Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1586 ggr
liawilson
9/14/11, 4:23 PM

Hur får man bort blockeringar?

Hur kan man utveckla sin mediala sida? Som liten kunde jag förutstå mindre saker som senare inträffade, men med tiden försvann tråkigt nog det mesta. Känner så gott som ingenting idag. Det enda jag är någorlunda duktig på är min intuition till tarotkorten. Vad jag tror har jag på något vis blockerat denna sida av mig själv som jag så gärna vill få tillbaka, men då är frågan bara hur & vad som är mest effektivit att locka till sig det igen?

Mvh/ Linnea

*Kärlek & lycka*

Annons:
liawilson
9/14/11, 4:41 PM
#1

såg nu alla övningar. Kanske kan det sätta lite fart på det om det är möjligt att få bort blokeringar vill säga..=)

*Kärlek & lycka*

Hellas
9/14/11, 5:54 PM
#2

Jättebra tråd och fråga, jag tror att vi alla har jobbat med dessa tankar.

Hoppas att du kan få lite tips av de andra för jag tror inte att det finns en universal lösning, det gäller att finna sin egna lilla "knapp".
Däremot så är det toppen att få lite idéer som gör att man kan se lite bredare.

Men, en start är att Du är härinne!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
9/14/11, 6:08 PM
#3

du har ju svaren själv - tarot korten forsätt där med dem - det behöver inte betyda att dina andevänner inte är där bara för du inte känner dem snarare tvärt om du blir ett med dem:-)))

Meditera /kontemplera och sök din  andliga ledareGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Myy2000]
9/15/11, 7:30 AM
#4

Jag tycker att personlig utveckling är väldigt bra också. För mig fungerar det så att ju mer medveten jag blir om mig själv, desto tydligare ser jag andra, även andevärlden. Att bli medveten om tankar och beteende mönster som hindrar mig att leva ett harmoniskt och balanserat liv, och sedan ändra på dessa, hjälper mig att vara i "flödet". Tarot kort är ett väldigt bra verktyg till sjävkännedom, och meditation. Men som det sagts tidigare, man behöver oftast pröva sig fram efter sin egen väg.

"Var och en blir salig på sin fason".Skrattande

Lycka tillGlad

liawilson
9/15/11, 9:30 AM
#5

tack ska ni ha!

*Kärlek & lycka*

Saeasco
9/19/11, 1:04 AM
#6

Det är rätt naturligt att man "stängs av" ju äldre man blir. Det händer naturligt för väldigt många. Det finns de som får "behålla" dessa färdigheter och alltså inte blockerar dem, men då är det troligen av någon speciell anledning som det hålls öppet för den personen (av hennes eller hans guider enligt hur jag ser det) eller så beror det på en medial förälder som helt enkelt uppmuntrar och ger trygghet och stöd för det sjätte sinnet att utveckla sig jämte de andra i samma takt.

Det säkraste du kan göra för att bryta igenom dina blockeringar är först och främst att vilja göra det. Med viljan bestämd klarar du allt. Dock kan det också vara så att du måste gå tillbaka i stegen av varför det är blockerat från första början. Det kan ligga omedvetna anledningar till grund. Kanske hände det i din uppväxt då du känt någonting som snuddade vid den "andra världen" på ett sätt som var otryggt och du drog dig undan? De kan vara så små att du glömt bort dem, men om de finns kommer de komma upp under åren som kommer och vill du kommer du bli visad dem.

Det är inte nödvändigt att veta varför, men för mig hjälpte det mycket att hitta anledningen till mina blockeringar. Jag har brutit igenom de väggarna själv så jag vet att det går. ;) Det enda råd jag vill ge är att om du inte känner dig oerhört stressad så ta det lite lugnt med det, annars kan du riskera en rejäl kalldusch. ;)

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

Annons:
Upp till toppen
Annons: