Annons:
Etikettguider
Läst 25065 ggr
[GunillaR]
8/30/11, 11:52 PM

Trollslända

Jag har under de senaste dagarna fått tecken i form av en trollslända. Häromdagen så kom där en jättestor och satte sig ovanför mitt fönster. Den var så stor och så vacker. Jag trodde inte att dessa fanns i en stad.

Jag har letat men hittar inget om vilken betydelse trollsländor har. Kanske är där någon härinne som vet. Det heter ju "dragonfly" på engelska.

Den var gråblå och turkos på kroppen och hade svarta teckningar precis som två stora ögon. Den var ca 8-10 cm lång i kroppen. Vingarna var gråblå-skimrande i turkos.

Någon som vet?

Annons:
maiya
8/31/11, 8:22 AM
#1

#0.I solögas bok står det så här om trollsländan.

Du har en stor andlig gåva-använd den.

Min gåva till dig är att ha en stark intuition.

[GunillaR]
8/31/11, 11:29 AM
#2

#1 - Jag fick ett förslag från en av mina Medarbetare om just andlighet, så det kan ju stämma bra. Jag känner också att det håller på att hända nya saker inom mig.

Tack så mycket Glad

Lustigt är att denna trollslända flög utanför mitt fönster flera dagar. Jag har ett stort träd utanför (bor på 3:e våningen), så jag tänkte att kanske denna trollslända "bodde" i trädet. Tyckte också det var egendomligt att den fanns här i stan och inte vid någon vacker damm i en skog. Sen den satt utanför fönstret och jag fick "kontakt" med den, så har den inte visat sig.

Jane-Lyzell
8/31/11, 2:10 PM
#3

trollsländer är ju också en förvandling transformering likt fjärillen - kan även vara hälsning av anhöriga från andra sidan - i såfall vill de få dig uppmärksam på något i ditt liv just nu som du behöver se lite närmare på - eller något som du inte ska gå in i!

//Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
8/31/11, 3:04 PM
#4

# - Hmm……………… det där ska jag ta en funderare på. Jag har också haft lite dofter här av "gammal parfym". Det kan ju vara någon……..

Tack Jane Glad

Jane-Lyzell
8/31/11, 6:05 PM
#5

4Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
8/31/11, 8:36 PM
#6

Härligt Gilla jag har själv sätt ett par stycken efter min semester. Dom flög runt mej, Jag försökte fota dom men de gick inte alls.

Glad

Annons:
[GunillaR]
8/31/11, 11:49 PM
#7

# 6 - Det var ju intressant Stina, för vi bor ju inte så långt ifrån varandra. Då finns dom i området. Eller så har de sökt upp oss speciellt Tungan uteFlört

Tror du inte det?

Lynxx
9/1/11, 1:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Ja vet inte - det kanske var en Jungfruslända (övre)?

elr

Blå flickslända (undre)?

Hur som helst - fantastiskt vackra e de.  Glad

/L

stina63
9/1/11, 10:39 AM
#9

*7 Gilla dom finns i området.. Men inte ofta jag ser dom. Men dom finns där. De var rätt häftigt när jag såg 3 stycken som flög runt mej hela tiden. Försökte fota men det gick inte alls.

Har inte tänkt att det kan vara en hälsning från anhöriga på andra sidan som Jane har skrivet. Får man fundera lite på vem de kan vara.., lyssna lite nogrannare nästa gång

Lynxx fina bilder på trollsländor.

[GunillaR]
9/1/11, 11:41 AM
#10

Vilka fina bilder på trollsländor. Men denna liknade inte någon av dem. Ska se om jag kan hitta någon bild som är lik.

Jane-Lyzell
9/1/11, 11:51 AM
#11

trollsländor är fantastiskt vackra rent magiskaGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
9/1/11, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är två bilder som påminner om den jag hade. De kraftiga svarta markeringarna som om den var tagen ur en Disney film.

[GunillaR]
9/1/11, 12:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

den andra

Annons:
Jane-Lyzell
9/1/11, 12:42 PM
#14

WowGlad de är verkligen magiska!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/1/11, 9:16 PM
#15

Det är helt underbara små änglar!

Jag får också en alldeles speciell känsla av Trollsländor, de är så skira och eteriska på ett magiskt sätt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
9/1/11, 9:21 PM
#16

Visst är de helt magiska!

Kommer ni ihåg filmen "Dragonfly" med Kevin Costner i huvudrollen? Där hans hustru råkar ut för en olycka i Sydamerika och skickar meddelanden till honom via olika former av trollsländor.

[outgrundlig]
9/1/11, 9:28 PM
#17

Har sett den, men minns inte detta så som du säger….men ser jag den igen så skall jag tänka på det, tack för tipsetFlört Kanske jag tror jag sett den?

Har läst din tråd och hängt med, otroligt vackra trollsländor du har!!

Har själv haft besök av dess sköna varelserSkrattande

Jane-Lyzell
9/1/11, 9:35 PM
#18

16 tillhör favoriterna i filmväg <3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/1/11, 9:42 PM
#19

#16 Jaaa, den filmen är ju så braaa

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: