Annons:
Etikettkurser
Läst 1942 ggr
Köpingsljusen
2011-08-18 21:13

Personlig utveckling på mediumutbildningar

Jag ser mer och mer hur viktigt det är med personlig utveckling när vi utvecklar vårt mediumskap - men tyvärr är det inte så vanligt vad jag har förstått att vi får det med oss på dessa kurser och cirklar…

Detta förstärks av att de som går kurserna inte alltid vill ha sådan utbildning, de vill bara utveckla sitt mediumskap (och helst så fort som möjligt).

Har ni samma uppfattning? Hur ser det annars ut?

Vad ser ni för fördelar med en blandning av personlig utveckling och utvecklandet av mediumskapet?

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Annons:
[GunillaF]
2011-08-18 21:18
#1

Jag tycker nog att de bör gå hand i hand.

Indiania
2011-08-18 21:26
#2

#0 Jag tycker att det är viktigt med personlig utveckling oavsett vad man sysslar med, väldigt viktigt innan man utvecklar sitt mediumskap tror jag också att det är.

Just det ann rensa bort gammalt skräp och gå vidare, det tror jag absolut på, då känns sinnet lättare ( renare ) och då inbillar jag mig att vi har lättare att ta emot och att ge….

" Var nära naturen - var när dig själv "

Köpingsljusen
2011-08-18 21:48
#3

Ja jag tycker precis som er - att den personliga utvecklingen borde gå hand i hand med den mediala.

Men hur ofta låter vi dessa delar verkligen gripa in i varandra när vi utbildar oss till medium? Finns det tid för det på kurserna eller cirklarna - eller är det bara det mediala arbetet vi fokuserar på (och låter den personliga utvecklingen få vara personens eget ansvar)?

Tänk er en situation där jag arbetar som medium för att vägleda andra - och samtidigt har jag inte arbetat med mina egna problem… hur fel kan inte en sådan sittning bli om personen har likartade problem som jag själv?

\Rickard

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Hellas
2011-08-18 21:59
#4

Riktigt bra tråd och fråga att ta upp, jag blir riktigt beklämd när jag ser att vem som helst kan anmäla sig till mediumutbildning utan någon som helst förarbete, såsom att ha kommit en bit på väg i sin personliga utveckling eller ha kontakt med sin Guide.
Personlig utveckling är A och O,  har man inte den med sig och helst ligger ett steg före med den kommer det bakslag.
Inte bara i själva kontakten med andevärlden utan även i form av utbrändhet.

Jag har under mina år hela tiden gått i utvecklingscirklar av olika slag.

Cirkeln utvecklade sig på ett naturligt sätt och samtidigt som vi arbetade så arbetade även våra guider för att utveckla sig själva så att största harmoni skulle kunna uppnås.

Det går inte att forsera en mediumistisk utveckling!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Köpingsljusen
2011-08-18 22:10
#5

#4 - Håller helt med dig där! Alltför vanligt är att man överför sina egna problem på klienter när man inte har arbetat med sig själv - och försöker man ändå att göra ett verkligt bra arbete så riskerar man att gå in i väggen för att man till slut inte får ekvationen att gå ihop för en.

Dessutom, något som man ofta inte tänker på när det gäller personlig utveckling, så får man med rätt sorts kunskap inom PU en mycket bättre utveckling av sin medialitet. Tänk dig att du står och håller en seans och samtidigt får för dig att du glömde stänga av spisen hemma… hur fokuserad är du då på det arbete du håller på med (och hur blir ditt mediumskap just då)? Flört Så att lära sig Mindfulness t.ex. är ju inte helt fel… Skrattande

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Jane-Lyzell
2011-08-18 23:54
#6

Mindfullness så mycket fina ord nu förtiden - det betyder att vara i nuet- fullt medveten i sig själv:-)

Jag trodde nog i mitt enfald när jag började som lärare här på Ramsbergsgården att alla som sökte sig hit till en medium utveckling hadde den andliga(minst lika viktig) och den personliga utvecklingen en bra bit påväg med sig - men ack vad jag bedrog mig!Tungan ute Så jag vart tvungen att införa det i utvecklingarna både för medium och healing.

Att utveckla sin medialitet är att även utveckla sin andliga och personliga utveckling sammtidigt - det måste finnas balance- annars sker ingen utveckling och ibland vid mycket trauman bakåt måste psykoterapi eller annan form in med. Man måste skala löken så att säga för att finna det genuina kärnan.

Det är en ständig utveckling en neverending story att vara medium - därför den egna cirkeln sååå viktig + att man vet hur att skala bort egna trauman så man inte projeserar det på andra!

Något jag märkt är att elever kommer hit och så säger man du måste gå andlig och personlig utv med - då skruvar en del på sig och säger- men jag har gått så många sådana- jag kan det där!?

Man blir aldrig fullärd och sådana svar skrämmer mig - så jag brukar erbjuda dem att de får gå gratis om det tycker att det inte har behollning av det vi lär ut på den - ingen har tyckt de inte ska betala!

Och det svar jag oftast får är att varför har vi inte fått lära oss detta tidigare!? Då blir jag ännumera mörkrädd - vad lärs ut där ute igentligen? - fina ord för andlig och personlig utveckling verkar vara mera viktigt en själva utvecklingen, tyvärr!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
allhealing
2011-08-19 00:38
#7

Det är som att falla neråt i ett bottenlöst hål. Desto längre man faller, desto närmre sitt eget centrum når man. En del blir hängande i luften och en del väljer att falla uppåt.

Det är när man vågar släppa kontrollbehovet och falla fritt som en större balans uppnås. Desto djupare man faller desto mer i nuet befinner man sig.

Att våga vara balanserad på alla plan och på så sätt falla i synkronisitet med sig själv leder till ett väldigt fokuserat levene.

Det kan låta lätt men är för de flesta precis det motsatta. Att våga leva ett liv utan kontrollerad rädsla är minst sagt utmanande.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Köpingsljusen
2011-08-19 02:14
#8

#6 - Ja Jane, mycket ord nuförtiden Flört

Håller helt med dig om att många inte fattar att de aldrig kan få för mycket av PU - och att läsa om det är inte samma sak som att praktisera det. Många verkar tro att när man väl har lärt sig det mediala så är det bara motorvägen fram mot ständig framgång - att brottas med sig själv när man står på scenen är inget jag vill göra i varje fall och då är det nödvändigt med träning på det andra området också.

#7 - Lång väg dit Kent, inte så många som törs leva så intensivt! Flört

Men ska vi leva här och nu så får vi förr eller senare lära oss att leva precis så! Då kan vi kasta bort alla säkerhetsnät som vi har vant oss att leva med och inse att den största tryggheten är att bara vara fokuserad på nuet - för det är då vi är i vår fulla potential, när vi inte har slösat vår energi på att oroa oss för framtiden (eller tolkat nuet efter våra tidigare, kanske negativa, erfarenheter).

\Nattpigge Ricke Skrattande

"I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat, och ändå förändras livet ständigt."
Louise L. Hay

Medarbetare på Spiritualism i Fokus

Jane-Lyzell
2011-08-19 11:46
#9

8 Ja, ett medium är inte bättre en det sista medelande den har lämnat - så inte blir man klaaaar som medium inte, det blir man aldrig - medium det är något man är och som man måste kämpa hela tiden för att vara ett bra sådantGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: