Egentligen vet jag inte ens om detta inlägg lämpar sig i denna tråd. Men det var dessa tankar och funderingar som kom till mig när jag läste inläggen dels här men även på andra ställen,,,,.

Kerstina-61
10/18/11, 2:57 AM
#11

Det har i denna tråd skrivits så mycket bra och vettigt att jag egentligen inte har så mycket att tillföra utan håller med Hellas, med flera (tack för trådenGlad)

För min personliga del så tänker jag att frekvenshöjning är att det blir mer ok att prata om Mediumskap och att människor blir med medvetna om att det finns något mer än bara vi vanliga "dödliga"

Jane, du skrev ett utdrag från en transdemonstration…
jag känner igen det budskapet du beskriver.
Det är människan själv som måste komma till insikt om att vi våldför oss på moder jord. 

Liksaså att vi behöver fundera över om det verkligen är ok att vi importerar giftiga grönsaker, som är förbjudna att odla i sverige, om det är ok att importera kött från djur som farit illa, trots att vi själva strävar för en bra djurhållning…men detta är kanske en annan diskussionFlört

Men för mig är frekvenshöjning kort och gott att vi får upp ögonen, helt enklet för att bli mer rädda om varandra och moder jord!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
10/18/11, 11:18 AM
#12

11. "Men för mig är frekvenshöjning kort och gott att vi får upp ögonen, helt enklet för att bli mer rädda om varandra och moder jord!"

Håller verkligen med dig där kerstinaGlad

pst: vist är det en trans demonstration som du kanske känner igenFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Ravenna]
10/18/11, 1:06 PM
#13

#10

"Men det jag tycker mig uppleva är att medvetenheten i människorna börjar expandera. Det andliga sökandet har tagit ny fart och människor runt om i världen söker bekräftelse på att just deras sätt som de fått lära sig är rätt och riktigt.

Motsättningar uppstår i religioner, kulturer, och gemeneman. Människans ego är fortfarande väldigt stort."

Bra beskrivet! Svårt att sätta ord på vad det är, men jag skulle kunna tolka det som att det sker en expansion av Medvetandet. Och eftersom vi alla är delar av samma medvetande så påverkar denna expansion oss alla, på olika sätt förstås i våra respektive liv.

Denna expansion kan stundtals kännas väldigt omvälvande och jobbig därför att det är mycket som kommer upp till ytan, som inte längre kan ignoreras eller tryckas undan…och många inre konflikter uppstår, som sedan syns och ageras utåt. Motsättningar. Ifrågasättanden uppstår mer och mer. Människor som "får nog". Människor som söker frihet.

Människor som börjar ifrågasätta vad de själva trott på vara sanningen och blivit itutade av andra. Omvälvande! Detta symboliseras av Tornet i tarot där de "falska profeterna" kastas ut medan Tornets kärna (min egen kärna) inte kan rasa eller förstöras.

Och "de falska profeterna" finns förstås också i mitt eget sinne, i tankarna om mig själv, andra och världen…

Men jag ser detta som en mycket kraftfull (och spännande) tid att leva i. Jag har en stark inre känsla av helhet och kärlek, och ser hoppfullt på framtiden.

Annons:
[rore]
10/18/11, 1:42 PM
#14

#13 Ravenna!!

Tack för ditt inläggKyss

[Ravenna]
10/18/11, 6:26 PM
#15

#14 Kyss

Upp till toppen
Annons: