Annons:
Etikettguider
Läst 2413 ggr
alekta
2011-09-10 21:24

En fråga om samtal med guider

När ni kommunicera med era guider, vad pratar ni om då, är det om dagliga ting eller får ni svar på nåt ni grubblar på eller får ni veta vad ni ska göra i vissa situationer? Är jättenyfiken!

Alekta

Annons:
sven-g
2011-09-10 21:31
#1

För min del blir det förståndiga svar, men mina låter visst mig avgöra själv de val jag ställs inför. Om frågan gäller andra personer, då brukar svaren vara mer innehålls rika. Med hjälp till råd för dessa.

Jane-Lyzell
2011-09-11 00:33
#2

0 alldagliga svar - då man talar som till en vän:-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MissGina]
2011-09-11 10:43
#3

#0 Jag brukar fråga hur min framtid kommer att se ut. Jag brukar också fråga om jag har rätt man i mitt liv.

Hellas
2011-09-11 10:54
#4

Min huvudguide är inte speciellt talför utan visar mer att han finns vid min sida.
Men vid några tillfällen har han pratat en hel del och han har till och med lite humor.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[MissGina]
2011-09-11 11:37
#5

#44 Min guide brukar prata rätt mycket, jag ser att munnen rör sig men jag hör inte ett ljud. Jag ser mig själv att jag försöker prata till honom men hör inte mig själv tala. Min guide har nog tröttnat på att jag inte kan höra honom utan har börjat försöka visa med handlingar i stället. Det blir som att se en film. Här är det stor risk att jag missar nåt, och skulle mycket hellre vilja höra vad han försöker säga mig

alekta
2011-09-11 18:40
#6

Ok ja det låter ju intressant, vore kul att själv vara med om det.

Alekta

Annons:
annizan
2011-09-12 09:39
#7

Det är lite olika beroende på vad jag vill prata om.

Bekymmer,funderingar och råd..de kan ibland ta ett tag innan de svarar, och ibland upplever jag det som att de väntar med att svara för att de vill att jag ska finna svaret själv först.

Jag har inte riktigt koll på vilka mina guider är, jag två stycken av dem, men vet inte riktigt vem som är vem. Den som svarar mig är ofttast en kvinna men hon pratar i Vi-form.

En situation jag minns att jag kände mig väldigt osäker i var när jag precis börjat läsa på universitetet och jag frågade gång på gång om det var rätt för mig.

De svarade då att de skulle aldrig leda mig in i något jag inte klarade av och att jag befinner mig på exakt rätt plats i mitt liv nu.

[MissGina]
2011-09-12 11:55
#8

#7 Det betyder ju att du fick veta lite om framtiden! Att du är på rätt plats. De vet säkert att det är rätt pga nåt som kommer att häda framöver, vad det är får du kanske inte veta men du fick veta att det var rätt med take på vad som sedan händer! Vad glad jag blir, då vet jag ju att det fungerar ändå. (på sätt och vis.) tack för att du delade detta. Jag hoppas jag får svar snart eller att det slår in den infon jag fick redan för ett år sedan. Hade nästan börjat tvivla eftersom det ännu inte hänt, men nu är hoppet större.

annizan
2011-09-12 16:40
#9

Ja det var verkligen bra, för jag hade hört lite negativt om utbildningen, att den inte ledde till jobb och sånt, men den kändes/känns så rätt för mig.

Har sedan också fått se en bild av en skolsal och jag har fått veta att jag kommer att samarbeta med skolor i mitt jobb och ev resa lite inom landet.

Det var jättespännande, få se vad det blir!

alekta
2011-09-12 17:13
#10

#9

Men vad spännande, kan du inte se nån spännande bild till mig ocksåFlörtnu har jag ju inte tänkt byta jobb har varit på samma fabrik i över 25 år och trivs bra, så ser du en toa eller hushållsrulle så är det det jag görSkrattande

men du får gärna se en nyrenoverad toalett eller ett nyrenoverat kök för det vill jag göra eller en spännande resa kanskeGlad

lite skojsig var jag bara Kram/Alekta

annizan
2011-09-12 21:50
#11

Kanske bäst att poängtera att bilden jag såg om mitt ev yrke inte kom från guiderna, eller iallafall inte som jag fattade det, utan det var mer en liten föraning om vad som kanske kommer, om jag fortsätter i samma spår som nu och det tyckte jag kändes jättespännande!

Elpida
2011-09-13 08:24
#12

Jag väntar oxå med spänning på att mina guider ska börja prata med mig. Jag har massor jag skulle vilja fråga omGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2011-09-13 11:13
#13

12 om du väntar kommer det nog inga svar du måste börja tala med dem själv Elpidia då kommer svarenSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
annizan
2011-09-13 11:39
#14

Ja, jag tror samma sak som # 13, man måste börja prata med dem själv först :)

Du behöver inte göra på något särskilt sätt, rikta bara tankarna på dina guider så ska du se att de svarar! Min erfarenhet är att de inte alltid svarar genast, men svar kommer :)

Elpida
2011-09-13 12:05
#15

Tja, jag är ju rätt snacksalig så då ska det nog gå braTungan ute

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Vargflickan
2011-09-13 20:48
#16

Vilken intressant tråd! Saknar en gilla-knapp likt den som finns på fb, då hade jag gillat ditt inlägg Elpida #15 ;)) På ett vänligt sätt, givetvis! (Humor över internet är alltid svårt).

Senaste mötet med min guide hade jag inte alls förväntat mig mycket, inga förväntningar på tydliga svar eller så, men tji fick jag. Raka, tydliga besked blev det som svar på min undran/fundering Skrattande Vad jag slås av varje gång är hur starkt "tecknet" är (Som Jane tog upp under helgen hos dig när vi skulle möta våra guider. Tack för det Jane!Kyss) Har varje gång hittills fått tecknet mycket starkt, tycker det är riktigt faschinerande!!! Kände det igår när jag bara satt och funderade framför datorn… Tyckte energin i rummet plötsligt kändes konstig och hann bara tänka "vem är det som hälsar på?!" PANG, där var tecknet :))

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Jane-Lyzell
2011-09-13 21:12
#17

16 Härligt vad glad jag blirKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

alekta
2011-09-14 09:30
#18

#16 Då får jag väl fråga dig då när det är något jag jag funderar påSkrattandeeftersom jag inte själv kan. Tänk va många ggr det är när man undrar över saker man gärna skulle vilja ha någon som man man vill fråga.

Alekta

Jane-Lyzell
2011-09-14 12:25
#19

18 gör det du - hjälper dig om jag kan!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2011-09-15 09:08
#20

Har verkligen försökt prata i dagarna två, kanske min guide inte är så pratglad iaf… Bad honom att skicka bilder isåfall men se det hade han nog inte tänkt sig… Men jag ger ju inte upp, jag får väl tjata tills han ger med sigFlört.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
liawilson
2011-09-15 09:39
#21

måste man meditera för att få kontakt med sin andliga vägledare? Eller är det möjligt att få det såhär rakt upp & ner?

*Kärlek & lycka*

Jane-Lyzell
2011-09-15 11:05
#22

20 ge inte upp - kom ihåg "tona in" Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-09-15 11:07
#23

21 i början rekomenderar jag det som en intoning - men sedan kan du ha kontalt med din ledare rakt upp&ned som du skriver, dagligenGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MissGina]
2011-09-15 13:12
#24

#23 Intressant, undrar när det börjar hända? Ibland finns ju inte tiden för meditation, skulle va trevligt att få kontakt medan man donar på i köket eller gör något annat vardagligt som bara är måsten.

alekta
2011-09-15 17:47
#25

Jag brukar få secundbilder på människor i olika situationer men hinner aldrig uppfatta ordentligt, ibland lyckas jag fokusera in en del, det händer alltid antingen när jag ska somna eller om jag vaknar titigt och ska somna om när man är så där i skön dvala, i dag på morgonen såg jag ett par jättesöta tvillingflickor med lite mer än axellångt blont lockigt håt de var i ca 5-6 årsåldern de hade en lillebror vid sidan men honom såg jag inte tydligt visste bara att det var en lillebror ca 3-4 år. Vad det vill sägas har jag ingen som helst aning om har aldrig sett dom, lika dant med andra människor jag sett känner jag inte heller. En bild jag särskilt kommer i håd som jag såg för några år sedan var en jättegammal dam som satt utanför sitt hus på en stol vid husväggen det verkade vara från utlandet typ grekland eller tunisien som det brukar se ut på landet där det är fattigt hon hade en schal och jag lade märke till att hon hade väldigt dåliga tänder knappt några, skulle jag få se det i verkliga livet om vi är ute på en resa skulle jag genast känna igen henne.

Alekta

liawilson
2011-09-15 18:47
#26

vad häftigt..

*Kärlek & lycka*

Emmyjane
2011-09-20 21:40
#27

#22 hur tonar man in?

Jag pratar med mina men jag kan känna och uppleva närvaro, men jag har så dåligt självförtroende i detta så jag tror nog med tt ajg inbilar mig för att jag vill ha kontakt.

Jag är ju inte medial enligt mig, har fått höra att jag var det men stängde av, tror mer på mina healing möjligheter än att jag skulle få den nära kontakt jag önskar jag hadde mad min  guider.

Jag vill men upplever att vägen är lång dit.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-20 21:49
#28

27 slapna av . blunda gärna - spela en fin musik (meditativ) bjud in din ledare att komma nära (be om ett signalsystem, en känsla eller en fysisk känsla, som är din och din ledares signalsystem, ska vara där varge gång!) be din ledare bara vara med dig och stärka era band (magnetiska ) emellan erGlad räcker med 10-20 minuter.

Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Emmyjane
2011-09-20 21:56
#29

Det gör jag ofta, både på medativt sätt och i vardagen.

Den ända jag upplever är känslan att de finns där och en gång kände jag energierna ungefärr som de svepte sin vinge mot mina energier.

Men jag ska fortsätta tona in, fortsätta prata be och umgås med dem.

Tack för tips.

Jane-Lyzell
2011-09-20 22:01
#30

29 ok när du stärkt banden tillräckligt så kommer undervisningenSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Emmyjane
2011-09-20 22:04
#31

Tack, då har jag nått att se fram emot. Fortsätter att be om att va öppen.

Finns det mer jag kan göra för att hjälpa till?

Jane-Lyzell
2011-09-20 22:10
#32

31 var posetivSkrattande och ha tillit!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Emmyjane
2011-09-21 10:43
#33

Okej då kör vi på det!

Tack åter igen för tips och råd.

Kram, ha en välsignat fin dag alla!!

Jane-Lyzell
2011-09-21 10:45
#34

33 Tack det sammaSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: