Annons:
Etiketttrans-fysiskt-mediumskap
Läst 5973 ggr
Kerstina-61
2011-09-25 23:11

Transcirkel "förbjuder" husrensning?

Jag tycker det skulle vara spännande att läsa era åsikter om att jobba med olika energier och om de går ihop. Eller måste man välja antingen det ena eller det andra?

Jag sitter med i en transcirkel där vi har en fantastisk utveckling.
Nu har cirkelledaren sagt att vi som sitter med i cirkeln inte ska jobba med husrensningar (ghostbusting)

Jag tycker ju det är hur spännande som helst att komma in på en plats jag aldrig varit och får fram en massa information. Senast var jag i ett ödehus (sen 4 år) och jag fick fram ganska mycket. Det roliga var att det finns en bok utgiven om mannen som bodde där så jag fick ganska mycket feedback tack vare den boken.

Jag älskar transen och det fyskiska mediumskapet, men måste jag verkligten välja bort annat? Hur ser ni andra på det?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Hellas
2011-09-25 23:21
#1

Jag har också hört detsamma, säkerligen av samma källa som din cirkelledare har hört det från.

Nu minns jag inte riktigt anledning men det kan vara så att då man arbetar med Trans och Fysiskt mediumskap så tillåter man andevärlden att komma väldigt nära.
Är man under "utbildning" så kanske det är risk för att man även tar in de lägre energierna ifall man är ute på Husrensning?

Men samtidigt, är man själv i god balans och stark i sin energi så borde det inte stöka till det?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-09-25 23:24
#2

Det finns en risk Kersina att den anden följer med dig till cirkeln och det kan bli otrevligt.

Inte alls säkert det sker men det kan ske - sen tycker jag inte man ska vara sig man utvecklar trans eller inte ge sig ut på husrensningar sj'älv- och särskilt inte om man håller på att utveckla just trans- då du blir ett lätt byte för råbarkade energier som vill tala igenom dig:-))(skoja lite där med irroni och allvar)

Du är inte skyddad av din cirkel ute i dessa spökhus ,så ett lätt byte - lite som att man går inte i harlem mitt i natten som kvinna och tror man inte ska bli överfallen!

Nu tror jag inte att du ens kommer i närheten av dessa energier alls då du är ute - då det förmodligen endast är nära o kära eller möjligen någon som bryr sig om huset - som vill säga några ord - så troligen ingen fara, men……….Cool

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-09-25 23:32
#3

Lite OT eftersom det inte var din fråga,
Håller med Jane då det gäller Husrening, man ska förstås aldrig åka ut ensam, men det tror jag inte att du gör Kyss!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
2011-09-25 23:33
#4

Hellas, jag har haft samma tanke som du att om jag vet vad jag görOskyldigoch är i balans borde det inte vara något bekymmer..

Men jag lyssnar och tar till mig det du säger, Jane Flört Är ungefär samma förklaring jag fått, som du beskriver Glad

Men så tänker jag så här då…
Jag kan ju möta "dåliga" energier i andra sammanhang och då måste jag ju alltid vara noga med att skydda mig..borde inte det gå att få det skydd om jag ber om det, då jag går från husrensningen till transen.
Jag ber verkligen att min guid ska skydda mig från dåliga enegier. funkar det inte då? Cool

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Lady-Oona]
2011-09-26 10:54
#5

Ok, det här var ju intressant….nu så kommer min reflektioner…

Först så tror jag inte att alla hus, öde eller bebodda, bär på "dåliga enrgier….jag har varit i åtskillinga hus där allt är trevligt och soligt, härliga gamla minnen av allehanda slag…sedan tror jag fullt och fast att "lika söker lika" lagen, och du drar EVENTUELLT till dig både det ena och det andra som speglar den du är, vem du är, hur du är, vad du är, vad du…osv. osv.

Ingen "lägre" (hatar uttrycket) energi kan få fäste i nån utav oss om det inte finns något i oss som det kan fästa sig vid….ibland kan vi naturligtvis känna deras energi…som kan skapa obehag…men de betyder inte att de "går in i  oss" lika lite som ett "monster" kan hoppa ut ur TV:n och bita dig i benet hur mycket obehag du än känner när du ser det.

Sedan blir jag naturligtvis väldigt nyfiken varifrån ere informatörer har fått den här inforamtionen?

Om nu inte obehagliga känsloupplevelser från Andeväsen är vänner till dig så bjuder du inte heller in dem…det sker inte automatiskt…möjligen att de kommer och kollar i skyltfönstret när de känner att du shoppar runt lite men om du inte ger dem en börs att handla för så kommer de inte särskillt långt.

RÄDSLAN är strösta boven och är du inte rädd så har du inte heller något att frukta…men försiktighet är alltid välkommet, dumdristighet och blåögdhet är inge goda vänner i allt arbete med andevärldens miljoner OLIKA inevånare…

Jag skulle iställt uppmuntra mina elever att skaffa så många erfarenheter det bara går MEN i grupp…då är man varandras stöd och framför allt fler känslospröt känner fler saker…

Ha en fin dag..

Jane-Lyzell
2011-09-26 11:33
#6

Jag får nog förklara lite mer KerstinaCool

Husrensning är en hel egen tråd kan jag tycka eller gosth busting som det också kallas! vi kan starta en ny tråd om bara detFlört

Nu frågar du om då du sitter för utveckling i en trans cirkel (eller fysisk cirkel) och göra dessa husrensningar - vilket i särskilt i ubbygande syfte av cirkeln inte är bra - dels för cirkel dels för dig själv som kanske inte en är färdig utvecklad som trans medium.

du kan vara i ett känsligt skede i din utveckling och andevännerna inte hunnit stabilisera den känsliga magnetiska banden med dig ordentligt - vilket under den tiden gör dig mer motagligt för just dessa skoj andar eller vad man ska kalla dem!

Det är som du har dörren Öppen under den känsliga perioden i din utveckling och jag rekomenderar ingen att göra dessa rensningar då!Om man nödvändigt vis ska hålla på med husreningar - så bör man ha ettablerad kontakten med sin huvudguide under flera år i sin transutveckling.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Fdtr
2011-09-26 11:39
#7

Men visst måste ni väl fått en förklaring till varför ni INTE skall göra husrensningar??

Är ni kanske inte rätt sorts personer för det??

(jag tror vissa har mer fallenhet för vissa bitar än andra, ungefär som att man kan vara bättre på att spela gitarr än att spela piano).

Har ni/någon i gruppen inte kommit tillräckligt långt i er utveckling?

I min värld är det en sak att kunna känna av energier och en helt annan att på rätt sätt kunna "mota bort" energier som är så framträdande att även icke mediala känner av dem och säger att det spökar.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Jane-Lyzell
2011-09-26 12:04
#8

7 tror du får förklara mer hur du menar - jag förstår inte?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: