Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2725 ggr
Anglarnasvingar
2011-09-25 13:39

Medialt med energier??

Hejsan mina vänner!

Jag "jobbar" på mina mediala förmåga och har lyckats vissa gånger med att få kontakt med andra sidan :)

Men nu undrar jag över en sak, jag vet att hund är positiv energi och katt är negativ energi, alltså där katter lägger sig på sina platser så är det negativ energi och hundarna ligger på positiva energier, sägs det ?!

Men jag har både hundar 3st och två katter, fast det är en katt som umgås med oss i familjen inklusive hundarna :)

Dom ligger på varandras platser, alltså där katten har legat ett tag och flyttat på sig, kan sedan hunden lägga sig på samma plats. Hur går det till med det tänkta energierna?!

Sedan försöker jag meditera en hel del och försöker hålla kontakt med min andliga vägledare, varje dag.

Men den katten som umgås med oss närmare, har alltid valt mig som favorit och om nätterna så skall hon ligga på mitt bröst tills jag somnar. Detta händer ofta men inte alltid. Och katten är en hona och är "bondkatt" och hon kan komma två ggr om natten ibland och ibland bara en gång om natten till mig.

En del nätter sover jag och hon-katten väcker mig för att vi skall kela och umgås, vilket inte uppskatta av mig, men jag tillåter henne att få sova på mitt bröst och mage.

Så då blir min fundering kring detta med energier vad som gäller och om det är någon som vet varför min katt gör så?????

Tacksam för svar :)

Kram från mig <3 <3 <3

Kramar och kärlek

från

AngelTinaOskyldig

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-25 14:42
#1

Intresant - Jag tror inte man ska styras så helt o fullt av att katter negativt hundar posetivt  - katter ger ju gärna healande kraaft och helar automatiskt negativa områden - så se dem som posetiva och inte som du har något allvarligt fel heller utan kanske snarare en obalance - eller så vill katten endast känna trygghet i dina hjärtslag!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-09-25 19:48
#2

Jag har tänkt i samma banor som du men efter att i många år sett att mina djur inte följer dessa "regler" så har jag tolkat det som att de nog inte stämmer Tungan ute!

Det har väl med currykors att göra så de som är mer bevandrade med jordens energifält kanske kan svara oss!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
2011-09-26 11:01
#3

Det handlar inte om negativa energier som samma som "dåliga energier"…utan det är mera som ren fysik…det har med jordstrålig och mätskala att göra…elektroner har en + och en - pol och de rör sig fram och tillbaka hela tiden ….och byter plats ibland…och detta kan vi mäta med intstrument. Det är samma grej som på ett batteri.

Hundar gillar tydligen pluspolen och katter minuspolen…varför, inte en aning men kanske att det går att googla på det.

Att katten vill ligga sådär på dig, handlar nog mer om värme, hjärtslag och pulsslag…när katten var katt unge så låg den väldigt nära sin mamma och kunde höra och känna mammans puls/hjärta och katten gillar det och känner sig trygg…och söker det hos dig…men om du inte gillar det så får du lära katten att låte bli…och jag tror att det är bra om katter lär sig att inte sova hur som helst…

Lycka till med din kisse

Anglarnasvingar
2011-10-10 10:10
#4

Tack mina kära vänner för Era förklaringar!!! <3<3<3

Kramar och kärlek

från

AngelTinaOskyldig

Magicfairy
2011-10-10 17:34
#5

min katt är otroligt intresserad av mina kristaller som är laddade med positiv energi så det är nog olika :)

Upp till toppen
Annons: