Annons:
Etikettvägledning
Läst 20980 ggr
Elpida
2011-10-14 10:32

Besök av talgoxen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår när min man kom ner till pannrummet så flög det omkring en talgoxe där inne. Först flög den mot fönstret, men när maken bad den lugna ner sig så satte den sig uppe på vattentanken. Sedan hoppade den ner på golvet. Maken gick fram och öppnade fönstret och sa till den att nu kan den flyga ut, vilket den gjorde.

Vi har ingen logisk förklaring till hur den skulle kunna kommit in, vi har inte haft fönstret öppet och ventilen har galler framför sig.. Jag sökte på solögas bok och det står så här:

Känn tillit. Det du gör är fullkomligt rätt. Din gåva är att ha förtroende för dig själv och det du gör. Med andra ord - du kan slappna av. Du är på helt rätt spår.

Min make kunde inte fått ett bättre budskap just nu, jag är så tacksam när universum ger oss små budskap och uppmuntran på vägen!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Jane-Lyzell
2011-10-14 11:17
#1

så fint Elpidia och det är just så här våra ande vänner hjälper oss iblandSkrattande en riktig SolskenshistoriaKyss tack för du delar med den!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2011-10-14 13:33
#2

Det finfina i talgoxsången är att min man blivit öppen för att ta till sig sådana här budskap - det var faktiskt precis den uppmuntran han behövde nu!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2011-10-14 15:52
#3

2 HärligtGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Vargflickan
2011-11-16 00:30
#4

# 2 visst är det Elpida ;) Det lilla kan ge så mycket! Vad roligt att du/han/ni tog till er det. Däri tycker jag en stor utmaning ligger och något som jag strävar mycket efter - att se det lilla och ta till sig det. De små teckena (som kanske inte är så små men som vi många gånger missar mitt i allt kaos som vi lever större delen av våra liv i idag).Kyss

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Kerstina-61
2011-11-16 01:54
#5

Härligt, Elpida! Fint att du/ni tog till er budskapet från det tecken ni fick.Glad Skönt att din man kunde känna uppmuntran också Glad

Tidigare genom åren hade jag aldrig tänkt så (innan jag öppnade upp min mediala sida) men nu förtiden så tänker jag så ofta..alltså betydelser av det man upplever.

Jag hittade en groda (en stor) i vår gillestuga. Jag hade haft ett fönster stått öppet..så jag tog ut den lilla förtorkade grodan och satta den i en låda som jag ställde vid vår damm. Den hoppad glatt ur sedan.
Jag läste då grodans betydelse och det skulle betyda förändring av ngt slag. Det kändes fint på ngt vis Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Elpida
2011-11-16 08:36
#6

#4, #5, Det är just det som är så härligt, att faktiskt kunna SE budskapet, att ta det till sig. Det roliga är att när jag var i Sthlm för någon helg sedan så var jag och min man inne i en jättediskussion, superpressade av att snart stå med två hus osv. Vad tror ni fanns i pannrummet när han kom ner?Glad Där satt den lilla talgoxen igen och det roligaste är att min man faktiskt fann både tröst och tillit i den lilla raringenSkrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
[Lady-Oona]
2011-11-16 10:21
#7

Talgoxar, så söta och så fina, älskar denna gula dunboll. Helt ljuvligt att den kom och hälsade på så här och visst vill de oss något då. Vilken härlig historia!!!

….Great Tit heter denna gula sötnos på engelska (tror jag)

Jag har en tjock stor bok som heter Fåglarna i Folktro (Carl-Herman Tillhagen) och där står det massor av intressant om våra fåglar, inhemsk magi, andra namn på denna fågel och vad det betyder när den kommer.

Tyvärr har den inte bara positiva tecken, samerna är inte så förtjust i den här fågeln.

Men när den kommer och pickar på fönstret vill den ha mat och den förebådar även oväder med snö, regn och kyla.

Talgoxen berättar också att man snart ska hitta det man söker efter.

Roligt att din man har fått "nya ögon" för det Okända.

Kerstina-61
2011-12-05 00:27
#8

När jag läser denna tråden igen så ko jag att tänka på vad min moster berättade för mig förra vintern.
Hon bor i sthlm i lägenhet med inglasat balkong där man kan sitta året om. Hon hade fönstret lite öppet och vips så hoppar det in en talgoxe. Den är inte det minsta rädd utan spatserar in i lägenheten, genom köket och in i sovrummet. Väl inne i sovrummet så flyger fågeln en lov, utan att flyga i fönster eller visa någon som helt panik över att vara inne. När den gjort det så landar den på golvet och spatserar sedan ut igen, samma väg som den kom och ut genombalkongfönsret!!

Min morbror avled några år innan och min moster kan inte annat än att  känna detta var en hälsning från honom Kyss Hon "såg" honom några månader innan liggandes i sängen brevid henne med BRUNA skor, fast han alltid hade svarta när han levde.

Hon och jag har aldrig tidigare pratat om andevärlden och det jag jobbar med,men nu gör vi det Glad

Talgoxen kom även dagen efter, men då vågade hon inte öppna fönsret ;-)

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Elpida
2011-12-05 08:29
#9

Vilken härlig påhälsning din moster fick Kerstina!!Glad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2011-12-05 14:21
#10

8fantastiskt när våra vänner djuren hjälper tillKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

powerofthebass
2011-12-05 14:44
#11

jag har ute några olika fåglar som äter utav fågelmaten,  tidigeare köpte jag färdiga bollar och hängde ut men dom giller de hemma gjorda bättre XD

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: