Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3368 ggr
fri
2011-08-22 18:56

Att höra andras tankar ?

                                         Hej !

Jag är ny här och har läst lite olika inlägg och kommentarer, tycker det verkar intressant och givande.
Jag har en fråga och hoppas att det här är rätt plats att ställa den på.
Jag är healer men inte medial på det viset att jag alltid kan kommunicera med den andliga världen, däremot får jag till mig budskap ibland när jag healar och när jag minst anar det( jag hör).
Jag har inte försökt utveckla min ev. medialitet eller vad det nu är.

Utöver det här verkar det som jag hör andras tankar ibland, både på långt och nära håll.
Ett exempel är att en tanke i jagform kom till mig under en längre tid, tanken löd " Jag ska sälja mitt hus" och några snarlika tankar till om ett hus. Jag blev nästan arg på den här tanken till slut som oftast kom när jag skulle sova. Jag har ju inget hus ! Vilket tjat !

Efter en tid mötte jag min granne och blev inbjuden på kaffe……….. Hon berättade om att hon var tvungen att sälja sitt hus eftersom hon var gammal för att ta hand om det (hon bor nu i lägenhet efter makens död).Hon  visade mig kort på husets alla rum och berättade om hur lycklig hon hade varit där. Då bara visste jag att det var hennes tankar jag tagit in.

Jag undrar om någon känner igen det här ? Jag har hört många berätta om sin medialitet och om olika fenomen men aldrig hört någon tala om att ta in omgivningens tankar.
Jag antar att jag skulle vilja få bekräftat att det är så för fler och som kanske förstår det här bättre än jag. Det här händer ideligen och jag får det oftast bekräftat i efterhand.

Tacksam för svar Glad         fri

Annons:
Jane-Lyzell
2011-08-22 19:02
#1

hej o välkomen in På MIF

Det du beskriver kan både vara sk psychic/avläsning av personers energi- tankeläsning eller en andeperson somvet du ska besöka en person eller de ska till dig - så det passar på att ge info så du ska förstå(vilket du nog gör om du ransakar dina händelser)

Din uppgift ta reda på varför nnär det sker - fråga rösten/tanken varför?

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

fri
2011-08-22 19:26
#2

                        Tack, kul att vara här !

Jag ska prova att fråga om varför, få se om jag får något svar.
Jag vet att jag kan känna andras fysiska och psykiska tillstånd, genom att befinna mig nära eller stå dem nära men jag kan lättare förstå meningen med det efter som jag är healer.
Just det här med tankarna kan jag inte hjälpa dem med känns det som och därför känns det lite mer oförklarligt.
Jag känner mig som en liten detektiv som försöker förstå vart tankarna hör, någon av mina vänner , min dotter eller någon annan…..
I början funderade jag över mitt förstånd men nu känner jag mig lugn på den punkten i alla fall.Glad

Håller med om att vissa gånger kan jag förstå varför, men oftast om det är något viktigt brukar jag få till mig det mer direkt och inte som en tanke i jagform. 
Tack för ditt svar, jag ska göra mitt bästa !

                                     fri

allhealing
2011-08-22 21:48
#3

#0

Att känna av/läsa tankar är ett sätt att än bättre kommunicera med sin omgivning.

Förutom detta har jag själv utvecklat förmåga att läsa av personers sjukdomstillstånd och även helt eller delvis känna av sjukdomen/obalansen personen bär på i min egen kropp.

Jag har dessutom lärt mig att ta det hela ett steg längre och även hjälp en inte frisk person åter till ett mer balanserat tillstånd varifrån kroppen sedan själv kan läka sig. Givetvis gör jag detta enbart om personen själv ber om denna hjälp och samtidigt är beredd att ta fullständigt ansvar för sitt eget tillfrisknande.

Så använder jag mig av de än så länge ej speciellt mycket använda möjligheterna som vår kropp erbjuder oss.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

fri
2011-08-22 22:47
#4

                                  Hej !

Jag känner igen det du beskriver om att känna i min egen kropp vad som pågår i den andres. Det underlättar när jag ska fungera som redskap vid healing och då uppskattar jag det verkligen !
Intresant det du säger om att balansera upp för att sedan självläka, det köper jag direkt !
Det är väl det healing handlar om mycket, att bara göra det nödvändiga och ge människor tillit till sin egen kraft och läkningsförmåga. Brukar se det som att man för människor tillbaka till sig själva, att problemet var att de kommit i obalans.

Jag är väldigt noga med att fråga innan jag gör någonting, helst ska jag bli tillfrågad. Jag såg i ett inlägg här om dagen att du påpekade det för någon och då blev jag glad !
De flesta gör naturligtvis det men jag har mött människor som anser sig kunna skicka healing och ljus godtyckligt, då blir jag upprörd !
Har själv blivit utsatt för det.
Däremot har jag haft diverse krämpor som jag precis som med tankarna jag får in, fått bekräftat senare. Jag fungerar tydligen som redskap även när jag och den som får healing inte bett om det, vilket förbryllade och ibland förargade mig i början.
Det är ju lite lustigt med tanke på hur noga jag är att fråga först ! Glad

Det här med att jag får in andras tankar sker inte så mycket när jag healar utan mer när jag går och skrotar lite för mig själv.
Jag har lärt mig att så är det bara och det är ju lugnare nu när jag förstått att det är någons tankar, även om jag undrar över vem det kan vara. Det verkar som det är tankar som upprepas om och om igen, som när man grubblar över något särskilt(fast någon annans i det här fallet).

Tack så mycket för era svar !        

                                                fri

Upp till toppen
Annons: