Annons:
Etikettandlighet
Läst 8150 ggr
Hellas
2011-09-05 21:38

Veckan före fullmåne!

Nästa måndag är det fullmåne och det känns att det börjar komma någonting krypande.
Jag kan inte sova speciellt bra dagarna före fullmåne, det börjar en vecka innan och eskalerar sedan fram till dagen D.

Under den här tiden är mina vakendrömmar som starkast och jag det är denna period då framförallt mina Guider är extra aktiva nattetid.
De går in och utför en del justeringar Obestämd!

Hur känns det för dig, blir du lite mångalen Flört!

Vad är det för kraft som triggas igång inom oss under den här perioden för visst är den magisk!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Köpingsljusen
2011-09-05 22:02
#1

Jag känner inte direkt av något ens när det är fullmåne - men så är jag för det första man och för det andra är jag född dagen innan det var fullmåne (om det kan ha någon inverkan).

Däremot är jag oerhört fascinerad av att titta på månen när den är full och jag känner en magisk energi i luften dessa dagar :-)

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Jane-Lyzell
2011-09-05 22:51
#2

Jodå vist känns det av här hemma - både för mig och gubben- han får svårt sova!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2011-09-06 04:14
#3

Fullmånen…en utav de mest trollska och laddade tid för oss här på jorden. Nattens drottning lyser upp de mörka stigarna och månskenet är laddat med kraft och energi.

Månens faser påverkar oss olika och månen är speciellt stark för oss kvinnor då den påverkar vår menstrationscykel och det är inte ovanligt att många kvinnor blir extra känslig i sin medialitet när månen är full och i de flesta kulturer så finns det minst en stark historia om just MÅNMAGI.

Den fulla månen väcker mycket känslor och är omgärdad med en massa föreställningar om att "under fullmånen föds fler barn, kriminaliet ökar, folk blir mer galna, svårt att sova, dåligt humör..osv. men det finns också forskning som säjer att det är en myt, det får vara vad det vill med det, månen är mystisk i alla fall.

Maan, Kuu, Lune, Lalin, Tungl, Mjesec, Qamar, Ay, Mond, Hold, Moon, Måne, Luna….ja detta är ordet MÅNE på lite andra språk.

Nu när fullmånen är på gång så se till att du gör en liten månceremoni för att hylla dig själv och dina inre krafter, dansa lite galet under månens sken, månbada, meditera och ta till dig den här extra kraften, om du inte kan sova se till att ladda dig med den extra energin som transformeras ner till dig…drick vatten, månens element.

Ha det gott i stugorna och jag brukar bli grinig men sov ganska så bra under fullmånen.

[GunillaF]
2011-09-06 07:56
#4

Det jag känner med fullmånen är att den är magisk. jag sover lika bra som annars och blir inte mer grinig än vanligtFlört

fri
2011-09-06 09:24
#5

Jag har svårare att somna in, drömmer mer och är känslosam.
Jag tycker om månen men ibland kan det bli lite väl magiskt ! Skrattande

Har en vän som arbetar på psyket och hon berättade att det var allmänt känt där att dagarna innan fullmåne söker många hjälp.
Så nog påverkar våran kära måne oss allt ! 

                                        fri

Jane-Lyzell
2011-09-06 12:07
#6

3 När jag var i 25 års åldern så styrdes jag av månen och min menstrationscyckel med den - fruktnsvärda pms och då full måne klockrent alltid mens- som tur är har jag inte lika stor påverkan längre -även fast jag påverkas av denGlad fast nu mera mer posetivt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Amandla
2011-09-06 12:25
#7

Ahh, då vet jag varför jag drömt så mycket, många korta Drömmar har jag haft inatt. Jag hade också jobbigt med fullmånen och mensen när jag var runt 20-25, det sammanföll ju ofta förstås och jag plågades rent ut sagt av mardrömmar. Otäcka sådana, massmördare och blodiga lik i en enda röra Skrikandes Mörkrädd var jag också, så det kändes inte bättre när jag vaknade. Men men, det har gått över och numera drömmer jag bara väldigt händelserika Drömmar utan otäcka inslag.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JamesRandig
2011-09-10 18:54
#8

Varför tror ni att fullmånen påverkar oss på de sätt ni beskriver?

Påverkas ni även dagarna efter (om ni nu påverkas dagarna innan)?

Blir det samma sak vid nymåne?

[Lady-Oona]
2011-09-10 20:53
#9

#8 det är väl individuellt, en del påverkas, andra påverkas aldrig, nån annan tror att de  måste påverkas och gör det osv osv….

Kan ju ev. vara så att månens dragningskraft påverkar vissa människor månen kan ju flytta hela hav…ebb och flod och vem vet kan ju vara så att människan också påverkas då hon består av en massa vatten, tror att det ä 75% (men har inte kollat det…)

alekta
2011-09-10 20:58
#10

Det ska jag kolla nu om nätterna om jag drömmer mer än vanligt, har aldrig tänkt på det förut, spännande.

Alekta

JamesRandig
2011-09-11 00:06
#11

#9: Fast om det är så borde väl alla människor påverkas eller inga alls? Vi består ju alla av lika mycket vatten. Månens dragningskraft är lika "stark" både vid nymåne och vid fullmåne. Är det inte lite konstigt att ingen får några problem vid nymåne?

Månens dragningskraft på oss är f ö en av de svagare vi utsätts för. :)

Det finns väldigt många missuppfattningar om månen och dess påstådda effekt på oss. Det är intressant hur dessa myter uppkommit och hur de fortfarande sprids vidare på det här viset.

Jane-Lyzell
2011-09-11 00:29
#12

11 vist påverkas människor av nymåneFlört

Tror inte det är mycket missuppfattningar snarare tvärt om!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JamesRandig
2011-09-11 08:48
#13

#12: Så vi påverkas vid ny- och fullmåne samt före och efter dessa? Då har man ju i stort sett täckt in hela tiden?

Vad är det då som månen gör? Att det är dragningskraften är uteslutet, det behöver man bara läsa grundläggande fysik för att förstå. :) Så vad är det?

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-11 15:02
#14

13 Det beror på hur man vill se det James Randig  - som jag ser dig t ex som en skeptiker med tanke på ditt nic. är du det? och varför är du här inne då?

Allt vatten på vår jord påverkas av månens dragningskraft även energier- så vad består vår fysiska kropp av, mycket vatten och energi som håller vår motor igång:-)))

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JamesRandig
2011-09-11 19:54
#15

#14: Spelar det någon roll? Trodde vi pratade om månen här. :) Det måste man väl kunna göra oavsett om man tror på spöken eller inte.

Månen är ju en högst naturlig sak med effekter som är mätbara och förklarade.

Att haven påverkas av månens dragningskraft är sant, där har du så rätt. Däremot påverkas inte vi på samma sätt. Vi har ju inte jättemånga likheter med världshav i övrigt, eller hur? :)

Hellas
2011-09-11 20:15
#16

Jag vet inte hur det förhåller sig med vetenskap hit eller dit, det enda jag vet är att jag blir påverkad en vecka före fullmåne.
Däremot så känner jag inte av de andra månfaserna.

Jag läste vid ett tillfälle att Polisen även upplevde det som betydligt stökigare under Fullmåneperioden och antal "Klienter" var högre i antal.

Huruvida den uppgiften stämmer eller inte vet jag inte.
Det stod i AB och tillförlitligheten där är väl som i Hänt Extra Tyst!

Jag har även hört att "otroende" känner sig påverkade av månen  så det här har ingenting med Paranormalt att göra även om jag råkade lägga tråden under "Andlighet".

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-09-11 21:30
#17

15 du skriver du är en kvinna i din presentation - då borde du kunna känna med dina sinnen när månen är full:-)

Jovist påverkas vattnet i oss människor med inte bara haven - även våra sjör påverkas - jo vi som kvinnor har samma salthalt i fostervattnet som världshaven!

Sen är det ju så att du inte har så mycket förkärlek till mig eller oss här inne om man läser dina inlägg på skeptiska sidor - sådant kallar jag för skenhelighetFlört

Men om du seriöst vill få våran syn så respekterar vi det - men vill inte se hån på de skeptiska forumen efteråt då - för då är du här inne på fel grunder!

en till sak Skepikerna vaknar vid fullmåneTungan ute

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2011-09-12 13:15
#18

Jag blir oerhört känslig vid fullmåne. det slår aldrig fel!
Då jag inte har så bra koll på NÄR det är fullmåne så brukar jag förstå det ändå på mitt sätt att må.
Jag sover sämre, drömmer mer, gråter lättare (PMSliknande), Mer känslig över huvudtaget (kärleksfullare, känner in andras känslor starkare mm) Detta har varit på detta vis så länge jag kan minnas. Min dotter har precis likadant.

#8 Då jag varit gift med en yreksfiskare och min son är det också, så har jag lärt mig en sak och det är att fisken påverkas vid fullmåne och det är inget nytt utan de flesta känner till att det blir sämre med fisk i näten under fullmånen. Och då är det väl inte så konstigt om också vi människor skulle påverkas. 

Tror många människor påverkas, men de kanske inte satt det i samband med att det är just fullmåne

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2013-07-27 14:25
#20

Det viste vi ju 🎧

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: