Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1332 ggr
[Olärd]
2011-07-17 15:42

Vill få feedback!

OBS DETTA ÄR LÅNGT!

Har väntat hela dagen på att någon ska svara på medialt familjeliv eller iFokus.övernaturligt och jag bara hoppar på plats efter att få någon feedback av någon.

Jag var skeptisk trots att jag hade gamla saker liggandes från ande kontakter som jag försökte som jag ville slå bort.

Jag känner mig inte medial men grundfrågorna kring en medials upplevanden vid "uppvaknandet" skulle jag nog kunna fylla i hela enkäten med ett svar.

Jag kallar mig Olärd då det är vad jag absolut är men nu är det pinnfärskt, inte i mitt egna hem, inget följer med mig hem men hos min vän är det full energi.

Jag drar hela historien som jag uppfattat den.

Dottern är 10 år och har bjudit in massa andar enligt hennes moster som är medium (jag har själv inte träffat mostern) och det finns en portal just vid ena trappen och under den där det tydligen skall vara en massa energi sprudlandes, de är ofta i hennes rum och hon sover ofta i sin pappas (han är nyskild) sovrum därför att en man hon har bjudit in ibland känns obehaglig men hon avvisar honom inte utan byter bara rum.

Enligt hans ex, hennes familjemedlemmar och barnen så "gömmer" sig andarna när han är hemma och kommer fram så fort han åker hemifrån.

(Detta har jag fått berättat från honom och barnens kusin - mediumets dotter)´

Detta har jag upplevt;

För en månad sedan så var jag där och hälsade på och vi drack vin och sedan somnade han i soffan, jag känner mig inte tillräckligt närstående till familjen så jag går och lägger mig i källarn varpå jag går förbi dörren som leder till den delen av källaren som ligger lite längre ned än det planet jag skall sova på, dvs rakt under trappen där den sk portalen är som jag inte ens hade en tanke på så jag inbillade mig inget.. dörren stod öppen, jag gick in, stod där i en halv minut och bara kollade in i mörkret då jag försökte minnas om den inte var stängd tidigare på dagen, stängde den helt sonika utan rädsla.

Gick och la mig, kom inte till ro, hörde dörren gå upp, gick och stängde den, gjorde om proceduren 3 gånger varpå sista gången jag drog åt dörren så jädra hårt jag kunde och den gick upp igen, kände att jag inte skulle sova där nere, gick upp och väckte honom och jag fick sova i hans sovrum.

Nu i fredags kväll var jag där, Malin som mediumets dotter heter var där med sin pojkvän och sen var barna hemma och mannen i huset, jag var nere i källaren och röjde då hans ex inte fått ut alla grejer och jag hjälper honom då hans självkänsla och agerande kring att göra hemmet sitt vart lika med noll pga att hon är väldigt elak imellanåt.

Så när jag nästan är klar så kommer mannen ned och ska vara med och röja det som inte är hennes och slänga så mycket som möjligt och därefter ska vi dammsuga och dammtorka så det är färdigt så vi kan se det rummet som färdigt från utflyttande av kvinna.. jag frågade om dottern gått in och sovit i hans rum då jag hörde hennes fotsteg och han svarade att det hade hon och sen började vi prata om andarna, jag sa bara "Man behöver inte be dem att försvinna där ifrån, man kan ju artigt be dem att lämna en för natten av ren respekt"..

Det blev helt iskallt i rummet och jag kände verkligen hur någon stod i dörröppningen och iaktog mig, mannen gick ut ur rummet med en kartong och jag passade på att ursäkta mig och säga att jag inte ville trampa på någon tå utan ville bara höra mig för hur dem agerade kring detta barn och att jag inte ville att någon skulle försvinna utan bara visa respekt på samma sätt som jag gjorde gentemot dem.

Spänningen släppte men jag hade närvaro helatiden, M kom ned och började prata då hon uttryckte att det var full aktivitet i huset plötsligt och det har det aldrig vart när mannen vart hemma tidigare och hon frågade ut mig om jag var ett medium, hur jag talade med dem, sa som det var, jag är olärd jag kan inte tala med dem, jag känner bara av dem i närheten.

Sen somnade vi alla på varsina håll i huset och sen drog jag och mannen iväg för att hjälpa en gemensam arbetskollega att flytta med familj, under den tiden skall det vart en liten aktivitet i huset som det brukar vara enligt M och då kände hon tydligen stor skillnad på hur det vart dagen innan, det hade tydligen känts kontrollerat så länge jag var där.

På kvällen så bad dem mig komma över men jag hade mitt hem och min familj att tänka på (min särbo, katten och vovven) och jag avböjde. Då hade dem börjat på egen hand pratat om livet och jag kom upp på tal då jag hjälpt honom så mycket att ta sig upp på fötter och börjat göra rätt för sig i sitt hus, när jag kom på tal så blev det tydligen helt iskallt i rummet och det blev energi lite här och var, de hittade tillochmed ett barnafots vtryck mitt i rummet jag städade dagen innan. Närvaron var kvar i cirka 1 timma innan den avtog och den avtog tydligen helt efter att mannen som även vart skeptisk själv sa rätt ut i luften; "hon är inte här, ni kan sluta leta".

Har jag råkat väcka den björn som sover?

Jag är inte rädd jag skulle kunna ta kontakt, jag känner inte att det är obehagligt mer än när de missförstod mig men ändå inte obehagligt så jag blev rädd.

Varför händer detta mig då det redan funnits ett medium där och tagit bort diverse andar som hon kan vägleda, dvs de andar som inte dottern bjudit in, jag kan inte bjuda in någon där och har inte gjort det, jag har ingen hos mig hemma hos mig.

Jag vet inte hur man gör, vad jag gör förutom att jag är försiktig och visar respekt, vill inte stänga av men vill få klarhet.

Det är svårt att försöka låtsas vara en otroende skeptiker när man känner som jag gör.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-07-17 23:13
#1

Vet faktiskt inte riktigt hur jag ska svara - jag blir beklämd att läsa detta!!! Svårt att svara på vad en moster som man inte har en aning om vem det är och hur mycket andekontakt den mostern har etc…. blir mörkrädd när medium talar om portaler här o därObestämd

Herregud barnet är endast 10 år och föräldrarna är nyskilda -inte konstigt det händer saker - barnet mår ju uppenbarkligen inte så bra i detta och andevännerna(nära o kära) är de eventuella andar som finns där för tröst och stöd! inget annat!

Att de påverkar dig är nog för du ska kunna hjälpa flickan förstå deras stöd eller kanske ennu helre få pappan förstå hur 10 åringen mår i detta!

Uppenbarligen är det sk mediumet inte så upplyst!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
2011-07-18 09:00
#3

# 0 Har lite svårt att sätta fingret på när jag inte vart på platsen och dessa portaler dom är jag väl medveten om att dom finns.Upplever man det jobbigt kan man be någon stänga till dessa men då ska alla befinna sig på "rätt sida" så att säga så ingen själ som inte ska vara här blir kvar.

Får ni jobbigt med det är min rekomendation ett duktigt medium som kan förmedla vad dessa vill och stänga portalen så inte alla energier vandrar fritt och då speciellt dom som är negativa.Dom ljusa brukar inte ha problem att vandra mellan världarna medans en negativ behöver ofta hjälp av en portal alternativt en vortex.

Sen kan det vara så att ni är många som går öppen och detta kan man få hjälp med att lära sig stänga ner,har man otur kan det i längden bli jobbigt och speciellt om det är något negativt eller en jordbunden själ.Men hjälp finns kolla om ni har några bra medium på din ort.

Är det nära och kära så kan ett bra medium förmedla vad dom kommit för att få sagt.

Lycka till Glad

Hellas
2011-07-18 10:06
#4

Gör inte situationen större än vad den är, min reaktion var lite som Janes i inlägg #1, det här är en liten flicka som har det jobbigt just nu då hennes föräldrar är nyskillda och barnets egna situation har vänts upp och ner.

Självklart finns det andevänner som nu är där och stöttar och gör allt för att det ska kunna bli en fin tillvaro i allt det som inträffat.

Du själv råkar vara den som är öppen och kan förnimma andevärden så de riktar in sig på att just Du ska kunna hjälpa framförallt lilltösen.

Det är ju sedan svårt att ge några åsikter kring vad moster och medium har sagt, det är ju sådant de själva måste kunna förklara.
Jag själv känner mig inte bekväm med att medium talar om att det finns en portal men sedan inte gör någonting åt det.
Det lämnar alltför många onödiga frågetecken och rädslor som man som medium inte ska förmedla till en familj.
Att bara slänga ur sig skrämmande saker och ord utan att själv egentligen kunna göra någonting åt situationen skapar enbart rädslor.

OT Själv tror jag inte heller på portaler.
Jag har varit på ställen där det anses vara portaler och jag förstår också varför många tolkar det som en portal men det är inte en öppning det handlar om även om det kan upplevas som en sådan. Andevärlden kan röra sig fram och tillbaka utan speciella portaler, precis som det behagar dem, vilket gör att portaler i min värld inte är nödvändiga.
Men jag känner att det är inte det du egentligen frågar efter så den diskussionen får hanteras i separat tråd tycker jag.

Kram och lycka till

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
[Lady-Oona]
2011-07-18 12:40
#6

Lilltösen mår dåligt det är uppenbart. Det finns tydligen någon form av energi i huset, vad är helt omöjligt att svara på utan att ha varit på plats, det kan vara andevänner, PSI-spår, inbillning, eller nåt annat men absolut är att det sker något på platsen.

Att ett medium beter sig på det visset är beklämmande och visar som Jane säjer att det är ett outbildat medium som pratar i samma termer som Fantasy-romaner och inte underligt att en 10-åring plockar upp det som säjs, det är ju spännande och en 10-åring kan inte hålla isär Fantasy från verkligheten och det är en vuxens ansvar att se till att ett barn mår gott,

En rejäl rening av platsen skulle inte göra skada vad som än finns där. Kontakta en medium eller annan Trollkunning person.

Ta han dom den lilla tösen och låt hon känna sig trygg, det är nr 1

Portaler,,,nonsens!!! Den filmen har jag också sett.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-07-18 16:15
#7

Nu undrar jag vart mitt inlägg tog vägen???Förvånad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-07-18 16:18
#8

såg 2 var borta med ! antagligen något bråk då - förstår!!! helt ok!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-07-18 16:19
#9

portaler kom med startreak och stjärnornas krig - innan dess fanns ingen som talade om portaler!?Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
2011-07-18 17:03
#10

Jag tycker att vi inte ska fastna vid ordet Portaler. Uttrycket kanske är myntat efter någon film i modern tid, men energitäta områden/flöden, vilket jag personligen tolkar in i det uttrycket, finns ju och har alltid funnits. Och som kanske också kan utnyttjas av andevärlden för att lättare och smidigare komma i kontakt med oss på jordeplanet…?
Jag har själv ett stort stråk utanför mitt hem där det är mycket "andar i rörelse" - men de kommer ytterst sällan till mig. Diskussion och frågor om Portalernas vara eller inte vara kanske kan tas upp i en annan tråd?

* * *

Nu har jag inte så mycket att tillägga till dig, TS, jag tycker att du har fått många bra tankar om det du skriver. Och jag hoppas att du har fått idéer som du kan få nytta av! Lycka till!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Olärd]
2011-07-18 20:05
#11

Suck jag är mest oense med mina egna funderingar här, lilltösen är ju huvudämnet men om vi bortser från det.

Den sk portalen vet jag inget om, det enda jag kan säga om området där portalen skall vara att antingen har dem en väldans skev dörr som glider upp eller så är det någon som springer igenom där hur som haver portaler hade jag inte ens hört talas om innan detta berättades mer än ur böcker, filmer och spel alla med genre fantasy men eftersom jag inte är så insatt så vet jag ju inte heller, vidarebefodrade bara moster-mediums berättelse.

Det enda jag kan tänka mig över huvudtaget är att antingen ett medium får komma dit och skjusa iväg dem eller bara göra en rening av platsen så att tösen kan få känna sig trygg i sitt rum, förstår om andar vill stötta henne och hon säger själv att hon inte är rädd (hon kan tydligen se och höra dem, vilket jag inte kan eller någonsin kunnat) men ändå så finns det en man som är obehaglig så att hon lämnar sitt rum för att sova i faderns rum, även fast han själv inte ligger där så det är inte tryggheten att ligga brevid honom hon söker, hon tar bara rummet vägg i vägg.

Varför dessa gömmer sig för mannen och plötsligt nu är ute och härjar har jag ingen aning om :S

sven-g
2011-07-18 22:06
#12

Ofta med barn som håller på att gå in eller är i pubelteten, är ofta dom som ger energi flödet, detta kan förstärkas av och om barnet har kraftiga känslor för något. Detta påstående om portaler bör nog undersökas av något seriöst medium, har erfarenhet med situationer med barn i den åldern.

[walkinbeauti]
2011-07-19 05:10
#13

# 7 Ett pm till dig om automatisk moderering har jag skickat som förklarar vad som skett KyssGlad

Annons:
yamher
2011-07-19 07:11
#14

eller fem-sju årsålder då många barn stänger ner sig kan det bli mer aktivitet…

Alis volat propriis Oskyldig

Lena inspiration
2011-07-19 19:42
#15

Be alla energier/andar som inte hör till familjen att gå till sina egna anhöriga, barnet har mycket energi och det tycker andarna om.

[Olärd]
2011-07-20 20:13
#16

Tack får försöka vidarebefodra det så fort mamman slutat vakta sin ex makes hus från kvinnliga vänner till honom.

Jane-Lyzell
2011-07-20 23:00
#17

16 Bara det du skriver här - är ju skäl till att Barnet inte mår bra!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: