Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2285 ggr
[Gesus]
2011-09-17 15:25

Medium och religiös?

Hej jag har en (av många) fundering…

Jag läste Jane Lyzells inlägg om Trumpet Mediumship där i videon gud använder tekniken bl.a.

Min fråga, är (alla) medium religiösa och te.x tror på gud?

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-17 16:18
#1

Nej inte alls just gud - kan säga  vi är reilgös i tron på en skapelse energi - sen vad den kallas är oväsentligt - du kan vara ateiskt i religon men endå ha en tro på andevärlden!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-09-17 16:19
#2

Fast tilläggas ska väll sägas att många medium har en tro på GUD! fast inte en sådan som svenska kyrkan!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-09-17 17:05
#3

Jag är inte religös men visst har jag en tro….min egna tro på livet och på livet efter detta.

Jag tror att Jesus fanns
-Men jag tror att han var en fantastisk Healer
Jag tror inte att han kunde gå på vatten

Jag tror inte att Maria, Jesus mamma, var oskuld när hon blev gravid, det är nog bara en efterkonstruktion, en skröna, för att göra Jesus så mycket mer intressant men Josef kan mycket väl ha varit snickare!

För mig är Bibeln en Skröna i sig av olika berättelser.
En skröna innehåller många gånger så pass mycket sanning att det skulle kunna vara sant men den är omgiven av överdrifter för att göra berättelsen mer spännande.

ur Wikipedia:
En skröna är en personligt hållen berättelse med passande överdrifter, vilka förstärker berättelsen.
En skröna kan ofta vara direkt osann, men den berättas för att vara underhållande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
2011-09-17 17:10
#4

Det vet inte du Jane, och det kanske e aningen starkt att svara för alla medium eller mediala personer!

Det finns garanterat mediala personer som tror på gud, samma gud som i religionerna. Lika väl som det finns ateister. Några tror på flera gudar. Andra vet.

Det är bara att många mediala eller medium ofta ser eller möter är en bättre beskrivning av ljuset, krafter, änglar o andra invånare att de stannar där och ser inte bortom, vad som finns mer.

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
2011-09-17 17:29
#5

#4 Yamaher, sådär skriver man inte Skrikandes:

"Det vet inte du Jane, och det kanske e aningen starkt att svara för alla medium eller mediala personer!"

Jag väljer att ha texten kvar som du skrivit, mest för att den är så dum, men det är riktigt otrevligt och jag förstår inte vad du läser in som inte jag själv gör.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
2011-09-17 18:03
#6

Gesus….jomen enligt mej är alla som har en tro, lever efter den och följer de lagar och regler som finns i det de tror på religiösa människor…för det är just vad ordet betyder….

En buddist, en kristen, en muslim, en hindu och en jude som lever rätttroget är religiös..likaså en spiritualist, en shaman, en new-agare….ordet betyder…re i legio…typ att knyta kontakt med det man tror på….

Det är lite missvisaden att bara kristna som går i kyrkan och tror på biblen är religiösa…jag är Völva och är religiös…jag är medium, helaier, häxa, Gudinnedyrkare , shamanka…en massa saker och jag lever efter min tro…alltså religiös

Annons:
[Gesus]
2011-09-17 18:20
#7

Ah, frågan blev kanske lite "fel" skriven…

Jag tänkte nog mest på om medium är religiösa (kristen, muslim eller jude) och den guden.

Hellas
2011-09-17 18:34
#8

Det är en bra fråga Gesus och det är verkligen en stor fråga som många berörs av.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Gesus]
2011-09-17 19:08
#9

Ja lite intressant

Det kan väl finnas liv efter döden UTAN gud t.ex

[Lady-Oona]
2011-09-17 19:11
#10

Klart att det gör Gesus…religion eller religiös eller inget av dettta gör förändrar inge faktum att du dör och du kommer till Andevärlden….och den här i allara högsta grad levande…

Jane-Lyzell
2011-09-17 19:13
#11

8 tyvärr är det fortfarande idag inte ok vara öppen spiritualist(tron på andevärlden) i svenska kyrkan - det anses inte som kristen filosofi.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2011-09-17 22:39
#12

Ta t.ex Vendela Cederholm, studerar teologi inom svenska kyrkan och arbetar som medium.. på kristen grund. Frågade henne om det, svaret jag fick var långt, men började med orden; varför inte?

Så visst finns de medium inom svenska kyrkan som tror på Gud.

Jane-Lyzell
2011-09-17 23:06
#13

12 oja - men frågan är om det kan vara öppna med det gentemot kyrkan! kanske har blivit bättre nu  och i storstäder som Stockholm - fast jag tvivlar på det, tyvärr!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Gesus]
2011-09-19 15:13
#14

Jag kollar på lite avsnitt av Det okända då och då. Och igår såg jag ett avsnitt med ett "nytt" medium, Birkan Tore och han kallade minsann dit både Jesus, Jungru Maria och ärkeängeln Michael när han skulle "rensa" huset. Inte illa!

Jag har ingen aning hur kyrkan ställer sig, men det finns en del i biblen som är mot att tala med andar tex

Lady Oona, då har man lärt sig nått nytt, re i legio… tack för det

Upp till toppen
Annons: