Annons:
Etikettinspiration
Läst 1819 ggr
Hellas
2011-08-31 22:09

Låt dig bli inspirerad

Blunda och be din Inspirationsguide komma till din hjälp.
Känn in atmosfären, känslan och låt dig bara följa med i det som händer.

Töm dina tankar framför tangentbordet.
Börja skriv helt planlöst utan några direkta mål.
Strunta i stavfel, kommatecken och hur ordföljden blir, låt dig bara få flyta med.

Det ska gå som en dans!

Rätta till orden i efterhand så att det hamnar punkter där det ska vara punkter osv.

Till din hjälp ska du få en vacker melodi!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2011-08-31 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

När mörkret faller och solens sista strålar går till vila vill jag ligga vid din sida som ett tillsammans i ande kropp och själ. Låt våra Drömmar vandra tillsammmans i nattens famn - du o jag i alla evighet, tro hopp och kärlek i leken som omgiver oss i kärlekens dans - härlig är jorden härlig är den andra dimentionen ,se och blunda min vän kän rymtmens vibbration strömma igenom din ande , vi två är ett  tillsammans ett med allt som är . känn vindens duva i mörkrets famn vyssa dig till drömmarnas land . följ med mig på regnbågsbron som mynnar över till landet vi ska se tillsammans du och jag i morgon är en ny dag i sollandet!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
2011-08-31 22:42
#2

Nu har jag inte skrivit lika fint som Jane men detta kom framför mig o jag återger det som det kom med små justeringar….tack Hellas för en fin stund.

Nuet speglar sig o nuet är här…..det vi vill det kan vi, kraften tar vid o den ökar----o det är nu vi kan komma iväg…

Rytmen, takten låt den kännas i dig nu….var ett med den….känn o njut….ohohohohooooo

………

-Det är nu, det är nuet som gäller, nuet som gör dig, eller du gör det till nuet….leva, känna, vara------

Var i dig själv…känn……

Njut……

Var……

Andas……

Känn….

Hoppet….tron, kärleken------det är nu----

Låt det vara för evigt.

Hellas
2011-08-31 22:48
#3

#0, 1 Men söta vänner, så vackert, det går rakt in i mitt hjärta precis som det ska göra då det handlar om en inspirerad text *rörd* Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-08-31 22:56
#4

2 vad fint OGKyss

Tack Hellas det var kul!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JustMe08
2011-08-31 23:03
#5

Vad ni skriver vackert! Tack!Kyss

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Vargflickan
2011-08-31 23:14
#6

Jättefint OG och Jane! Och vilken musik… mmmmmm….. Tack för att ni delade med er!

When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu

Annons:
Jane-Lyzell
2011-08-31 23:24
#7

5,6 Kyss tack!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rore]
2011-09-01 07:46
#8

Så hör du mig min vän,,,,,

Blunda nu och låt dig svepas med.

Var inte rädd det finns så mycket, mycket mer,,,

Stilla dig, stilla dig. Jag dig ber….

Här finns en visdom så ren och klar

Dä'r finner din längtan sina svar,,,,

Du är Du och inget mer,,, ändå räcker det precis så,,

Våga drömma. Våga Tro,,,

 Ditt liv berikas då från din inersta källa som ger dig sinnesro,,,,

Så lyssna inåt, finn din väg till mig,,

För i mig finner du dig. För alltid sammanlänkad med allt det som är,,,,,,

[outgrundlig]
2011-09-01 07:56
#9

TackKyss

Det var så fint att läsa detta nu på morgonen igen o rore har fyllt på, fint…verkligen inspirerande texterGlad

Jane-Lyzell
2011-09-01 11:56
#10

8 så fint rore säger som Og verkligen inspirerande här på morgonen att läsa detGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rore]
2011-09-01 12:20
#11

Tack så mycket för Og och Jane för era  insprerande ord också,,, Tycker ju dessa inspirationer är så roliga att göra och läsaFlört

*niger fint*

Kerstina-61
2011-09-01 12:40
#12

Tack, kära Hellas för denna tråd!! Jag skrev inte ned något under tiden jag slappnade av till den underbara musiken., men fick underbara bilder som jag skriver ner.

Jag står på en hög bergskulle, med vinden som rufsar om mitt hår. Jag känner mig så fri och har full tillit!

Tillit till vad som finns bakom nästa bergskulle, känner förväntan och det pirrar i min kropp.

Frihetskänslan är stor LYCKA! Lycka över att jag får vara jag. Mina vänner finns där, bortom många miltals marker, men ändå så nära,nära i mitt hjärta!

Jag känner glädje och frid i mitt sinne!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Kerstina-61
2011-09-01 12:41
#13

Tack, Jane, O-G och rore för era vackra texter! Kyss Jättefint!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-01 12:42
#14

12 så vackertGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rore]
2011-09-01 12:52
#15

#13

Tack själv KerstinaGlad

[outgrundlig]
2011-09-01 14:07
#16

#13 Tack tebaksKyss fint du skrev….Glad

Christina_46
2011-09-01 16:01
#17

Tack för tipset om inspirationsguiden Glad

Jag skrev en hel sida med text Skrattande

Amandla
2011-09-01 16:46
#18

Tack för detta, jag kom direkt in i "rätt" känsla Glad Har provat automatisk skrift med penna och papper men det här var mycket lättare av nån anledning. Först kom min inspirationsguide.

Litet utdrag:

"Jag önskar dig allt väl. Kärlek och ljus, det är dags att sätta igång med arbete nu, du ska utvecklas högre upp, höja ditt medvetande. Det är viktigt att du ser det framför dig, att du ska upp upp upp! Ljuset flödar över dig min vän, kärleken och omtanken likaså. Tarot är en väg som hjälper dig framåt, ett sätt att förstå dig själv och andra, att se de gemensamma banden. Du kommer att hitta rätt, var inte orolig för det kan inte bli fel. Allt är väl, kom ihåg att allting ÄR!"

Sen kom först min farmor och sen min morfar, båda med budskap som jag direkt kunde förstå Glad Tyvärr hade jag kommit åt nån tangent, inget av det jag skrev kom på¨skärmen, upptäckte det när jag var klar. Det var väl nån mening med det, för att  ta till en new age-klyscha. Fast snopet…

Just det där med att jag ska uppåt nu har kommit till mig ett flertal gånger på olika sätt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jane-Lyzell
2011-09-01 17:28
#19

18 härligtSkrattande

17 får vi se texten?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
2011-09-01 18:37
#20

#18 Så fintGlad

Annons:
Hellas
2011-09-01 21:01
#21

#8, 11 rore: Som vanligt skriver du fantastiskt, jag blir så glad av att läsa det du skriver *njuter*.

Vi ska köra lite mer med inspiration  tror jag, jag har saknat det jag med Flört.

#18 amandla, Jättehärligt, ja det gick verkligen som en dans för dig Flört!

Jag håller med om att det är enklare med tangentbordet, man blir mindre "störd" och kan vara mer avslappnad.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2011-09-01 21:07
#22

Jag har sagt det tidigare och säger det igen, Tron Syversen´s meditations musik är en favorit hemma hos mig, jag har nästan alla skivor tror jag.

Jag använder respektive skiva i olika syften, ger jag Healing är det en skiva som gäller och är det Trans så är det en annan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
2011-09-02 02:33
#23

Jag förstår att jag gör fel…Ni andra är så duktiga och skriver så fint! Kyss

Jag skriver inget under tiden jag hör den vackra musiken utan går ned i ett meditativt tillstånd. Jag får underbara bilder (denna gång såå stark frihetskänsla och stor lycka! . Som jag redan sagtSkäms) Sedan skriver jag ned de bilder och känslor jag fått, men pennan tar inte över hjärnan som jag förstått det ska vara.

Hur som helst, det var en jätteskön stund av avslappning och en stor hjälp nu då jag är så strassad över att få allt på plats till min 50års fest på lördag.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[rore]
2011-09-02 07:51
#24

#23

KerstinaFörvånad Inte kan du väl tro att du gör fel????

Det kommer till oss på olika vis och jag uppskattar verkligen det du skrivit… Jag följde med i din frihetskänslaFlörtKyss

Hoppas du får en fantastisk födelsdagsfest på lördag. Grattis i förskott!!

Hellas
2011-09-02 07:59
#25

#23 Kerstina, det finns inga fel, jag såg ditt inlägg nu som du gjort och jag kan verkligen se din beskrivning framför sig.

Det här handlar inte om rätt eller fel utan det viktiga är att man tillåter sig att bli inspirerad, att släppa nuet för en liten kort stund och bara flyta med i flödet.

Kram Gullan

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[rore]
2011-09-02 08:21
#26

#11

Tack Hellas.. Jag ser fram emot de övningarnaGlad

[GunillaF]
2011-09-16 11:19
#27

Jag satte mig ner en kväll för något år sedan med pennan i högsta hugg. Jag frågade en del privata saker och fick trevliga och "kluriga" svar.

Jag sparade detta för jag tycker det var spännande svar jag fick.

Jag frågade om bl.a. vår (mänsklighetens) framtid.

Jag fick flera svar. Många rader skrev jag.

Några av raderna var:

"En magnetisk flamma yttrar sig från yttre rymden. Innehållande kärlek till er".

"Atomers kraft kommer att lagras i bergsmassor".

 "Äventyren avlöser varandra och resor kommer att göras en lång tid framöver".

En sak är då säker; Inte är det mina ord! Men vems är det??Förvånad

Annons:
Jane-Lyzell
2011-09-16 12:24
#28

27 intresant - en hjälpare , din ledare ja någon som ville medela dig någotGlad Ja i inspiration kan mycket komma igenom:-)))

Särskilt med fin musik som lyfter själen! då är man i rätt harmoni!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaF]
2011-09-16 13:01
#29

#28 Häftigt är det iaf!Skrattande

[outgrundlig]
2011-09-16 19:40
#30

#29Skrattande

Upp till toppen
Annons: