Annons:
Etikettspiritualism
Läst 2765 ggr
Jane-Lyzell
2011-10-11 15:43

Om healing!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 Jag är som sagt både och healer eller alla tre, kanske man ska säga fast numera endast spiritualistisk healer!! Jag Gick det gamla Reki ledet med den gamla traditionen 1985 tror jag det var (innan det gjorde jag själv healing) Reikin öppnade upp väldigt mycket rent andligt och medialt så det har jag den att tacka för och min Reiki lärare som var duktig och kunde sin historik - Få Reiki lärare idag har den kunskapen, i alla dessa nya former!

Jag mins så väl min Reikilärare som citerade Grundaren Mikao Usui(vet inte om jag stavar rätt) Han hade sagt att den dagen Reiki symbolerna faller i allmänhetens händer kommer den mista sin kraft - idag kan du gå in i en hälsokost affär och köpa dem som amulett!? - och jag tror att det är precis det som har hänt nu med Karunans och flera andras böcker med , som använder dessa symboler som vardagsmat- de har mist sin kraft! - När jag gick min utbildning skulle allt memoreras man fick inte skriva upp symbolerna , just för de inte skulle komma i orätta händer!

till detta kan ju tilläggas att hade jag haft de 30 000 som det då kostade att ta master utbildningen hade jag nog gjort det - men som tur var hade jag inte det - skämmigt mycket pengar:((( några år senare gick jag den hos en vän - nu i ny tappning med Tibetanska influenser och blev dåReiki master teather - men vet ni det kändes som ett skämt och jag använde mig endast en gång till certifiering/inisiering av en elev - jag tyckte inte den master utbildningen - var just ingen utbildning!, endast för att tjäna pengar:((

 En annan aspekt som jag tycker man ska tillägga i detta är att i Japan kan du inte bli Reiki grand master fören du uppnått en ålder av runt 70 år tror jag det var - så hur kan vi i Vest få den titeln mycket tidigare - jag vet ett par killar i Göteborg som tränar under den Japanska leden och de skrattar faktiskt åt de andras snabbfixar i reikin(eller gråter)!

Sen vill jag poängtera det finns fantastiska Reikihealers idag oftast dem som gått den gamla leden - men om det är Reikin eller dem själva som är det fantastiska kan vi diskutera - tror snarare att de har en vördnad och disciplin i sitt utövande som ger resultaten - som med all healing - man måste träna för att få en bra och ren kanal:-)))

Ut övar själv den spiritualistiska healingen idag - den är enkel, rak o ren i sitt utövande- inga krussiduller eller flum Kyss

Healing källan är den samma oavsett healing teknik är min bestämda uppfattning + att det är inte healern som healar det gör ande vännerna - vi är endast kanaler för healing energin som de använder!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Choklad
2011-10-11 15:53
#1

Men jag undrar ang. symolerna..skulle man inte kunna ha egna symboler och sända iväg till den man vill hela?

ett hjärta är ju enkelt att visualisera och det är inget krångel..

jag kan inget alls om detta med healing men jag bara funderar lite försiktigt

U R us

Jane-Lyzell
2011-10-11 16:25
#2

1 Det går säkert bra -Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

annizan
2011-10-11 17:04
#3

#1 inom healing har jag fått lära mig att avsikten är den allra viktigaste i det hela, så det går säkert att skicka med egna symboler Glad

millam
2011-10-11 19:09
#4

Jane.. funderar just på att gå en kurs i healing.. har bett om ett tecken, och så kommer du med denna artikel.. Så som ett tecken för mig känns det som. Vad säger du, är det bra med dessa healingkurser? Jag vill det så gärna, men tvekar lite ändå, det är ju mycket pengar det är frågan om. Kan det vara värt pengarna?

Maian
2011-10-11 19:38
#5

Har prövat på healing i olika former, änglar, reiki m m  men måste säga att vara en ren kanal för högsta ljuset slår allt.

Men, kanske ska tilläggas, att jag hade inte svarat samma om frågan kommit efter förra årets Forumsträff. Har under våren gått i cirkel och lärt mig sitta och vara i kraften, att disciplinera mig Skrattande. Faktum är att för mig har det gjort en otrolig skillnad. Vet inte vad som är bäst, kan det kanske vara så att det gäller att hitta sitt eget sätt…eller..??

Att vilja hjälpa någon annan från hjärtat och inte bara från hjärnan är väl ett första steg att göra gott.

[GunillaF]
2011-10-11 20:02
#6

Jag har bara hållit på med andlig healing och har aldrig riktigt förstått det där med symboler och andra "saker". Jag hade tur att hitta det som kändes rätt på en gång.Glad

Annons:
Jane-Lyzell
2011-10-11 20:24
#7

4 Millan Jag tycker man ska välja sina kurslärare noga - även om du endaast tänker gå en kurs - se till att de har gedigen kunskap i den form de lär ut! Gå ingen kurs som certifierar dig eller diplomerar dig efter en helg kurs som healer det är inte seriöst och ansvarstagande enligt mig!

som du ser i tråden så är ju den Andliga healingen som jag själv tycker är den bästa och enklaste  och den mest nära healingformen - men du ska själv känna in vad du tycker käns bra för dig!

du frågar om det är värt pengarna - jag kan ju bara svara för min egen skola och vist tycker jag man kommer långt med vårat första steg i utbildningen - den ger vertyg för hur man bör bygga upp sin kanal mm på rätt sätt(käns lite jävigt här)du får det grunder du behöver att stå på för att heala vidare själv sen!

Hur andra gör kan jag tyärr inte svara för!

Ja, ja tycker man ska gå åtmindstonde en kurs för en lärare så man vet hur man inte bör  göra, att ta energi ifrån sig själv eller klienten(magnetisk healng) och att man får med alla lagar o regler som man bör ha med sig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-10-11 20:26
#8

5- 6 HärligtSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2011-10-11 20:32
#9

Tack för svaret Jane! Då kanske jag anmäler mig på den helgkursen. Den jag tänkte gå certtfierar inte efter en helg, och ska vara duktig enl vad jag hört..Men visst var det lustigt, jag bad faktiskt om ett tecken, lite råd, igår kväll om jag skulle gå den kursen.. och bara någon timme senare skrev du denna artikel!

Jane-Lyzell
2011-10-11 20:47
#10

9 ha ha ha ha … ja så kan det gå när guiderna är med och inspirerar en - käns ju som det är meningen du ska gå dåSkrattande(jag tror inte på tillfälligheter)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: