Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 4677 ggr
FrökenFrisk
2011-09-20 11:23

Birkan Tore på Facebook

Hej Där!

Är det någon mer än jag som följer Birkan Tore råd och insperation på facebook?

Vad tycker ni? Vad känner ni?

<3

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-20 12:35
#1

Nej - härligt för dig!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FrökenFrisk
2011-09-20 14:10
#2

#1 Känner du till Birkan? Vad tycker du om hans synsätt av änglar och livet?

Idag skriver han så här:

In order to experience oneness and unity we must take off our mental invisibility cloaks (our need to hide and blend in). The barriers and walls we build around ourselves should come down. I'm not talking about your shields of light that filters negative energies but walls of fear that keep other people from getting to you, communicating with you. Be visible, let your light be seen because only then you can see the light in others as well. Today keep yourself in check: are you allowing others to talk to you? Are you hiding or shining your divine light proudly and being present wherever you are? Check your energy field: have you built any energetic blocks or walls? You can always ask Archangel Michael to remove them. You can also ask for his protection so you can feel safer. You can even ask him to be permanently stationed by your side as a guardian angel in order to protect and guide you in life. Since angels aren't limited by time or space, they can be with every single person who calls upon them simultaneously. Our thoughts are energy meaning each time we want to build a wall between us and others we build an energetic one which makes communication very challenging. Plus, we can't really be really intuitive behind those energetic walls… It is safe for you to be yourself and shine your light. Let your light shine so people can see how beautiful you are and be inspired! Your light can even be a guiding light for them to find their way, a reminder of their own greatness and the Divine within. Have a beautiful day! ♥

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Jane-Lyzell
2011-09-20 14:20
#3

komenterar helst inte - någon annan kanske vill! då jag inte är en anhängare av hanses läror! Helt enkelt inte intreseradRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FrökenFrisk
2011-09-20 14:24
#4

Jag förstår. Det var lite det jag fiskade efter…

Ville höras andras syn på det han förmedlar.

Tack för din kommentar! Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

Jane-Lyzell
2011-09-20 14:29
#5

4 VarsegodGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-09-20 16:46
#6

Jag tycker att den här artikeln passar bra att lägga in här.
Det finns olika läror inom allt, även inom det Paranormala, det jag hoppas är att sökare stannar upp ibland och reflekterar och finner sin egna sanning.

Finn din egen sanning - nr. 5 Personligt ansvar

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
FrökenFrisk
2011-09-20 17:15
#7

#6 Tack för artikeln! Och visst är det så som det var skrivet!

Har nu hållt på med spiritism och det paranormala i 10 år. Jag har träffat allt från trollbord till ensamvargar som lever med "figurer" i skogen.

Tore har sin del i det här. Det är det jag vill locka till debatt. Inte frågasätta rätt eller fel. Utan mer hur man själv upplever hans budskap.

Inom det här området rymmer det en mängd olika läror, det vet vi alla. Det vi däremot inte vet är vilka som är sanna. Jag ser detta forum som en folkrörelse inom ämnet, kanske är jag ute och cyklar?

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════


 

[Gesus]
2011-09-20 17:46
#8

Såg honom i förra avsnittet av det okända. Tyckte han var rak och hade bra svar och tankar + var bra som medium osv inte så svävande och seg som många av dom andra

MEN när han kallade på både Jesus (som ju faktiskt är gud själv) Jungfru Maria (guds mamma ;-] ) och ärkeängeln Mikael för att "föra över andarna" tyckte jag nog det var lite för bra… eller?

Jane-Lyzell
2011-09-20 17:55
#9

7 det tokiga med att diskutera sådant man inte gillar är att det blir negativt - Jag väljer bort Birk och igentligen doren wirhure som är han s mentor - personligen tycker jag det skapar mer rädslor en trygghet - det dom håller på med. det passar för en del - men jag har inget gott att tillföra det  perspektivet av troende!

Jag är fullständigt övertygad om att Änglar existerar - men om det ska användas som de gör , Njee

efter en kurs går folk ut och gör ängla healing och gud vet allt inte seriöst alls och en farlig tro av säkerhet och en falsk tro för dem som söker svar - när det ges änglaråd per 100kr st. Lika illa med annat råd per 100 st- så verkar det ju vara inne att använda ärkeänglarna - ja trender kommer och tränder går - det är därför jag själv håller mig till spiritualismenFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Fdtr
2011-09-23 09:55
#10

Om man skall leva med huvet bland molnen gäller det att ha båda fötterna fast förankrade på jorden.

Det min personliga devis och det är nog delvis efter den jag "dömer" olika andliga läror eller "gurus".

Det spelar mig ingen roll för mig om man kallar vissa energier för ljus, färger, änglar eller vid olika namn, det tror jag mer beror på vad personen i fråga känner sig bekvämast med.

Bara man inte blir så uppblåst av sitt ego så man tappar fotfästet. Om någon säger till mig vad jag SKALL göra eller tro på så springer jag åt andra hållet. Du själv har alltid ett eget ansvar och det kan inte skyfflas över på någon annan.

P.S jag har ingen aning om vem personen ifråga är (på FB) och det är mer allmänna råd än riktad mot någon.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Jane-Lyzell
2011-09-23 10:49
#11

10 välkomen in här - jag håller verkligen med dig i ditt inlägg

Man måste stå stadigt på jordenGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

miramis2
2011-10-06 21:08
#12

Hej! Jag har en tumregel för alla de olika lärorna o det är att känns det bra för mig när jag ser dom, läser om dom, hör dom då är det bra för mig.

Sen kan ju en auktoritet säga många saker som känns bra o rätt o sen säga nåt som känns rent åt pipsvängen enligt mig själv. Allt o alla är således inte antingen eller. Det finns olika nyanser av åsikter o övertygelser…

Så om du som läser detta undrar om nån är bra eller inte… känn in själv! Din intuition visar sig alltid, bara du lyssnar. Sen kan ju saker o ting alltid ändras med tiden!

Alltså använd både logik o känsla o intuition… Känn efter själva. Ha respekt för din egen känsla. Har tagit mig många år o mycket snubblande att komma fram till detta.

På denna devis lever jag o mår gott, den ger mig djupa rötter ner i myllan o in i mina inre djup. Det gör mig även lyhörd för insikter o budskap o förnimmelser. Prova själv! Lyssna inåt, du KAN!

Varma hälsningar, Susanne :)

Jane-Lyzell
2011-10-06 21:10
#13

12 vist är det så susanneGladhärligt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: