Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1479 ggr
plingan35
2011-07-27 00:28

Känner av andra mående

Jag undra om det är någon som vet hur man ska kunna göra för att inte bli på verkad av andras mående

för ett tag sedan hadde jag besvär med hjärtat gick till läkaren som kollade upp hjärtat, det visa sig att jag inte hadde något fel utan det var helt normalt, kände mig bra dum…

en annan gång har de varit en arbetskompis som hadde väldiga problem med knä och jag hadde väldigt ont..

har en arbetskompis som jag står väldigt nära och hon ska ha barn mycket snart och jag har haft samma  värk som hon för när jag har fått ont har jag varit i kontakt med henne för att höra om det är henne jag känner av och det har visa sig att det har varit samma …

vissa dagar är jag helt slut orkar inget så då är det bara att lägga sig…

Min fundering är om det är någon som har något tips på hur man ska göra för att inte känna av folk så starkt ?

//plingan

Annons:
Hellas
2011-07-27 10:56
#1

Hej och välkommen till klubben för oss som kallas Empater.
Empater delas in i olika nivåer och det finns en artikel som beskriver precis det du skriver om.

Är du en Empat?

Utöver den artikeln brukar jag även hänvisa till tråden:

Diciplinera dig.

Jag tror att du kommer finna bägge dessa trådar intressanta och hitta må¨nga tips och trix.

Jag vet att det kan vara otroligt jobbigt att känna in så mycket som du gör.
Själv har jag jobbat med detta hela livet och det har blivit bättre men inte fullt bra.

Samtidigt är det ju även detta man arbetar med som både Vägledare och Medium så man får ta det goda med det "onda".

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

allhealing
2011-07-27 22:15
#2

Du kan kika in på min hemsida och läsa om mig som empat =) En tio på empatskalan, hela vägen alltså. Där kan du läsa hur jag vände detta till en positiv grej.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

plingan35
2011-07-28 11:12
#3

#1

Hej hej

Ja det va mycket intressant läsning stämde in bra på mig.

Ja det är jobbigt att känna så mycket, och inte kunna styra det själv, allt blir ju lidande, humöret på svaj hela tiden.

förmågan har man och det är bara att man ska kunna leva med den inte att den ska ta över som den har gjort med mig.

Tror och hoppas att denna sajt ska kunna hjälpa mig, många som har kunskap här ute, och man är inte själv det är skönt.

Kram

Plingan

plingan35
2011-07-28 11:22
#4

#2

Tittade in på din sida och läste intressant,

har försökt att vända det till något positivt,

men det går åt skogen varje gång en liten stund kan det vara positivt men sen blir allt bara negativt, och jag hoppas att man ska ha orken att hitta en väg att leva med detta

plingan

Upp till toppen
Annons: