Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1006 ggr
Jane-Lyzell
8/15/11, 1:03 AM

Healingforskning i Uppsala

http://www.rindstam.se/a31df4c3-ee00-46ad-bebb-9c413f1660be-29.html 

**9. Noter
**1. Pilotstudien genomfördes under tiden Mars-97 till och

    med Feb-98. Ansvarig för den medicinska behandlingen

    var Dr. Henrik Riska, chefsöverläkare, lungkliniken.

    Ansvarig för utval av patienter var Helene Wallstedt, 

    chefssjuksköterska, lungkliniken i samråd med

    Dr. Henrik Riska.

    Healingbehandling har utförts av Lilian Rindstam,

    ordförande i Svenska Healingförbundet och Marion 

    Schoormans. Ansvarig för koordinering och

    sammanställande av rapport var Beth Hammarström,

    sjuksköterska. Analys av EORTC-QLQ-C30 och

    vetenskaplig granskning har skett av Eva Berglund,

    forsknings och utvecklings handledare.
2. Riska, H., Muntlig referens, Oktober, 1998.
3. Rindstam, L., Muntlig referens, oktober, 1998.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
8/15/11, 1:24 AM
#1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/15/11, 1:29 AM
#2

https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2011/3/Sjukskoterska-vill-infora-healing-i-varden/ 

Sjuksköterska vill införa healing i vården

Sjuksköterskan och miljöpartisten Gun Moss Bjerling i Borås vill införa healing i sjukvården. Själv arbetar hon med så kallad reiki-healing och behandlar bland annat patienter som har värk, reumatism och depressioner……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/15/11, 1:40 AM
#3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/15/11, 1:43 AM
#4

https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/tidningen/2001/Nr-8-2001-9/HEALING-bluff-eller-bot/ 

HEALING bluff eller bot?

Flera av de healingmetoder som används har utvecklats av sjuksköterskor. Men ryms det inom ramen för vetenskap och beprövad erfarenhet? Åsikterna går isär. I vårt grannland Norge och i USA, Storbritannien och Australien är det tillåtet för en sjuksköterska att ge healing. Men i Sverige är det inte lika självklart…………

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
8/15/11, 1:46 AM
#5

https://www.vardforbundet.se/Vardfokus/tidningen/2010/Nr-10-2010-101/Valkomnar-alltsom-fungerar-och-ar-bevisat/ 

I höstas väckte debattartikeln ”Skattebetalarnas pengar ska inte gå till sockerpiller” i Dagens Nyheter heta känslor. Den ideella föreningen Vetenskap och folkbildning krävde att kommuner och landsting slutar bekosta metoder som inte har prövats vetenskapligt eller som bevisligen inte fungerar. 


På Osher centrum vid Karolinska institutet undersöks vad den traditionella medicinen 
kan hämta ur den komplementära. Föreståndaren Martin Ingvar välkomnar allt som verkligen fungerar och tycker att det är synd att de två lägren ställs mot varandra: De skeptiska bortser från effekten av omhändertagandet medan alternativmedicinarna hävdar att det finns effekter utan bevis eller som inte går att förklara med vederhäftiga modeller. 
……………………..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
8/15/11, 2:15 PM
#6

De styr det som de vill - de har makten att skydda sina egna intressen (reviret skall upprätthållas).

De studier som gjorts & visat "bra" resultat (för bra för makten=läkemedelsindustri & myndigheter m.fl.) - har lagts ner & tystats ner.

Samma sak som med amalgamsaneringen. De skyller på att det inte finns vetenskapliga bevis/beprövad erfarenhet - trots att 10.000-tals har genomgått detta i hela världen. Det fanns en bra enhet i Uppsala - som SoS tvingade att lägga ner - trots att så många vittnat om att de fått hjälp av saneringen! Tandläkare & läkare trakasseras av myndigheter, med hot om indragen licens - om de forts. att försöka hjälpa svårt sjuka - som förgiftats av sina amalgamfyllningar - med metoder som de vet fungerar - men som makten vägrar godkänna - trots framlagda bevis!

Sjuka av kvicksilver-/tungmetallförgiftning fr. sina tandfyllningar - nonschaleras & klassas som psyksjuka (så var de av med dem).

På samma sätt traksasseras sjuka av dagens regering - via sjukförsäkringen, genom nekad ersättning.

Man förbjöd visserligen all anv. av kvicksilver för ett par år sedan - men förnekar att det är skadligt att ha i munnen & i flunsavaccin!!!!

/L

Annons:
Jane-Lyzell
8/15/11, 8:32 PM
#7

Lynxx  Ja du - vist är det såRynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: