Annons:
Etikettandlighet
Läst 2277 ggr
GUDINNANS Oas
2011-09-23 14:27

Mediala barn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mitt namn är Pia Pedersen och jag har haft barn och ungdomar placerade i mitt hem i 30 år.

Jag har Högskoleutbildning, är Närings- Detox- Laser- sensei- Frisk & skönhetsterapeut. Jag valde även att utbilda mig som Kinesiolog, hypnotisör, Facilitator inom Access Consciousness och Shaman med mycket annat, som ART, Kognitivterapi osv. De är ju de mest vanliga vägarna inom den Psykologiska världen.

Min man och jag, har även haft handledning i 25 år, av: Leg: Psykolog, Leg. Psykoterapeuter och socionomer med mera. Ca 5 timmar varannan vecka!

Jag är medial och har drömt sanndrömmar med mera, sedan jag var barn.

Jag driver numera GUDINNANS Oas i Borlänge och arbetar med både barn och vuxna, som är mediala.

För mig blev det tydligt, att mediala barn ofta anklagas för att ljuga med mera och bemöts med psykriatiska bedömningar, som oftast slutar med någon form av diagnos.

Var utvecklas diagnoserna? Var börjar barn utveckla ett sätt att förhålla sig till den kontextstruktella verklighet de lever i, när de lär sig tolka sin egen kropp och signaler, på ett sätt som påverkar deras självutveckling så de kanske får svårt att orka med!

Varför begår så många unga människor självmord? De kanske ser, upplever, hör och tolkar saker på ett annat sätt? Eller de kanske rent av ser saker alla inte är öppna för att se!

Om barnen har behov av att träffa andra mediala barn och / eller har behov av BARS-behandling, handledning eller kurser, är helt upp till barnen och föräldrarna.

Pia Pedersen.

Hej Pia

Har redigerat ditt inlägg då det är en ren anons och vi vill ha aktiva medlemmar här inne innan vi tillåter anonsering - se våra bestämelser för gruppen - och du är presis nyligen medlem - välkomen att diskutera ämnet!

//Jane

Annons:
[Alexis78]
2011-09-23 14:37
#1

Jag tycker mer det är viktigt att inte lasta på barnen sin egen tro och förstora den för att man själv vill ha lite spänning.

Alla barn drömmer mycket, de har en rik och underbar fantasi och i en viss ålder bor det roll och allehanda underliga varelser överallt, det är helt normalt. Det betyder inte att barnen är mediala och verkligen ser troll överallt. Men om då den vuxna blir överförtjust och talar om för barnet varje gång att det finns troll, att spökena barnet berättar om finns och uppmuntrar, självklart berättar då barnet mer och mer och mer, för positiv respons är ju alltid roligt att få.

De barnen tycker jag synd om.

En bra vuxen lyssnar, förstår och gör världen lagom magisk samtidigt som den ändå i grunden låter barnet förstå att det inte är på riktigt och att det inte är farligt. Alltså håller en jämn attitydinför det mediala, utan att pracka på barnet mer än det är moget för.

Upp till toppen
Annons: