Annons:
Etikettvägledning
Läst 773 ggr
Acerventus
2011-09-19 20:51

Hjälp!

Hej! Jag skulle nog behöva lite hjälp.

Det är så att jag har träffat en kille i vänners sällskap två gånger. Nu har vi smsat ett tag och han har just bjudit in mig på middag till sin lägenhet.

Jag känner smått panik. Han är smart, snäll och jätte trevlig. Men jag vill verkligen bara vara vänn med honom, och jag anar att han kan ha mer romantiska syften i åtanke.

Hur som hälst har han lagt upp det hela väldigt vänskapligt. Men jag tycker att sånt där är så jobbigt. Jag får som bara lust att slå till honom lite grabbigt på armen och skämta till det hela.

Jag hade tänkt att läsa en bra bok och äta lite choklad ikväll. Men nu efter att ha fått smset sitter jag bara och grubblar och äter choklad.

Jag måste ju som svara nuu ikväll. Som sagt tycker jag att det är jobbigt med såna här "middags situationer".

Och jag undrar om det är någon som skulle kunna känna in det hela lite och komma med lite tips?? Ska jag trycka bot min vilja att springa åt andra hållet och gå med på det hela. Eller ska jag försöka avstyra det.

Jag vet att jag själv måste göra det avgörande beslutet. Men det kulle kännas skönt att veta om det går att få fram nån bakomliggande intention med det hela.

Hoppas att det låter någorlunda begripligt, och att det finns nån som orkar svara! :)

mvh

Acrventus

Annons:
Hellas
2011-09-19 21:01
#1

Hej vännen,

Jag tycker nog att du redan har svarat på din fråga, självklart ska du följa ditt hjärtas röst och vänligt tacka nej.
Det är viktigt att vara ärlig mot sig själv och inte tvinga in sig i sådant som strider mot den egna känslan.

Ni kan träffas vid ett annat tillfälle och lite mer på dina villkor såsom du själv skulle vilja ha det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Acerventus
2011-09-19 21:36
#2

Tack snälla Hellas!

Det är klart att jag ska lyssna på mig själv. Ibland tror jag att jag tvingar in mig själv i obehagliga situationer för att vara snäll med andra, och för att jag nånstans tycker att jag är lite sjåpig och att det säkert kommer att gå bra. Man har ju hört uttrycket "man ångrar oftast det man inte har gjort, och inte det man gör".

Men det behöver ju inte vara "allt eller inget". Nu har jag lyckats knåpa ihop ett skapligt svar, där jag gett förslag på att jag gärna träffas under andra lättsammare omständigheter. :)

Hellas
2011-09-19 21:50
#3

Det tycker jag låter bra, visst måste man ibland gå in i situationer som kanske inte känns bekväma.
Men som du skriver, det behöver inte vara allt eller inget i det här fallet.

Sedan tycker jag att man måste vara sann mot sig själv.

Stå på dig….annars står någon annan på dig!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-09-19 23:30
#4

Lycka tillGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: