Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1540 ggr
[walkinbeauti]
7/23/11, 3:19 AM

Paranormal undersökning

God morgon på er Glad

Nu har jag vart vaken hela natten och den här tiden på dygnet brukar jag normalt gå upp.Just nu befinner jag mig på Rankhyttans Herrgård utanför Falun och gör min första efterlängtade Paranormala undersökning.

Fick tipset om Rankhyttan av en trevlig kille som själv gör undersökningar och detta är min första planerade undersökning.Hittills har inte så mycket hänt mer än att dörrar gått upp och slagit igen,inga manifesteringar ännu men lite aktivitet bjuder  stället på.

Jag som bor i Leksand kände inte ens till Rankhyttan förrän för någon dag sedan då jag fick tipset om denna magiska plats.

Natten har vart lugn trots dörrar som stängts och öppnats framför mina ögon.Tillbringade några timmar nere i källaren där det rådde en tung energi vilket var jordbundenhet och två fick gå över till ljuset som satt fast.

Har med mig en EVP som ska fånga upp eventuella röster men hittills har jag inte fångat något ljud mer än det naturliga som hörs omkring mig.Ska lägga in det i morgon i datorn och med ett ljudprogram kolla om något kommit med som jag inte hittils uppfattat.

Gjorde mina första EVP för någon dryg vecka sedan och fick med lite röster under nattens gång som är ganska tydliga.

Detta är helt nytt för mig och med största respekt kommer jag i famtiden att besöka olika hemsökta platser där det råder andlig aktivitet.Det traditionella mediumskapet ligger bakom mig men kommer att använda det mediala i syftet att hjälpa själar över som jag möter under mina resor.

Ofta ser vi på TV hur respektlöst man gör Paranormala undersökningar och det dramatiseras  på ett spänningsfullt sätt.Här sitter jag i lugn och ro i hopp om att något mer ska inträffa,mer dramatiskt är det inte.

Vad man måste tänka på i en sån här undersökning är att visa respekt för dom som stter fast och för dom som är i ljuset.Ingen lek med andra ord utan man måste ta det på fullaste allvar,möta varje själ med kärlek och inte göra detta till en lek.

Om någon dag ska jag bo över på Åkerblads Hotell i Tällberg där det också råder stor aktivitet från nära anhöriga av familjen Åkerblad som drivit Hotellet i generationer.

Att få åka runt och göra detta är en av mina Drömmar som länge legat och grott nu äntligen har den resan börjat och fler kommer det att bli.Planerar gruppresor utomlands där vi tillsammans kan göra undersökningar.England är ett bra ställe där det finns många hemsökta platser.

En ny inrikting med det mediala i bagaget,ett nytt sätt att arbeta både Shamanskt och medialt.Intressant och spännande med min första Paranormala undersökning men med den absolut största respekt för dom icke fysiska medborgare som finns omkring oss.Om några timmar bär det av hem igen efter en god Hotellfrukost,detta är ett ställe jag kommer att besöka många gånger där det sjuder av sköna energier och aktivitet även om min natt vart lugn men dörrar har i alla fall öppnats och stängts inför mina ögon.

Nu börjar en ny epok imitt liv något jag med ljus och värme ser fram emot.

Glad

Annons:
Hellas
7/23/11, 12:13 PM
#1

Så spännande WB, EVP har alltid varit väldigt intressant, det är dock inget mediumskap som jag själv har utvecklat.

Jag har inte riktigt förstått varför man gör paranormala undersökningar nattetid, andevärlden finns ju tillgänglig dygnet runt men du kanske vet?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[walkinbeauti]
7/23/11, 12:22 PM
#2

Glad Nä det är ju sant,har tänkt precis den tanken men tror att det beror på att nattetid är det som tystast för just EVP-t annars finns dom ju runt oss hela tiden.

Är alldeles ny inom detta men hoppas få en del dokumenterat och nu behöver jag köpa en mörkerkamera.Ska bli spännade och se om man fångar något på bild,har inte fått med något EVP från i natt men har inte hunnit lyssna på hela.

Skogshumblan
7/23/11, 12:26 PM
#3

Så spännande! Lycka till och jag hoppas vi får ta del av dina erfarenheter här inne:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: